Így oldottam meg a telefonos ügyfélszolgálatot a Qjob.hu-val!

Kékes Tamás, a www.seccam.hu-t üzemeltető biztonságtechnikai cég operatív igazgatója meséli el, hogyan talált virtuális asszisztenst a Qjob.hu-n

Kékes Tamás, a www.seccam.hu-t üzemeltető biztonságtechnikai cég operatív igazgatója meséli el, hogyan talált virtuális asszisztenst a Qjob.hu-n, és hogyan oldotta meg a segítségével a szerviz és az ügyfelek közötti kommunikációt.  

Milyen kihívással küzdöttetek, mielőtt rátaláltál volna a Qjob.hu-ra? 

A szervizünk a napi munkája mellett egyszerűen magára maradt az ügyfelekkel történő kommunikációban. Ez egy egyszerű telefonos tájékoztatást jelent az ügyfeleink felé, akik jellemzően biztonságtechnikával foglalkozó forgalmazók, kivitelezők. 27 éve vagyunk jelen a piacon, ez alatt rengeteg személyes, több esetben baráti jellegű kapcsolatunk alakult ki, amely megkívánja a személyes tájékoztatás.

Milyen feladatra kerestetek a Qjob.hu-n szakembert? 

A feladat, amire megoldást kerestünk, heti két munkanapon, 4-4 órában, a szerviztől kapott lista és információk alapján ügyfeleink telefonos értesítése.


Ha megbízható és igazolt szakembert keresel - akkor hozz létre feladatot és válogass a beérkezett ajánlatok közözz! Intézd feladataidat a Qjob.hu-n!

Hozz létre egy feladatot


Mit kell pontosan tenni a feladat során? 

Egy hívás során egyeztetjük a kapcsolattartói és céges adatait, ha esetleges eltérés van, azonnal korrigálni tudjunk, és tájékoztatjuk a szerviz által az eszközében feltárt hibákról, költségekről, illetve a javítás elkészültéről. A kapott információkat pedig felvisszük a projektkezelő rendszerünkbe, végül pedig, összefoglaló jelleggel tájékoztatjuk szóban is a szervizes kollégát. 

Milyen eszközök szükségesek, hogy ezt a feladatot elvégezék, és honnan, hogyan végezhető? 

Bárhonnan és bármivel. Ez azt jelenti, nincsen szükség a fizikai jelenlétre az üzletünkben, a szervízben, ezért is a név: virtuális asszisztens. Egyetlen feltétele volt a munkának, egy saját telefon, illetve annak költségei, amelyet az ajánlattevőnek magának kell állnia. Ez ma, a korlátlan telefonálást biztosító csomagok korában nem is lehetetlen feladat.

Mekkora összeget lehet keresni ezzel a feladattal? 

15 ezer forintot kínáltam fel hetente az így elvégzett feladatért.  

Hogyan zajlott a virtuális asszisztens keresése? 

Egyik este tettem közzé a hirdetést a Virtuális asszisztens Telemarketing alkategóriájában, és másnap délutánra kora délutánra már hat ajánlat érkezett. Mindegyik jelöltet felhívtam, megkérdeztem a szakmai tapasztalatait, hol, mit dolgozott eddig, illetve, hogy miért jelentkezett erre a munkára.  

Mi volt számodra a legfontosabb szempont a jelöltek kiválasztásánál? 

Nem az érdekelt, foglalkozott-e már ilyen feladattal valaha, hanem hogy a mi céljainkkal tud-e azonosulni, és képes-e úgy elvégezni a feladatot, ahogy mi szeretnénk.

Két jelölt mellett tettem le a voksomat, egyik héten az egyik, másik héten a másik hívta az ügyfeleket. Egyikük sem tudta hivatalosan, ez egy teszt, mind a kettejüknek 2 hét visszajelzési időt mondtunk. Ez idő alatt a partnereinket is felhívtam, mik a visszajelzéseik az új kollegináról. Ez alapján nem lehetett még dönteni, mert mindegyikük pozitívan nyilatkozott mindegyik jelöltről. Az átláthatóság döntött: az a jelölt nyert, aki közérthetőbben és pontosabban jegyzetelte le a szervíznek, mit beszélt meg az ügyféllel.  

Mi volt számodra meghatározó élmény abban, hogy a Qjob.hu-t használtad? 

Teljesen ledöbbentem az oldal gyorsaságán, gyakorlatilag órák alatt találtam jelentkezőket. Kiválaszthattam a számomra legszimpatikusabbat. Sokat számított, hogy volt-e a jelentkezőnek saját profilképe feltöltve, milyen volt a bemutatkozása, és voltak-e referenciái. Ez után jött a telefonos beszélgetés, majd a kiválasztás.

Használtad a Qjob.hu-t esetleg úgy is, hogy te voltál a szakember szerepkörében? 

Kipróbáltam, kíváncsiságból. Egy prezentáció készítésére tettem ajánlatot: kész sablonoknak és a gyakorlatomnak köszönhetően, nagyon gyorsan tudok diákat készíteni. Végül nem sikerült sikeres ajánlatot tennem, erről egy e-mailt is kaptam, de kifejezetten izgalmas volt az egész folyamat: keresgélni a feladatok között, ajánlatot írni, a megbízási díjat végig gondolni. Klassz volt az egész folyamat, teljesen új „munkavállalási” élmény volt.  

Hogyan fogadták a kollégák az „új munkatárs” érkezését? 

Sokan furcsán néztek rám a cégben először, mi is ez, de hamar megszokták, és megértették, mit is csinál egy virtuális asszisztens. Azóta sokkal gördülékenyebben, és hiba nélkül működik az ügyfélszolgálat, és soha nem gondoltam, ezt ilyen egyszerűen is megoldható. 


Ha te is szeretnél egyik blogbejegyzésünk hőse vagy szerzője szeretnél lenni, küld el történetedet vagy ötletedet a  info@qjob.hu  címre

Tamás Qjob szakember