Hogyan alakítottam át a hobbimat vállalkozássá?

Horváth Sándor kézművesmester mesél nekünk arról, miként kezdett az Instagramon pénzt keresni az alkotásaival, és hogyan segített neki ebben a Qjob.

Sándor a fafaragást családi mesterségként örökölte édesapjától, aki gyerekkora óta tanította őt a fa megmunkálására. Amióta az eszét tudja, kézművességgel foglalkozik. Megszerezni a tudást és megörökölni az alkotáshoz való szenvedélyt csodálatos dolog, ám a modern világban mégsem elegendő ahhoz, hogy pénzt keressen vele az ember. Sándor elmondja, hogyan sikerült a család kreatív tehetségét üzleti vállalkozássá tenni.


Ha egy problémára keresel megoldást, akkor tegyél közzé egy feladatot és válaszd ki a legjobb szakembert a beérkezett ajánlatokból!
Rendelj szolgáltatást a Qjob.hu szakembereitől

Hozz létre egy feladatot


Természetesen, igyekszünk aktívak lenn.

Apa minden tudását megpróbálta átadni nekem. Megtanította, hogyan tudok egy darab fából szép, stílusos termékeket készíteni: konyhai eszközöket, dísztárgyakat. A kézzel készített dolgok napjainkban nagy népszerűségnek örvendenek, az emberek értékelik a természetes anyagokat és minőségi munkát. Ezek értékesítésével valóban jól lehet keresni. Ám sok mester nincs tisztában azzal, mit kell tennie, hogy észrevegyék és megismerjék az alkotásait. Természetesen, igyekszünk aktívak lenni. Különböző vásárokon veszünk részt, ahol megismerhetnek bennünket. De ezek egyszeri alkalmak, melyek évente 2-3 alkalommal biztosítanak bevételt, és ebből nem lehet fenntartani egy vállalkozást.

A másik lehetőség, hogy ajándéktárgy-üzletekben állítsuk ki a műveinket. Ám az ilyen üzletekkel való együttműködés feltételei gyakran igen kedvezőtlenek a mesterek számára, mivel magas náluk a jutalék.

Az online üzlet lehetősége ma már mindenki számára hozzáférhető, mert a közösségi hálón keresztül lehet értékesíteni. Nemrégiben csináltam magamnak egy profilt az Instagramon. Sokat hallottam erről az alkalmazásról, gyorsan növekszik a felhasználók száma, és egyben kényelmes értékesítési felületet is biztosít. De az egy dolog, hogy valamit nagyon szeretnék, de vajon értek-e hozzá?

Emlékszem, amikor létrehoztam a termékkatalógust a Facebook-oldalamon. Bevontam a feleségemet is, hogy tanácsaival és ötleteivel segítsen használható képeket készíteni a termékekről. Rengeteg időmet vette igénybe a fotózás, de a képek továbbra sem tükrözték a valóságot. Látva ezeket a képeket én se vettem volna meg a termékeimet. Az eredmény is ennek megfelelően alakult a Facebookon: nem akadt új vevő.

Amikor eldöntöttem, hogy aktívan fogom reklámozni termékeimet az interneten, felmerült az igényem egy asszisztens iránt. Nevezetesen, egy profi fotósra, akinek tapasztalt a tárgyak fényképezése terén, tisztában van az utómunkákkal, és mindezt a közösségi hálók igényeihez igazítja. Alaposan felkészültem, rengeteg információt szereztem az üzleti profilok kezelésének sajátosságairól, így pontosan tudtam, hogy kire van szükségem.

Azonban rátalálni a megfelelő emberre újabb küldetésnek bizonyult. Hol is kéne keresnem ilyen fotóst? Egy barátom épp időben segített, amikor azt tanácsolta, hogy nézzek körül a Qjob.hu honlapon. Ő maga is ezt a felületet használja, itt szokott szakembereket találni a különböző üzleti feladatok elvégzésére. Így magam is eldöntöttem, hogy kipróbálom. Itt szeretném megjegyezni, hogy azonnal tetszett a Qjob.hu:

  • Érthető és könnyen használható a felülete.
  • Nincs szükség regisztrációra, minden ingyenes.
  • Gyorsan és egyszerűen lehet feladatot közzétenni (az én esetemben ez a fotós keresése).
  • Potenciális szakemberek nagy adatbázisa tárult elém, akik közül igényeim szerint válogathatok.
  • És ami a legfontosabb: a szakemberek gyorsan visszajeleznek.

Ennek eredményeként a Qjobon végzett kutatás rövid idő alatt sikerrel járt. Negyedóra alatt nemcsak fotóst, hanem egy vizuális tartalomkezelőt is találtam, aki fotókból álló tartalmat készít az online megjelenéshez.

Három jelölt közül választottam, mindegyiküknek volt személyes profilja, a portfóliójuk pedig referenciamunkát is tartalmazott, tehát kényelmes és könnyű volt szakembert választani.

Személyes tapasztalataim alapján állítom, hogy a Qjobon bármilyen problémára könnyen és gyorsan lehet szakembereket találni.

A fotóssal két különböző tematikájú fotózást tartottunk, aminek köszönhetően kéthavi fényképes tartalom készült.

Ezek mind kiváló minőségű képek, amelyek bizalmat sugároznak és vásárlásra ösztönzik az ügyfeleket. Elégedett vagyok az elkészült fotókkal, teljes mértékben közvetítik alkotásaim szellemiségét, hangulatát és fizikai jellemzőit.

Egy hónap telt el azóta az Instagram-oldalam elindítása óta, a számuk pedig magukért beszélnek: majdnem 900 követőm van jelenleg, és 18-an már vásároltak is tőlem (megjegyzem, hogy termékeim nem tartoznak az olcsó kategóriába, a termékek ára 40 000 és 500 000 forint között mozog). Sok követőm elmenti magának vagy megosztja a képeimet (az Instagram üzleti profilján ez követhető), s ezt nagyon menőnek tartom!

A vizuális tartalomkezelővel való együttműködést a jövőben is folytatjuk, hiszen meg kell valósítanunk az új ötleteket. Most viszont más célokat tűzök magam elé: amennyire csak lehetséges, el szeretnék merülni az alkotói munkában, hogy még több egyedi terméket készítsek ügyfeleim számára. Az üzlet előremozdításában pedig segíthetnek a szakemberek. Azt tervezem, hogy a profilom kezelésének nagy részét másra bízom, valamint szeretnék találni egy marketingszakembert és egy szövegírót. A már bevált módszerrel fogok keresni a Qjob szakemberkeresőn.


Ha te is szeretnél egyik blogbejegyzésünk hőse vagy szerzője szeretnél lenni, küldd el történetedet vagy ötletedet az info@qjob.hu címre.

Sámuel Qjob szakember