Hogyan kerüld el a csaló ügyfeleket

Sajnos az ügyfelek között néha vannak olyan emberek, akik élvezik a szolgáltatás által létrehozott bizalmat és megtévesztik a szakembereket. Sok csaló programot sikerül előre kivédeni, ám jobb az elővigyázatosság. Javaslataink segítenek abban, hogy a feladatok elvégzése során ne akadj csalókra.

Fizetésköteles ajánlatait kezelje „Kockázatmentes megallápodás/tranzakció” szolgáltatáson keresztül.

A kockázatmentes megállapodás lehetővé teszi a feladatok kényelmes és biztonságos fizetését, valamint a végrehajtásukért történő fizetés bankkártyán történő megszerzését. A feladat költségét az ügyfél bankkártyájáról terhelik, és a fizetési rendszer speciális számláján tárolják. Ha a feladat teljesül, a pénz automatikusan a vállalkozóhoz kerül. Ha nem teljesül, akkor az összeget visszatérítik az ügyfélnek.

Legyen éber olyan feladatoknál, amelyek költségeket  igényelnek az Ön részéről

A rendszer rendkívül egyszerű. A csaló ügyfél arra kéri a vállalkozót, hogy vásárolja meg az árut, kupont, jegyet, ajándékot, fizessen a szolgáltatásért az interneten, töltse ki a telefon vagy a virtuális számla egyenlegét, és utaljon át pénzt harmadik félnek.

Ugyanakkor a megbízás egy másik, a költségekkel nem összefüggő szolgáltatást is leír: a lakás takarítása, az áruk szállítása, a hűtőszekrény javítása stb. Amíg a vállalkozó a helyszínre utazik, az ügyfél felhívja és kéri, hogy sürgősen töltse fel a telefonját, vagy vásároljon árut, ígéretet téve, hogy visszafizeti, amint találkoznak.

Gyakran nyomást gyakorol: „karjaiban csecsemő, nincs kire hagyni”, „tegnap eltörtem a lábam, nem tudok oda menni”. Ugyanakkor rendkívül udvarias, illedelmes, tisztázza a részleteket, mindig kapcsolatban áll. Pontosan addig a pillanatig, amíg a vállalkozó átutalja a pénzt.

A megjósolható veszélyes feladatok átfogó jellemzője: először Önnek kell költenie a pénzt.

Ajánlat arra, hogy a kockázat nélküli tranzakción keresztül fizessen be, vagy utalja át az előleget a kártyájára. Elutasítja az ügyfél? Érdeklődjön miért. Az alábbi okok hallattán: „nincs ilyen lehetőség”, „a kártya le van tiltva”, „egy ritka bankhoz tartozik, a pénz sokáig fut át”, mondja, hogy Önnél sincs a szükséges összeg, ajánlja fel, hogy személyesen találkozzanak, és készpénzt kapjon nyilatkozat/meghatalmazás ellenében.

Ha az ügyfél nem tud előleget fizetni, és nem hajlandó megfontolni más lehetőségeket – érdemes elgondolkodni.

Ha az elutasítás után az ügyfél negatív véleményezéssel zsarolja Önt, azonnal lépjen kapcsolatba az ügyfélszolgálattal.

Legyen óvatos a feladatokkal, amelyek során telepítenie kell egy mobilalkalmazást, és tesztelnie kell a weboldalt.

Legyen óvatos, ha az ügyfél a mobil alkalmazás letöltését kéri, amelynek telepítéséhez SMS-t kell küldenie. Az ilyen programok segítségével a csalók hozzáférhetnek a telefonjához kötött bankszámlák kezeléséhez, és tudomása nélkül pénzt írhatnak le róla. Ne telepítsen ellenőrizetlen alkalmazásokat, és ne küldjön SMS-t rövid számokra az ügyfél kérésére.

Továbbá javasoljuk, hogy a gyanús webhelyeken és a mobil alkalmazásokon ne adja meg a hitelkártya-adatait, ha az ügyfél ezt kéri.

Óvatosan tanulmányozza az ügyfélprofilt

  • Nézze meg, mikor regisztrált az ügyfél a Qjob.hu oldalra: minél régebben van a szolgáltatón, annál megbízhatóbb.
  • Olvassa el más szakemberek visszajelzéseit róla. Lehet hogy rendszeresen kéri az áruk megvásárlását és mindig kifizeti a feladatokat. Ha nem, akkor nézze meg, milyen feladatokat kér, nem tűnnek-e gyanúsnak.
  • Figyelje az értékeléseket, melyeket a visszajelző szakemberek hagytak.

Röviden azok számára, akik lusták mindent elolvasni:

  • Javasolja a kockázat nélküli tranzakción keresztül történő fizetést.
  • Legyen óvatos, amikor teljesíti az ügyfél azon kérését, hogy fizessen valamit a saját költségén.
  • Az ügyfél kérésére ne telepítsen gyanús alkalmazásokat vagy programokat a készülékére.
  • Ellenőrizze az ügyfelek véleményét.

Kövesse ezeket az egyszerű szabályokat, és megvédheti önmagát és pénzét a csalóktól.