Mennyibe kerül a logo tervezés?

A logó tervezés átlagos óradíja 9.000 Ft, a különböző logótervezési csomagok ára átlagosan 40.000 Ft és 85.000 Ft közé tehető

Mennyibe kerül egy logó tervezése? 

A logó kulcsfontosságú eleme cégünk vizuális megjelenésének és arculatának. Amikor egy ügyfél meglátja a logónkat, akkor azt a mi cégünk termékeihez vagy szolgáltatásaihoz köti. A logó bárhol szerepelhet, ahol a márkánkat szeretnénk megjelentetni: a közösségi médiában megjelenő bejegyzésekben, a termék csomagolásán, de kerülhetnek a logók névjegykártyára, prospektusra, a weboldalunkra, az e-mail aláírásába, a céges autó oldalára, óriásplakátra, lökhárító matricákra vagy a kirakatra is – csak hogy néhány példát említsünk! 

Logó tervezőt keresel? 

Logótervezés már 4.500 Ft-tól!

A logó készítésekor kiválaszthatjuk a színpalettát, a dizájnt és a betűtípust, ami nekünk tetszik. A logó tervezésekor a grafikusok, a logótervezők és a marketingszakemberek ezeket használják, hogy közvetítsék az adott vállalkozás szellemét, hangulatát - például lehet merész, megbízható, fényűző vagy akár divatos. A logó színei közvetíthetik a cég brand-jét; a hagyományos színek, mint  például a vadászzöld, az arany és a fekete jó választás lehet pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó cég esetében, míg egy fiatalabb lakosságot megcélzó belsőépítésznek élénk, modern színeket érdemes használni. 

A jól megtervezett grafika erőteljes első benyomást kelt, és szerves része a márkának, ezért érdemes kicsit több időt és pénzt fordítani egy minőségi logóra (vagy egy olcsó logó frissítésére).

A választott betűtípus és a logó elrendezése is nagyban befolyásolja, hogy az ügyfelek hogyan értelmezik az adott márkát. Például, ha mobil autószerelő vagy, akkor egy játékos, rajzfilmszerű betűtípus vagy egy rendkívül díszes kurzív felirat zavaros üzenetet közvetíthet azoknak a fogyasztóknak, akik megbízható, olcsó és praktikus autószerelőt szeretnének. 

A logótervezés fontos szerepet játszik abban is, hogy elmondja ügyfeleidnek, hogy ki vagy és mire számíthatnak a cégedtől. Például a Michelin Tyresnél, a jól ismert „mislenbaba” egy gumiból készült embert ábrázol, ami azonnal közvetíti a társaság küldetését. A légitársaságok logói gyakran szárnyakat tartalmaznak, és a kialakításuk mozgásérzetet közvetít. Persze nem minden logónak kell szimbolikus képeket tartalmaznia. 1885 óta a Coca-Cola remekül teljesít a csak szöveges logójával.

Manapság a logók mindenhol megtalálhatóak. Vállalkozások, iskolák, nonprofit szervezetek, kormányzati szervek, közszolgálati szervezetek, sőt azok az emberek, akik jól definiált személyes márkát szeretnének, is rendelkeznek saját logóval.

A logótervezés bármelyik szakaszában megbízhatunk egy logó tervező szakembert, beleértve azt is, ha már benne vagyunk a folyamatban, de rájövünk, hogy profi segítségre van szükségünk. Előfordulhat, hogy bizonytalanok vagyunk abban, hogy milyen dizájnt szeretnénk, de az is lehet, hogy pontosan formatervezés vagy elképzelés van a fejünkben, de segítségre van szükségünk az ötlet csiszolásához vagy kivitelezéséhez. Bátran bízzunk meg egy marketingszakembert vagy egy grafikus tervezőt a logó elkészítésével, és ne habozzunk segítséget kérni, akkor sem, ha a cég már rendelkezik logóval, de az nem tükrözi a vállalat szellemiségét.

A logó tervezése során érdemes több különböző verziót készíteni, amiből ki tudunk választani, melyik felel meg legjobban a céljainknak. A végleges logót a grafikusok általában többféle formátumban (vízszintes, függőleges, színes, egyszínű, stb.) készítik el, hogy megfeleljenek a különböző megjelenésekhez. Így ugyan az a logó tökéletesen jelenik meg, akár az e-mail aláírásában szerepel, akár a vállalkozásunk weboldalán. A logók lehetnek szövegesek, képesek, vagy ezek kombinációja (Azaz képi elemet és szöveget is tartalmaznak).

