Dolgozni nem szabad pihenni

A mostani helyzetben nem mindegy, hogy hová tesszük a vesszőt a fenti címben.

Ugyan mindenki maga választja, hogy melyik úton haladjon, de a Qjob csapata minden körülmény között a haladás mellett voksol. Ez a cikk most azoknak szól, akik a válsághelyzetben nemcsak a problémákat, hanem az új lehetőségeket is meglátják.  

Az ilyen nehéz időkben gyorsan kell alkalmazkodnunk az újonnan kialakult körülményekhez. Azoknak a szakembereknek, akik korábban semmit sem tudtak a távmunka fogalmáról, most sürgősen meg kell tanulniuk az online felületek használatát. Hiszen az online tér mai világunk piaca, amely üzleti és személyes igényekre is megoldást nyújt.

Ha vállalkozásunk most az internet meghódításának szakaszában van – mivel gyakorlatilag ez az egyetlen módja az ügyfélszerzésnek– akkor bizonyába önben is felmerültek ezek a kérdések: 

  • Melyik felület a leghatékonyabb, a honlap, a közösségi háló, az internetes hírlevél, vagy más? 
  • Milyen fejlesztési stratégiát válasszak? 
  • A vizuális vagy az információs tartalmat részesítsem előnyben? 
  • Ki tud nekem weboldalt létrehozni? 

Hogyan találok futárokat az áru kézbesítéséhez?

Amennyiben a költségvetés megengedi, akár fel is bérelhetünk egy céget, amely ezeket mind megoldja helyettünk. De ha inkább meg szeretné takarítani ezt a nem kevés pénzt, akkor a Qjob.hu-n mindig megtalálja a megfelelő szakembereket, akik rövid időn belül segítenek a feladatok elvégzésében. Van egy vállalkozói réteg, amely kifejezetten sikeresen képviselteti magát az interneten. Ők a programozók, webdizájnerek, arculattervezők, targeting szakemberek, copywriterek – vagy szövegírók –, internetes marketingesek és a közösségimédia-szakértők. 

Mi a Qjob.hu-nál megosztjuk veled mindazt, amivel az üzleti vállalkozások internetes reklámozása sikeres lehet. Ezért tanácsot kértünk a Qjob.hu-n regisztrált egyik szakembertől. Mai interjúalanyunk tehát egy copywriter, közismertebb nevén szövegíró, aki olyan meggyőző szövegeket tud írni, amely az olvasókat ügyfelekké, sőt, akár még a rajongókká is teszi.


Ha kell szövegíró, akkor hozz létre feladatot a Qjob.hu-n, gyűjtsd be az ajánlatokat és válaszd ki a legjobb szakembert!

Rendelj szövegírót a Qjob.hu-n!

Hozz létre egy feladatot


Következzen tehát szakemberünk írása: 

A szövegírás tematikája szerteágazó. Ma az alapokról szeretnék beszélni.

Mindjárt az elején jegyezzenek meg egy fontos szabályt: „adja el a steak ízét, ne csak egy darab sült húst”. Egy ilyen rövid mondat tömör, lényegre törő tartalommal bír.

A jó szövegek írása – amelyek eladnak, tájékoztatnak vagy szórakoztatnak – kész művészet. De bármilyen művészetnek a szakértőjévé lehet válni, ha az ember hajlandó tanulni. Tanácsaim segítségével jobban megérthetik a szövegeket, képesek lesznek értékelni a felbérelt szövegírók munkáját, vagy akár saját maguk is megpróbálhatják a szövegírást. A szövegírás sosem veszít az aktualitásából, és ez a mostani nehéz időszakra méginkább érvényes. 

Az alábbiakban olyan tippeket adok, amelyek nagyban segítik az üzletet a közösségi hálón, különösen az Instagramon, amely ma a világ vezető platformja lett nemcsak a személyes kommunikáció, hanem az ügyfélszerzés tekintetében is.  

Összeállítottam egy alapvető listát, amely bármilyen szöveg esetében működik. Alkalmas azok számára, akik online kereskedelmet kezdenek, valamint azoknak is, akik már régóta a neten kereskednek, de valamilyen oknál fogva nem úgy megy az értékesítés, ahogy szeretnék.

FEJLÉC. Ettől függ a teljes szöveg sikerének a fele. Pontosabban az, hogy el fogják-e egyáltalán olvasni a szöveget. A legtöbb ember csak az első sorokra figyel, ráadásul az Instagram hírszalagban az olvasó csupán az első 5-7 szót látja. Ezektől a szavaktól függ a döntés, hogy elolvassák-e az egész szöveget, vagy tovább lapoznak. Számos módja lehet a fejléc megírásának, de egy közös mindegyikben, mégpedig hogy meg kell ragadni az olvasó figyelmét. 

