Hogyan lehet távmunkásokat találni: keresés, kiválasztás, interakció

A távmunkások toborzásának gyakorlata évről évre új lendületet kap. Sok vállalat aktívan működik az interneten.

A távmunkában dolgozó alkalmazottak bevonása minden évben egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Sok vállalat aktívan működik az internetes térben, lemondva a nagy mennyiségű irodai dolgozókról. Annál is inkább, mivel a digitális technológia korszakában egyáltalán nem nehéz a dolgozók egy részét szabadúszóvá tenni. Ezenkívül ez bizonyos előnyökkel is jár – nem kell irodát bérelni, berendezni a munkahelyet, és pénzt költeni a felszerelésre.

De valóban olyan könnyű megtalálni egy méltó szabadúszó szakembert, aki hatékonyan és időben oldja meg a kijelölt feladatokat? Az ilyen munkatárs keresése a gyakorlatban nem különbözik a teljes munkaidős alkalmazott kiválasztásától. Igaz, néhány kikötéssel.

Kik azok a távalkalmazottak? A távalkalmazottak (vagy szabadúszók, angol freelancer) szabadúszók, akik szabad műszakban működnek a vállalat területén kívül. Teljesítik a munkáltató utasításait, mind folyamatosan, mind időszakosan.

Az ilyen munkavállaló hivatalosan fel van véve a vállalatnál, ha folyamatosan szükség van a munkájára. És az egyetlen jogi lehetőség a szabad munkaviszony legalizálására a munkaszerződés. Habár a távmunkát ellátók bejegyzett munkaviszony nélkül is aktívan dolgozhatnak, szolgálati idő és szociális garanciák nélkül maradnak.

A szabadúszó munkavállalók általában otthonról vagy úgynevezett coworkingben dolgoznak. A munkáltatóval való kommunikáció messengeren vagy e-mailben történik. Bár némely munkával kapcsolatos kérdést telefonon is meg szoktak vitatni. A valós találkozók ritka kivételek közé tartoznak, mivel gyakran mindkét fél különböző városokban, néha különböző országokban is tartózkodik.

A távmunkáért banki, e-pénztárcák és egyéb online fizetési és átvételi szolgáltatások útján fizetnek.

Ami a távmunkát választó egyének jellemzőit illeti, ezek elsősorban olyan emberek, akik a szabadságra, az utazásra és a független életre törekszenek. Ezenkívül, távmunkát inkább szülési szabadságon lévő anyukák, valamint azok végeznek, akik a körülmények miatt nem tudnak teljesértékű munkát vállalni az irodában.

Valamint olyan szakemberek, akik személyes feljődésre törekszenek. Az ilyen emberek általában szilárd háttérrel rendelkeznek a területen, és még a legbonyolultabb feladatokat is könnyen meg tudják oldani. Ők szűknek érzik egy vállalat, szervezet falait, így több teret keresnek a személyes tehetségük és készségük megvalósításához.

- Miért van szükség szabadúszó munkavállalók keresésére?

Az egyik leggyakoribb ok, ami arra kényszeríti a munkáltatókat, hogy szabad művészek felé forduljanak, a megfelelő személyzet hiánya szülővárosukban. Manapság nem ritka, amikor a vállalkozások és a vállalatok fizikailag kisebb városokban találhatók, ahol a szakemberek választéka korlátozott. Ezért ezeket az állandó lakóhelyen kívül kell keresni.

A távmunkások iránti igény akkor is felmerül, amikor egy vállalkozás földrajzilag terjeszkedni kezd. A munkafolyamatok távolról történő hatékony kezelése nagyon nehéz. Ellenben a helyiek kétségkívül sokkal jobban megbirkóznak vele. Ez különösen az értékesítési ágazatra igaz.

Az üzleti jövedelem csökkenése vagy a nehéz gazdasági körülmények egyben közvetlen jelzése annak is, hogy eljött a munkafolyamat otthoni módba történő áthelyezésének időszerűsége. Ez segít csökkenteni az irodai költségeket és a „felszínen” maradni.

A tevékenységek online formátumba történő átvezetése a megfelelő szakemberek szükségességét is magában foglalja. Az interneten történő munkavégzéshez speciális ismeretekre van szükség, így feltétlenül szükség van profi, szabadúszó munkatársakra, akik nincsenek a vállalat állományában.

Mint láthatjuk, nagyon sok olyan helyzet van, ahol nem lehet távmunkát végző asszisztens nélkül meglenni. És ha még mindig nem találkoztunk ezek közül eggyel sem, mindez még előttünk áll. Ne is kételkedjünk benne.