Mit tartalmazz ez a cikk?

Óradíj
Díjkalkuláció
Csomagok
Kiegészítők
Grafikus logó tervezés
A jó logó elemei
Népszerű tervezők
Logótervező megbízása
Pro tippek
GYIK

Az alábbiakban összeszedtük azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják a logótervezés tipikus árkategóriáját, illetve átlagos költségét.

Óradíj

A logótervezést végző szakemberek gyakran óradíjat számítanak fel a szolgáltatásért. Előfordul, hogy kizárólag óradíjjal dolgoznak, de találkozhatunk olyan ajánlattal is, ahol fix összegű csomagokat kínálnak, és óradíjat számítanak fel azokra a szolgáltatásokra, melyek nem tartoznak a csomagba. Az utóbbi esetben természetesen a szakemberek előre jelzik, hogy  melyek azok a szolgáltatások, amik már óradíjasak.

Az óradíj magában foglalhatja a konzultációt, a márkacélok meghatározását, az új logó megtervezését, a dizájn finomhangolását, a végső fájl kiadását és egyéb feladatokat is. Az óradíjas elszámolás költséghatékony lehet azok számára, akiknek csak segítségre van szükségük a finomításhoz és a grafikai tervezéshez. 
A kezdő grafikusok gyakran alacsonyabb óradíjat számítanak fel, amikor még referenciát gyűjtenek, illetve a portfóliójukat szeretnék építeni, cserében viszont részletesebb ötletleírásra és instrukcióra lehet szükségük, illetve több egyeztetést igényelhetnek a tervezés során. A tapasztalt tervezők rutinosabban készíthetik el a kívánt logót, de drágábban is dolgoznak.

Hogy melyik lesz a számunkra gazdaságosabb fizetési megoldás, az attól függ, hogy mennyi a költségkeretünk, hol tartunk a logó tervezésének folyamatában, illetve, hogy mennyi időre lesz még szüksége a grafikusnak a kész logó elkészítéséhez. Ha még csak most kezdjük a logó tervezését, és nem tudjuk pontosan, milyen színeket szeretnénk beépíteni, vagy milyen általános üzenetet szeretnénk közvetíteni, akkor érdemes megfontolni, hogy logó tervezési csomagot vásároljunk, az óradíjas elszámolás helyett.

Íme egy példa a grafikai tervezés árak alakulására:

 

Logótervezés átlagos óradíja

Országos átlagköltség

9.000 Ft /óra

Minimális költség

5.000 Ft /óra

Maximális költség

25.000 Ft /óra

Átlagos tartomány

10-15.000 Ft /óra

Díjkalkuláció

A grafikusok egy része előre meghatározza a logótervezés díját, miután egyeztettünk vele az igényeinkről. A díj kalkulálása során figyelembe veszi a projektre fordított tervezett órák számát, az előre meghatározott számú logótervet, a logó összetettségét és minden egyéb tényezőt is. Minél összetettebb a tervezési projekt, annál magasabb lesz az összköltség.

Nem minden logótervező dolgozik így, mert minden munka egyedi, és nehéz lehet megbecsülni a pontos időt. Ráadásul az óradíjuk alacsonyabb vagy magasabb is lehet, ha a logótervezésen kívül más grafikai tervezési szolgáltatásokat (például reklámanyagok, prospektusok készítése) is igényelünk tőlük. Ezért, amikor kapcsolatba lépünk egy tervezővel, gyakran csak átlagköltséget tudnak adni, hogy tudjuk, mire számíthatunk. 

Keresd meg az igényidnek megfelelő logótervezőt, kérj ingyenes árajánlatot!

Ingyenes áajánlatkérés

Csomagok

A logótervezési szolgáltatásokat gyakran csomagban kínálják a grafikus tervezők. A csomagok kedvezményes díjakat kínálhatnak a különböző grafikai szolgáltatásokhoz. Bár a csomagok díja magasabb lehet, mint egy szimpla logótervezés, de tételenként mégis kevesebbet fizetünk, mint ha minden egyes szolgáltatást, amelyet tartalmaz, külön-külön vásárolnánk meg. A  különböző csomagok ára átlagosan 40.000 Ft és 85.000 Ft között alakul.

