Hogyan keresnek szakembert a magyarok?

Elméletileg elmondhatjuk, hogy mindent az interneten keresünk, de vonatkozik-e ez a szakemberek segítségére is? Milyen szinten uralkodik az internet a megbízható vállalkozók felkutatásában

Különösebb kockázat nélkül kijelenthetjük, hogy manapság mindent az interneten intézünk. De vonatkozik-e ez szakemberek keresésére is? Milyen szinten van jelen az internet a megbízható vállalkozók felkutatásában, és mire fordítanak az megbízók különös figyelmet? Ebben a bejegyzésben ezeket vizsgáltuk meg! 

A háló szakértői

Közvélemény-kutatásunk résztvevőinek jelentős része, mintegy 76%-a, az interneten keres szakembereket, ezen belül is az 57%-uk a jól ismert keresőket, például a Google-t alkalmazza erre a célra. További 43%-uk valamilyen reklámweboldalt használ, de ugyanígy megbíznak a különféle közösségi csoportokban és szakosodott fórumokban is. 

A felhasználók 30%-a különféle szolgáltatók felkutatására is használja az internetet. Érdekesség, hogy a helyi sajtóban és a hirdetőtáblákon néhanapján megjelenő hirdetések szintén 30%-nyi érdeklődőt vonzanak magukhoz. A telefonkönyvek gyakorlatilag elveszítették jelentőségüket, a megkérdezettek mindössze 4%-a választotta ezt a formát.   
 

A vélemények jelentőséggel bírnak

Kutatásunkban különösen kíváncsiak voltunk a vélemények és az ajánlás fontosságára. A megkérdezettek 68%-a barátaik, illetve családtagjaik által ajánlott szakemberek segítségét veszi igénybe, és 39% számára az ajánlás kulcsfontossággal bír a vállalkozó kiválasztásában. Az építkezés és felújítás területén különösen nagy jelentőséggel bírnak a vélemények, mivel a felhasználók mintegy 76%-a kipróbált szakembereket alkalmaz. De nemcsak közvetlen ismerőseink véleményére adunk, hiszen manapság mindent értékelünk. Megszoktuk, hogy könnyen kifejezhetjük véleményünket egy-egy étteremről, üzletről, szállodáról, vagy más szolgáltatásról, ezért elvárjuk, hogy a szakemberekről is megbízható és releváns értékeléseket kaphassunk a kiválasztás előtt. 

Azonban egyre nehezebbé válik jó referenciákkal rendelkező szakembert találni, aki elérhető a kérdéses időpontban. Éppen ezért a keresésünk áthelyeződött az internetre, ahol ugyan a merítés jóval nagyobb, de ezzel összefüggésben az ajánlott szolgáltatások minősége is gyakran kérdéses. Ezért aztán a vélemények még nagyobb hangsúlyt kapnak. Mint azt Bendes Márk, a Qjob.hu ügyfélszolgálati vezetője is megjegyzi, a „megbízható szakember az interneten található ajánlásokkal és pozitív értékelésekkel is tud dicsekedni.” 
 


Ha megbízható és igazolt szakembert keresel - akkor hozz létre feladatot és válogass a beérkezett ajánlatok közözz! Intézd feladataidat a Qjob.hu-n!

Hozz létre egy feladatot


Következtetés

Úgy tűnik, hogy a különféle szakterületek szakembereinek keresése végérvényesen áthelyeződött az internetre. Nehéz elképzelni olyan szakembert, aki manapság nem hirdeti magát a világhálón. A hagyományos „offline” üzleti modell egyre kevésbé tűnik kifizetődőnek. Mivel a szolgáltatási szférában a vállalkozó iránti bizalom rendkívüli fontossággal bír, az interneten található értékelések és megjegyzések egyre fontosabbá válnak. A szájról-szájra terjedő marketing csak egy kisebb helyi közösségben tud eredményesen működni. Széles tömegekhez eljutni az interneten való aktív jelenléttel lehet, miközben törekszünk begyűjteni az ügyfelektől kapott virtuális értékeléseket, pozitív megjegyzéseket. Mindez nem garantálja a sikert, de megteremti annak szilárd alapját. 

A cikk a 2020 januárjában 998 válaszadó bevonásával végzett közvélemény-kutatás eredményein alapul. 


Ha te is szeretnél egyik blogbejegyzésünk hőse vagy szerzője szeretnél lenni, küld el történetedet vagy ötletedet a  info@qjob.hu  címre

Klára Qjob szakember