Néhány módszerről részletesebben is írok:

  1. Számok, tények, statisztika. Az emberek szívesebben reagálnak furcsa tényekre és érdekes számadatokra, mert azoknak jobban hisznek, mint a szavaknak. Például: „Csak három darab van mindegyik méretből. Ez a ruha igazán ritka darab.” „A tapasztalatok alapján ezt az edzőcipőt az üzenet közzétételét követő első 4 órában felvásárolják”. „A statisztikák szerint az ügyfelek 70%-a nem tudja ezt”. 
  2. Kérdés, melyet az olvasóhoz intézünk. Látva a kérdést az ember tudattalanul válaszol is rá, és ezzel bekapcsolódik a szövegbe. Itt érdemes felkelteni az érdeklődést. Például: „Mit kéne tenni, hogy…?”, “Mit tegyünk, ha…?”, “Mennyit költ általában a…?”, “Tudják, miért szoktam…?” 
  3. Intrika. Célozgatás, utalás, sejtetés, ami akár kérdés formájában is előfordulhat. Például: „Ne olvassa el ezt a bejegyzést, biztosan nem fog tetszeni.” „Hogyan költsünk kétszer kevesebbet ruhára, de megőrizve stílusunkat?” „A tavaszról, a szekrényről és a szomszédról.” „Anna, a barátnőm, nemrégiben megdöbbentett engem ezzel a hírrel.”.

BEVEZETÉS. Ez következik a megragadó hangvételű fejléc után. Két-három mondat arról, hogy miről fog szólni a szöveg. Mellébeszélés és fölösleges szavak nélkül. Például: „Napjainkban minden lány divatosan szeretne kinézni.” – helytelen. „Mindig és mindenütt divatosan szeretne kinézni? Akkor a következő hasznos és egyszerű ötletekre lesz szüksége.” – így már jobban hangzik. 

A FŐ RÉSZ. A terméket értékesítő szövegeknek a következőket kell tartalmazniuk: 1) A termék/szolgáltatás ajánlata, és 2) az ebből származó haszon. Vagyis mit kínál az ügyfélnek, és a lényeg, hogy miért. Az információáramlásnak nem magára a termékre, hanem a vásárlóra kell összpontosítania. Az emberek pedig szeretnek magukról olvasni. Kik az ügyfelei? Mi érdekli őket és milyen igényeik vannak? Hogyan tudják kielégíteni az igényeiket az Ön termékei vagy szolgáltatásai által? Hogyan javíthatnak az életükön ezek az emberek? 

Amennyiben a szöveg nem értékesítő, hanem információs tartalmat hordoz, akkor bizony hasznos anyagot kell kínálni. Információs tartalomnak is helyt kell adni, nem lehet mindig azt mondani az ügyfélnek, hogy vásárolj, vásárolj, vásárolj!

KONKLÚZIÓ VAGY BEFEJEZÉS. Itt egy világos, ismételten az előnyökre építő következtetés, és cselekvésre való felhívás áll. Például: “A rendeléshez írjon…”, “A következő számon rendelhet…”, “Hívjon bennünket…” stb.  

AZ OLVASÓKHOZ CÍMZETT KÉRDÉS. Olyan kérdésre van szükség, amelyre nem lehet igennel vagy nemmel válaszolni, de nem is nagyon bonyolult, hogy az olvasónak mégis legyen kedve megírni válaszát különösebb energiabefektetés nélkül. Például: “Mi a véleménye Szókratész filozófiájáról?” – helytelen. Ahhoz, hogy ezt a kérdést megválaszolja, egy egész kiselőadást kell tartania. A helyes változat inkább így hangzik: -Szókratész szerint barátság nélkül nem lehetséges az emberek közötti kommunikáció. Ön hogyan kezel egy olyan helyzetet, amikor különösebb szimpátia nélkül kell társalognia valakivel?” 

Másik példa: „Ossza meg velünk hozzászólásában, hogy hasznára váltak-e tanácsaink? Melyeket hajlandó kipróbálni közülük a gyakorlatban is?” 

Összegzésképpen megemlítek egy fontos gondolatot. A szövegnek mindig értelmesnek kell lennie. Nem azt kell megírni, amit mondani szeretnénk, hanem amit mások el szeretnének olvasni. 

Sok szerencsét!


Ha te is szeretnél egyik blogbejegyzésünk hőse vagy szerzője szeretnél lenni, küld el történetedet vagy ötletedet a  info@qjob.hu  címre

Ágnes Qjob szakember