Spóroljunk a különböző grafikai szolgáltatásokon, csomagok igénybevételével!
Ha spórolni szeretnénk érdemes figyelni a szezonális csomagajánlatokat vagy akciókat is. Illetve fontos, hogy mindig tisztázzuk előre, mit tartalmaz a szolgáltatás (például a logó több formátumát stb.), így biztosak lehetünk abban, hogy mit fogunk kapni az árért. 

Logó tervező

Természetesen a csomagok és azok tartalma szolgáltatónként eltérő, de lássunk egy példát miben különbözhetnek a csomagok:

  • Kiscsomag tartalma:

1 óra konzultáció, 1 logó koncepció kidolgozása, 1 módosítási kör, a logó különböző (JPG, TIF, PNG, AI, CDR ) formátumokban átadva

  • Közepes csomag tartalma:

1 óra konzultáció, 2 logó koncepció kidolgozása, 2 módosítási kör, a logó különböző (JPG, TIF, PNG, AI, CDR ) formátumokban átadva

  • Nagy csomag tartalma:

2 óra konzultáció, 3 logó koncepció kidolgozása, korlátlan módosítási kör, a logó különböző (JPG, TIF, PNG, AI, CDR ) formátumokban átadva komplett grafikai csomag és látványtervek

Az igényeinktől függően érdemes a különböző csomagajánlatokkal élni:
Átlagos logótervezés ára

Kiegészítő szolgáltatások 

Ha nem csak szimplán egy céglogót szeretnénk létrehozni, hanem szeretnénk, hogy a készülő logó része legyen a marketingstratégiánknak, akkor kiegészítő szolgáltatásokat is igényelhetünk. Az egységes arculatra készülő anyagok koherens márkaüzenetet közvetítenek az ügyfeleknek. 

Mielőtt megbízunk egy szakembert a logó tervezéssel, döntsük el, hogy van-e szükségünk egyéb szolgáltatásokra, például nyomtatot anyagokra, brossúrákra, vagy például fejléces papírra. Ugyanis a logótervezéshez, némi felár ellenében általában ezeket a szolgáltatásokat is kérhetjük.
Íme néhány példa, hogy az alap logótervezéshez milyen cégarculati szolgáltatásokat igényelhetünk még:

Szolgáltatás

Átlagár

Logótervezés ár

60.000 Ft

Minden további logóterv ára

35.000 Ft

Névjegykártya árak

25.000 Ft

Levélsablon ára

30.000 Ft

Boríték ára

15.000 Ft

Mappa ára

40.000 Ft

E-mail aláírás ára

15.000 Ft

A különböző céges arculati elemek tervezésére általában szintén kínálnak csomagokat a grafikus tervezők. Az alábbi ábrán láthatóak ezek átlagárai:
Átlagos logótervezési csomagárak

Fontoljuk meg előre, mire van szükségünk, és ennek megfelelően bízzuk meg a logó készítő szakembert!

Az arculati csomagok pontos tartalma szolgáltatónként ugyancsak eltérő lehet, de az alábbiakban mutatunk egy példát egy átlagos csomagkialakításra:

 

Szolgáltatás tartalma

Átlagár

Logó tervezése

Konzultáció, 1-2 logó koncepció kidolgozása, terv módosítása, az elkészült logó  átadása különböző formátumokban.

45.000 Ft

Alap arculat

Logó tervezése + e-mail aláírás, névjegykártya, levélpapír és boríték tervezése.

110.000 Ft

Teljes arculat

Az alap arculati elemek + ppt sablon, szórólap, plakát grafikai tervezése, logó tervezés online platformokhoz, socialmedia felületekhez (Facebook, Instagram, YouTube oldal profilkép, fejléc) és arculati kézikönyv készítése.

215.000 Ft

Grafikus logó tervezés

Ha szeretnénk, hogy egy egyedileg tervezett illusztráció is beépüljön a logótervbe, akkor a grafikus egy illusztrátor segítségét is igénybe veheti. Ez magasabb költséget eredményezhet, mint a hagyományos szövegkezelés. Ez 15.000-20.000 Ft-tal drágíthatja a logótervezés árát. Például, ha az adott tervezőnél a betű logó készítés 50.000 Ft, a grafikus logó tervezéséért 65.000 Ft-ot is fizethetünk.A grafikus elemeket tartalmazó logók tervezése általában többe kerül, mint az egyszerű betűlogóké.