Milyen előnyei vannak a távmunkát végző alkalmazottaknak?

A szabadúszó munkatársak toborzása kétségkívül jövedelmező üzleti tevékenység számos üzleti projekt és induló vállalkozás számára. A velük való együttműködésnek számos vitathatatlan előnye van:

  • Problémamegoldó hatékonyság
    Amikor szükségessé válik egy adott feladat elvégzése, könnyen megtalálja azt a szabadúszó alkalmazottat, aki a legmagasabb képesítéssel rendelkezik az adott területen. Különösen akkor, ha ez egy teljesen új iránya a vállalkozásnak. Előfordulhat, hogy a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalók nem tudják ilyen hatékonyan megoldani ezt a problémát a tudás banális hiánya miatt.
     
  • A feladat végrehajtásának hatékonysága
    Amíg egy irodai munkatárs újabb cigarettát szív el vagy kávét megy inni, a szabadúszó alkalmazott fáradhatatlanul dolgozik. Motiváltabb, mert fizetést fog kapni egy adott munka elvégzéséért. Ami azt jelenti, hogy sokkal gyorsabban végzi el a munkát. Napja nem korlátozódik a 9-től 5-ig terjedő munkarendre, ami jelentősen növeli a jó eredmény esélyét.
     
  • Pénzügyi rugalmasság
    A távmunkában való együttműködés magában foglalja az elvégzett munka összegének kifizetését, amely sokkal jövedelmezőbb, mint a hagyományos fizetés. Ez utóbbit ki kell fizetni, függetlenül attól, hogy ténylegesen mennyit sikerült elvégeznie, ami a jövedelmezőség és az üzleti termelékenység csökkenésével járhat. Szabadúszónak csak a ténylegesen elvégzett munkáért fizet.
     
  • Szabad választás
    Távmunkát vállalók felvétele ugyanolyan egyszerű, mint megválni tőlük. Nem jár semmilyen papírmunkával és egyéb toborzó kellékkel.

Könnyű megtalálni a megfelelő szakembert a szabadúszókat tartalmazó felületek segítségével, ahol minden regisztrált szakembernek személyes minősítése van, s ez lehetővé teszi képesítésének kiértékelését. 2020 eleje óta működik egy ilyen szabadúszó-tőzsde Magyarországon: Q job.hu. Az online tallózás nem vesz igénybe annyi időt, mintha hivatalos alkalmazottat keresne.

Az elbocsátással még ennél is könnyebb ügyünk van. Az együttműködés végét elegendő egy felmondólevélben közölni az alkalmazottal, ily módon véget vetve egy adott munkaviszonynak.

Milyen feladatokban érdemes együttműködni a szabadúszókkal a Qjob.hu honlapon?

Természetesen nem minden munkaterület jár távmunkával való foglalkoztatással. Különösen azok a szakmák nem alkalmasak erre, amelyek előírják, hogy a berendezésnél kell lenni a gyártósoron, valamint azok a szakmák, ahol közvetlen kapcsolat fenntartása szükséges egy személlyel.

De vannak olyan tevékenységi területek, amelyek a közeljövőben valószínűleg teljesen átállnak a távmunka formátumra. Közülük is elsősorban az információs technológiák területén működő vállalkozások. Ezek a weboldal-fejlesztők, formatervezők és SEO-szakemberek.

A hálózati tartalom növekvő népszerűségével a copywriterek és a fordítók is egyre népszerűvé válnak.

A kereskedelem is fokozatosan átvált egy virtuális működési módra, ezért távmunkát végző értékesítési menedzserekre, online tanácsadókra és call center-üzemeltetőkre van szükség. Itt érdemes felidézni a reklámot és a marketinget, amire csak a lusta nem tart igényt. Ennek az iránynak az összes szakembere fő jelölt a virtuális asszisztens pozíciójára.

A munkaerő-forradalom a pénzügyi területen is várható. A könyvelők egyre inkább az outsourcing felé fordulnak, mivel általában számításokhoz csak egy bizonyos programmal rendelkező számítógépre van szükségük. Ezeket követik a marketing és más szakterületek tanácsadói.

Hozz létre egy feladatot!

