Bevezetés
Független elemzők szerint az információs és kommunikációs technológiai szektor a Magyarországon létrehozott összes bruttó hozzáadott érték legalább 20 százalékát tette ki. A szoftverfejlesztési szegmens átlagosan évi 7%-kal növekszik, és jelentősen hozzájárul az ország gazdaságához, a GDP mintegy 6%-át és a nemzeti export 13%-át teszi ki.
A nemzeti szabályozó hatóság által a szélessávú piaci verseny ösztönzése érdekében bevezetett intézkedéseknek köszönhetően a távközlési vállalatok infrastruktúra-fejlesztésekbe fektettek be, aminek eredményeként Magyarország az egyik legmagasabb vezetékes szélessávú penetrációval rendelkezik a Kelet-Európában.
A gyors vezetékes internet elérhetőség és az 5G technológia bevezetése a vezetékes telefonálást használó magán- és vállalati felhasználók folyamatos csökkenéséhez vezet, és hozzájárul az üzlet digitális átalakulásához. Ezáltal , - a 2022-es állapot szerint - a vállalatok csaknem 45%-a használ VoIP telefóniát, és a felhőalapú informatikai szolgáltatások részaránya körülbelül 30%.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2022-es tanulmánya ugyanakkor az európai háborús válság miatt csökkenő tendenciát állapít meg a távközlési szolgáltatások piacán az állami szektor és a kisvállalkozások körében.
Fő rész
A Qjob.hu elemzői az alábbi üzleti szolgáltatások elérhetősége tekintetében hasonlították össze a magyarországi IP-telefon és IT-megoldások szolgáltatóinak ajánlatait:
Virtuális telefonszámok
Interneten működő telefonszám
DID
Alközponti belső előfizetők
közvetlen bejövő tárcsázása
Virtuális alközpont
Online szolgáltatás vállalati kommunikáció céljából
Hangrobotok hívásokhoz
Automatizált megoldások bejövő
és kimenő hívásokhoz
Chatbotok
Robotprogramok az ügyfelekkel
való levelezéshez az azonnali
üzenetküldőkben és a weboldalon
Multichat
Egységes platform az azonnali üzenetküldők, közösségi hálózatok, webes csevegés és visszajelzési űrlapok kezelésére
Megerősítő Hívás
Kéttényezős hitelesítési módszer hangfrekvenciás tárcsázással
Jelszavas Hívás
2FA módszer, amely azon alapul, hogy a robot hívás közben megmondja a jelszót
SIP-trönk
Virtuális kommunikációs csatorna a szolgáltató platformja és az ügyfél berendezése között
Contact Center
Szolgáltatás az ügyfelekkel való interakciók kezelésére minden kommunikációs csatornán
A tanulmány fő célja 15 vállalat összehasonlítása a 10 leggyakoribb üzleti célú IP-telefónia szolgáltatás megléte/hiánya alapján*
*A KOMPaaS.tech értékesítési osztálya szerint 2023 legnépszerűbb szolgáltatásai
A felülvizsgálat nem vette figyelembe az IP-telefónia szolgáltatásokat nyújtó jelentős magyar mobilszolgáltatókat.
A vizsgálat eredményeit az alábbi táblázat tartalmazza:
Megnevezés |
Telefonszámok és telefónia |
DID |
Virtuális alközpont |
Automatikus hívások |
Chat-botok |
KOMPaaS.tech |
✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Invitech |
✓ | ✓ | ✓ | ||
Opennetworks |
✓ | ✓ | ✓ | ||
ACE Telecom |
✓ | ✓ | |||
IP-Telekom |
✓ | ||||
FixConnect |
✓ | ||||
Adertis |
✓ | ✓ | |||
N-system |
✓ | ||||
Arenim Technologies |
✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |
ZNet Telecom |
✓ | ✓ | |||
Ephone |
✓ | ✓ | ✓ | ||
Alközpont |
✓ | ✓ | ✓ | ||
H1 Komm |
✓ | ✓ | ✓ | ||
United Call Centers |
✓ | ||||
Assono |
✓ | ✓ | ✓ | ✓ | |
Comnica |
✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Megnevezés |
Multi chat |
Megerősítőhívás |
Jelszavas hívásazonosítás |
SIP trönk |
Contact Center AI |
KOMPaaS.tech |
✓ | ✓ | ✓ | ✓ | ✓ |
Invitech |
✓ | ✓ | |||
Opennetworks |
✓ | ||||
ACE Telecom |
✓ | ||||
IP-Telekom |
✓ | ||||
FixConnect |
|||||
Adertis |
✓ | ✓ | |||
N-system |
✓ | ||||
Arenim Technologies |
✓ | ✓ | |||
ZNet Telecom |
|||||
Ephone |
|||||
Alközpont |
|||||
H1 Komm |
|||||
United Call Centers |
✓ | ||||
Assono |
✓ | ||||
Comnica |
✓ |
Eredménytáblázat a magyar szolgáltatók összehasonlításával
Következtetések
- A legtöbb szolgáltató olyan alapszolgáltatásokat nyújt, mint a virtuális számok, a Virtuális alközpont, a SIP trönk és a Contact Center.
- A mesterséges intelligenciára épülő távközlési szolgáltatások.
- Voice robotok és chatbotok - kevésbé elterjedtek a magyar piacon, és elsősorban nem vezetékes szolgáltatók, hanem mesterséges intelligenciára szakosodott cégek nyújtják.
- A kivétel ebben az esetben a KOMPaaS.tech - a szolgáltató kész automatizált megoldásokat kínál a levelezéshez és a hangkommunikációhoz, egy adott ügyfél számára testre szabva..
- A kéttényezős hitelesítési módszerek A Megerősítő hívást és a Jelszóhívást a KOMPaaS.tech kivételével egyetlen szolgáltató sem biztosítja – a cég 2022 óta szállít szoftveres megoldásokat a felhasználó azonosítására.
- A 2FA-szolgáltatások hiánya a tanulmányban bemutatott magyar cégek termékkínálatában a biztonsági lépcsők alkalmazását javasoló Általános Adatvédelmi Rendelet (GPDR) viszonylag friss, országos szintű bevezetésének tudható be.
- A multichat-et, mint a különböző csatornák levelezésének kezelésére szolgáló megoldást, szintén nem alkalmaz egy hazai szolgáltató sem. A KOMPaaS.tech 2023-ban dobta ki a Multichat terméket a felhasználói piacra, és azonnal közkedvelt lett az ügyfeleket chaten és azonnali üzenetküldőkben aktívan kiszolgáló cégek körében.
Az Európában 2015 óta jelenlévő CPaaS szolgáltató KOMPaaS.tech a bemutatott listán szereplő szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, és a komplex megoldások megvalósításának képessége révén jelentős növekedési potenciállal rendelkezik a magyar piacon.
A KOMPaaS.tech az adatbiztonsági követelmények betartásával, beleértve a szolgáltatási ország hosting szerver infrastruktúrájára vonatkozó előírásokat is, valamint a magyar nyelvű ügyfélszolgálat biztosításával megfelel a helyi felhőszolgáltatást preferáló magyar cégek igényeinek.
Hagyj megjegyzést