Grafikus logó tervező

A jó logó elemei

A jó logó több, mint pusztán színek, betűk és formák összessége. A cél, hogy ezekből a színekből, betűkből és formákból egy könnyen azonosítható képet hozzunk létre, amely a márkánkat képviseli, összhangban van az üzleti modellünkkel, és világosan, tömören és emlékezetesen közvetíti a vállalat alapértékeit. A betűtípus, a dizájn és a színek a márka logójának legfontosabb elemei. 

A rutinos és ügyes logótervező egyezteti velünk a legfontosabb információkat végig vezetve minket a folyamaton, és a legtöbb munkát elvégzi helyettünk. Íme néhány kulcsfontosságú szempont a logótervezés megkezdésekor:

  • Fontos az összhatás: a cél egy átfogó látvány, amely vonzónak tűnik, és könnyen érthető és értelmezhető az emberek számára. Kerüljük a bonyolult betűket vagy a zsúfolt képeket, amelyek az ügyfeleket hunyorgásra, vagy túl sok gondolkodásra késztetik. Ne bonyolítsuk túl!
  • Válasszuk ki a szöveghez megfelelő színskálát, valamint elrendezést és betűtípust az üzenet célközönségének megfelelően. Például, ha időseknek szóló szolgáltatásokat értékesítünk, akkor kerüljük a kisméretű betűket és a nehezen olvasható világos színeket.
  • Jelenjenek meg a cég jellemző színei a logóban, de – a kaotikusság és a vizuális túlterhelés elkerülése érdekében – két vagy három színnél többet ne használjunk.

Tervezők népszerűsége

A logótervezésben kiemelkedő, jó hírnévnek örvendő marketingügynökségek vagy grafikai tervezők magasabb díjakat számíthat fel, mint egy új vagy kevésbé ismert szakember. A megfelelő logó készítő szakember kiválasztása során érdemes figyelembe venni a referenciákat, korábbi ügyfeleket, valamint a képzettséget, tapasztalati szintet is. A profi logótervezők, akár 2-3-szoros áron is dolgozhatnak a kezdő grafikusokhoz képest.

Az alábbi táblázaton láthatóak a különböző logó, arculattervezési árak:
Arculattervezési árak

Logótervező megbízása  

A kisvállalkozások tulajdonosai számára fontos befektetni olyan marketingszolgáltatásokba, mint a logó létrehozása. A megfelelő logóterv kulcsfontosságú a vállalat márkastratégiájában és marketingfejlesztésében. Bár szükségtelen kiadásnak tűnhet egy grafikus megbízása a tervezési feladattal, amikor „az unokatestvérünk ingyen megcsinálja”, fontoljuk meg hosszú távú céljainkat is. Ideális esetben egy professzionális logót kapunk, amely tökéletesen használható minden felületen - a nyomtatástól az online platformokig. 

A logó több mint egy dizájn, hiszen elárulja az ügyfeleinknek, hogy mire számíthatnak, amikor kapcsolatba lépnek a cégünkkel. Ha ránézünk az Apple logójára, egy éles, egyszerű, letisztult és modern logót látunk. A szín, a dizájn és a tiszta vonalak azt mutatják, hogy a vállalat előremutató és innovatív.
Gondoljuk át, hogy mit szeretnénk közvetíteni a márkánkról a logó által, és keressük meg a megfelelő logó tervező szakembert, aki segít ennek megvalósításában, és egy ütős dizájnba önti az ötleteinket és terveinket! Amikor számításba vesszük egy logó készítő szakember megbízását, mindenképpen gondoljuk át, milyen kiegészítő szolgáltatásokra van még szükségünk. Pénzt takaríthatunk meg, ha a logótervet más marketing- és grafikai tervezési szolgáltatásokhoz kötjük. 

Induló vállalkozásod van? Keresd meg a legprofibb grafikust a közeledben! 