Tulajdonképpen, a szabadúszók olyan feladatokba vonhatók be, mint:

  • programozás;
  • weboldal terjesztésének növelése;
  • szövegírás;
  • fordítások;
  • audio és video tartalom készítése;
  • információkeresés;
  • távértékesítés;
  • pénzügyi elemzés;
  • webdesign;
  • az ügyfelek telefonos felkeresése.

Voltaképpen, minden számítógépet igénylő feladatot elvileg távolról is elvégezheti a Qjob.hu oldalon regisztrált szakember.

Hogyan találjunk végrehajtót a Qjob honlapon?

A Qjob kimondottan az a hely, ahol leginkább az otthonról dolgozó szakemberek találhatók meg. Ott könnyen megtalálható egy megbízható végrehajtó, elegendő regisztrálni és közzétenni a feladatot. Mielőtt hosszútávú munkára hívná az alkalmazottat, érdemes egy egyszeri feladatot rábízni, és kiértékelni az eredményt. Ezen felül a qjob.hu oldalon személyes ajánlatot küldhetünk annak a személynek, akit ajánlottak.

Fontos, hogy különös figyelmet fordítsunk az üzenet szövegére. Próbáljuk egyértelműen leírni a feladatot, valamint annak végrehajtására vonatkozó követelményeket. Így a megfelelő személy minden bizonnyal meglesz a pályázatok között, amelyet a webhely felhasználói nyújtanak be. A végső döntést megkönnyíti a szakember népszerűsége, portfóliója és más ügyfelek véleménye.

Megjelölve a végrehajtót a szolgáltatás keretében kössünk Biztonságos szerződést, amely mindkét fél számára kölcsönösen előnyös. A megbízás befejezése után pénzt utalnak át a vállalkozó számlájára, és visszajelzést írnak egymásról. Tehát minden egyszerű és átlátható.

Mire kell figyelni a szabadúszók foglalkoztatásakor?

Amikor szabadúszót keresünk, fontos, hogy más szempontokat vegyünk figyelembe, mint az irodai alkalmazottak kiválasztásakor. Egy teljes munkaidős alkalmazott csapnivaló távmunkás lehet, és fordítva.

Természetesen szem előtt kell tartani a probléma megoldásához szükséges szakmai készségeket. Ezek egy tesztfeladat segítségével ellenőrizhetők.

Azonban ezt olyan tulajdonságokkal kell kiegészíteni, mint:

  • Aktivitás és kezdeményezés
  • A szabadúszó sohasem unatkozik. Mindig tele van olyan ötletekkel, amelyeket lelkesen meg akar valósítani. És ez határozottan plusz pont minden vállalkozás számára.
  • Pontosság
  • A határidők betartása kulcsfontosságú része a távolról működő üzleti tevékenységnek.
  • Nyelvhelyesség
  • Nem valószínű, hogy az üzleti levelezésben hibákat ejtő személy képes a lehető legjobban megoldani a problémákat. Vannak kivételek, de nagyon ritkán.
  • Elérhetőség
  • A távmunkára alkalmazott időben válaszol a beérkező üzenetekre. Azonnali választ persze nem érdemes várni. De két napot várakozni szintét fölösleges. Elérhetőnek kell lennie, miközben a projekten dolgozik.

Ezenkívül ne habozzunk figyelemmel kísérni a kérelmező profiljait a qjob.hu oldalon és a közösségi hálózatokon. Itt rengeteg hasznos információt lehet találni, amelyek segítenek a végső döntés meghozatalában.

Tesztfeladatok: legyen vagy ne legyen?

A virtuális asszisztens kiválasztásának leghatékonyabb eszköze a tesztfeladat elvégzése. Ez segít a legteljesebb képet kapni a távmunkát végző szakember képességeiről és tudásáról.

Ez egy kis feladat kell, hogy legyen a jövőbeli projekt területétől. A pályázók jobb értékelése érdekében mindenki számára létre kell hozni egy tesztet, amely elősegíti a megfelelő emberek gyors azonosítását. És ahhoz, hogy visszajelzéseket kaphassunk valódi szakemberektől, meg kell fizetni azt. Ebben az esetben nem érdemes spórolni, mert ettől függ a feladat jövőbeni végrehajtása.

A tesztfeladat a legjobb módja a méltó jelölt megállapítására. Segít átlátni a végrehajtó gondolatmenetét, a témában való jártasságát, a feladat keretén belüli szakértelmét és a megoldás megközelítésének helyességét. Egyetlen portfólió sem ad erről teljes képet.

Sok szerencsét a Qjob.hu honlapon való szabadúszók felkereséséhez!

Dávid Qjob szakember