Hogyan kerüld el a csaló ügyfeleket
Sajnos az ügyfelek között néha vannak olyan emberek, akik megtévesztik a szakembereket a szolgáltatás használata során. Sok csalót sikerül előre kiszűrni, ám jobb az elővigyázatosság. Javaslataink segítenek abban, hogy a feladatok elvégzése során ne akadj csalókra.
Fizetésköteles ajánlatait kezelje „Kockázatmentes üzlet” szolgáltatáson keresztül.
A kockázatmentes megállapodás lehetővé teszi a feladatok kényelmes és biztonságos fizetését, valamint a végrehajtásukért történő fizetés bankkártyán történő intézését. A feladat költségét az ügyfél bankkártyájáról terhelik, és a fizetési rendszer speciális számláján tárolják. Ha a feladat teljesül, a pénz automatikusan a vállalkozóhoz kerül. Ha nem teljesül, akkor az összeget visszatérítjük az ügyfélnek.
Legyen elővigyázatos olyan feladatoknál, amelyek költségeket igényelnek az Ön részéről
A rendszer rendkívül egyszerű. A csaló ügyfél arra kéri a vállalkozót, hogy vásárolja meg az árut, kupont, jegyet, ajándékot, fizessen a szolgáltatásért az interneten, töltse ki a telefon vagy a virtuális számla egyenlegét, és utaljon át pénzt harmadik félnek.
Ugyanakkor a megbízás egy másik, a költségekkel nem összefüggő szolgáltatást is leír: a lakás takarítása, az áruk szállítása, a hűtőszekrény javítása stb. Amíg a vállalkozó a helyszínre utazik, az ügyfél felhívja és kéri, hogy sürgősen töltse fel a telefonját, vagy vásároljon árut, ígéretet téve, hogy visszafizeti, amint találkoznak.
Gyakran nyomást gyakorol: „karjaiban csecsemő, nincs kire hagyni”, „tegnap eltörtem a lábam, nem tudok odamenni”. Ugyanakkor ezt rendkívül udvariasan, illedelmesen teszi, tisztázza a részleteket, mindig elérhető. Pontosan addig a pillanatig, amíg a vállalkozó át nem utalja a pénzt.
A megjósolható veszélyes feladatok közös jellemzője: először Önnek kell költenie a pénzt.
Tegyen ajánlatot, hogy a "Kockázatmentes üzlet" használatán keresztül fizessen be, vagy utalja át az előleget a kártyájára. Elutasítja az ügyfél? Érdeklődjön miért. Az alábbi okok hallattán: „nincs ilyen lehetőség”, „a kártya le van tiltva”, „egy ritka bankhoz tartozik, a pénz sokáig fut át” mondja azt, hogy Önnél sincs meg jelenleg a szükséges összeg, ajánlja fel, hogy személyesen találkozzanak, és készpénzt csak nyilatkozat/meghatalmazás ellenében ad majd át.
Ha az ügyfél nem tud előleget fizetni, és nem hajlandó megfontolni más lehetőségeket, érdemes elgondolkodni.
Ha az elutasítás után az ügyfél negatív véleményezéssel zsarolja Önt, azonnal lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal.
Legyen óvatos a feladatokkal, amelyek során telepítenie kell egy mobilalkalmazást, és tesztelnie kell egy weboldalt.
Legyen óvatos, ha az ügyfél a mobil alkalmazás letöltését kéri, amelynek telepítéséhez SMS-t kell küldenie. Az ilyen programok segítségével a csalók hozzáférhetnek a telefonjához kötött bankszámlák kezeléséhez, és tudomása nélkül pénzt vonhatnak le róla. Ne telepítsen ellenőrizetlen alkalmazásokat, és ne küldjön SMS-t rövid számokra az ügyfél kérésére.
Továbbá javasoljuk, hogy a gyanús webhelyeken és a mobil alkalmazásokon ne adja meg a hitelkártya-adatait, ha az ügyfél ezt kéri.
Figyelmesen tanulmányozza az ügyfélprofilt
-
Nézze meg, mikor regisztrált az ügyfél a Qjob.hu oldalra: minél régebben van a szolgáltatónál, annál megbízhatóbb.
- Olvassa el más szakemberek visszajelzéseit róla. Lehet hogy rendszeresen kéri az áruk megvásárlását és mindig kifizeti a feladatokat. Ha nem, akkor nézze meg, milyen feladatokat kér, nem tűnnek-e gyanúsnak.
- Figyelje az értékeléseket, melyeket a visszajelző szakemberek hagytak.
Röviden:
-
Javasolja a "Kockázatmentes üzlet" opción keresztül történő fizetést.
- Legyen óvatos, amikor teljesíti az ügyfél azon kérését, hogy fizessen valamit a saját költségén.
- Az ügyfél kérésére ne telepítsen gyanús alkalmazásokat vagy programokat a készülékére.
- Ellenőrizze az ügyfelek véleményét.
Kövesse ezeket az egyszerű szabályokat, és megvédheti önmagát és pénzét a csalóktól.