Logótervezőt keresek

Íme néhány hasznos tipp egy logótervező megbízásához, aki segít létrehozni a vállalat vizuális identitásának ezt az alapvető részét:

  • Olvassunk véleményeket! Nézzük meg, hogy korábbi ügyfelek írtak-e róla pozitív tapasztalatokat!
  • Nézzük meg a tervező online portfólióját! Vizsgáljuk meg a korábbi terveit: tetszenek-e nekünk, egyediek-e? Érthetőek-e, hogy milyen típusú szolgáltatásokat képviselnek ezek a logók?
  • Győződjünk meg róla, hogy a tervező sikeres volt-e olyan ügyfelekkel, akiknek a minékhez hasonló igényei vannak!
  • Ha nonprofit, oktatási vagy kormányzati szervezetet képviselünk, érdemes lehet rákérdezni, hogy a tervező alacsonyabb díjakkal dolgozik-e, mint egy vállalati ügyfél esetében.
  • Mielőtt megbízunk egy szakembert, mindenképpen egyeztessünk vele, és mondjuk el a céljainkat és elvárásainkat. Győződjünk meg róla, hogy fogékony arra, amit mondunk, és hogy kompatibilisek vagyunk egymással.

Pro tippek

Sok csúcskategóriás tervező cég piackutatási szolgáltatásokat is kínál a logótervezés mellett.  Persze ha csak egy egyszerű logóra van szükségünk a kisvállalkozásunk számára, akkor a piackutatás túlzás lehet, de komplexebb marketingstratégiához, nagyobb cégek esetében kifejezetten hasznos szolgáltatás.

Olvassuk el az ügyfelek véleményét és ajánlásait, hogy megtalálhassuk a számunkra legmegfelelőbb logótervezőt!

Gyakori kérdések

Mikor kezdenek el dolgozni a projekten a logótervezők? 

Ha egyeztettük a szakemberrel a tervezéshez szükséges minden információt, általában néhány munkanapon belül hozzálát a munkához. Persze a logó tervező szakember leterheltségétől is függhet, hogy milyen hamar készül el, ezért érdemes előre egyeztetni a határidőket.
Néhány szakember sürgős esetben, akár azonnal, vagy munkaidőn túl is vállal tervezést, általában a sztenderd óradíjának duplájáért.

Kell-e előleget fizetni a logótervezésnél? 

Leggyakrabban akkor kell fizetnünk, amikor a végleges logóterv elkészült, azonban néhány szakember előleget is kérhet (általában max. 50 %-ot). Érdemes a fizetési feltételeket előre tisztázni, sőt a legbiztosabb az, ha egy megbízási szerződésben rögzítjük a feltételeket.

Mi van, ha nem tetszik a megtervezett logó? 

Persze nem érdemes ilyen negatívan hozzáállni a témához, de ha mégsem azt az eredményt kapjuk, amit vártunk, bátran jelezzük a szolgáltatónak. Bizonyos esetekben a csomag 1-2 változtatási lehetőséget is tartalmaz, mások pedig óradíjban számolják el a javítás költségeit, amíg 100%-ig elégedett nem leszünk a végeredménnyel.

A különböző verziókért/vázlatokért is kell fizetnem? 

Természetesen igen, ne várjuk, hogy a logótervező szakember ingyen dolgozzon! Azonban, ha nincs egy fő csapásvonal a fejünkben, és szeretnénk több verziót is látni, érdemes olyan csomagot választani, ami már alapból 2-3 koncepció kidolgozását tartalmazza.

Van értelme az ingyenes logó tervező programok használatának?

Bár manapság valóban számos ingyenes logótervező program létezik, amikkel gyerekjátéknak tűnhet a logó készítés online vagy akár a számítógépre telepíthető logó készítő program segítségével is.

Akik valamelyest értenek a képszerkesztéshez, azoknál szóba jöhet a logó készítés photoshop segítségével, de vannak, akiket a logó készítés Wordben való megoldása sem riaszt vissza. A logó tervezés házilag való kivitelezése azonban nem mindig hoz jó eredményt, és előbb-utóbb mégis szakemberhez kell fordulnunk. Ezért azt javasoljuk, hogy a logó tervezés ár ne riasszon vissza, mert egy szakember sokkal jobban a céljaidnak megfelelő anyagot fog tervezni, mint egy bármilyen ingyenes logó szerkesztő.


A Qjob-ot hónapról-hónapra egyre több szakember és megbízó használja. Ennek köszönhetően egyre hatékonyabban találhatnak egymásra megbízó és megbízott. Megnézhetjük a szakemberek ajánlásait, referencia munkáit, a készségeiről tájékozódhatunk a profilukon.

Létrehozok egy feladatot!

Szakemberként regisztrálok!

Bettina tudja, mennyibe kerül a logotervezés