
1. Virtuális assisztens árak 2023-ban2
Hazánkban, ahogy a világon is, a pandémia hozománya képpen, illetve a home office rohamos iramú kényszerű elterjedésével a távasszisztensek, azaz a virtuális asszisztensek száma is egyenesen arányosan megnőtt, illetve az igény az általuk végzett munkára. A virtuális személyi asszisztens tulajdonképpen a szó hagyományos értelmében vett vezetői, ügyvezetői, vagy irodai asszisztens, aki otthonról dolgozik a megbízó számára.
Kell egy virtuális asszisztens segítsége? |
Találjanak rád ők! Egy kattintással. |
Tartalomjegyzék
2. Mit csinál egy virtuális asszisztens?
3. Mennyibe kerül egy virtuális asszisztens?
4. Hogyan fizesd meg a virtuális asszisztensed munkáját?
5. Melyek az átlagos virtuális asszisztens árak és munkabérek?
6. Hogyan keress és válassz virtuális asszisztenst?
Virtuális asszisztencia költségei órabérben nézve
Árak/óra |
|
Átlagos ár |
4.000 Ft |
Minimum ár |
2.800 Ft |
Maximum ár |
6.000 Ft |
Munkájukat végezhetik bejelentett munkaviszonyú alkalmazottként havi fix fizetésért, hagyományos munkarendben (heti 40 óra, hétfőtől-péntekig), illetve egyéni vállalkozóként/cégként óradíjban meghatározott munkadíjért. Az alábbi cikbben ismertetni fogunk a virtuális asszisztens árakat, feladatokat. Az alábbi táblázatban pedig összefoglaltunk a virtuális asszisztens árakat.
Virtuális asszisztens díjak 2023 Magyarország
|
Óradíj |
Havidíj |
|
Minimum |
Maximum |
Átlag |
|
1-9 óra/hó |
3.500 Ft |
5.000 Ft |
21.250 Ft |
10-19 óra/hó |
3.900 Ft |
5.000 Ft |
63.000 Ft |
20-29 óra/hó |
3.700 Ft |
4.500 Ft |
80.000 Ft |
30-39 óra/hó |
3.400 Ft |
4.500 Ft |
93.000 Ft |
40+ óra/hó |
3.000 Ft |
4.000 Ft |
160.000 Ft |
60 óra/hó |
2.750 Ft |
3.000 Ft |
185.000 Ft |
2. Mit csinál egy virtuális asszisztens?
A virtuális asszisztens feladatai igen sokrétűek lehetnek attól függően, hogy a megbízónak milyen ügyvitelben nyújt segítséget. Összességében elmondható, hogy Ő egy “mindenes jobbkéz” a megbízója számára.
Céges feladatok: irodai teendők (iktatás, kezelés, adminisztráció), könyvelési feladatok, ügyfélszolgálat-kapcsolattartás (lehet on- és offline), HR feladatok, recepció, postázás ügyintézése, hivatali ügyek intézése, hagyományos értelemben vett asszisztensi feladatok ellátása, táblázatkezelés, excel táblázatok készítése, rendsezése stb.
Marketing (on- és offline) feladatok: seo szövegírás, kreatív szövegírás, blogolás, közösségi média menedzser, honlap karbantartás, hirdetések kezelése, piackutatás, adatgyűjtés, elemzések, hírlevél küldés, banner készítés, keresőoptimalizálás stb.
Grafikai feladatok: kép- és videó szerkesztés, kreatív anyagok összeállítása, egyszerűbb szerkesztése stb.
Az alábbi diagramon a VA havidíjjakat ismertetünk:
3. Mennyibe kerül egy virtuális asszisztens?
Természetesen a virtuális asszisztensek feladatköre rendkívül változatos, azonban általánosságban elmondható, hogy ebben a szegmensben is a képzettség és a tapasztalat nyom a legtöbbet a latba.
Kezdő virtuális asszisztens átlagosan 3.000-4.000 Forintos óradíjon dolgozik, a haladók már 3.500-4.500 Forintos óradíjért, míg a profik akár bruttó 4.000-6.000 Forintot is kereshetnek ebben a szakmában óránként.
Az árat befolyásoló tényezők közé tartoznak a következők:
Tapasztalat és szakértelem
Az utóbbi években kialakult egy teljes iparág a virtuális asszisztensek köré, melyben a képzés és konferenciák, közösségek is helyet kaptak. Kis túlzással bárki, akinek tehetsége van az irodai adminisztrátor munkához, lehet virtuális asszisztens. Amennyiben elvégez ehhez külön szakmai képzéseket, vagy vannak már meglévő képesítései, melyeket kamatoztathat, úgy természetesen nagyobb esélyekkel kap megbízásokat.
a. Kezdő
Nagyjából 0-2 év tapasztalattal, vagy szakmai képzettség, illetve releváns tapasztalatok nélkül számít egy virtuális asszisztens kezdőnek. Ez esetben alapfizetése alkalmazottként körülbelül bruttó 300.000 Forint, azaz nettó 199.000 Ft, szabadúszóként pedig hozzávetőlegesen a bruttó 3.000-4.000 Forintos óradíj a reális.
b. Tapasztalt
2-5 éves szakmai tapasztalattal és szakmai gyakorlattal rendelkező virtuális asszisztenst átlagosan bruttó 400.000 Forintos havi fizetéssel alkalmaznak, míg egyéni vállalkozóként az óradíja 3.500-4.500 Forint.
c. Szakértő
5 évnél több tapasztalattal és szakmai gyakorlattal, magasan kvalifikált virtuális asszisztensek havi bruttó fizetése nagyjából 500.000 Forint, vállalkozóként az óradíjuk pedig körülbelül 4.000-6.000 Ft.
Az elvégzett munka típusa és gyakorisága
Természetesen minél többféle szolgáltatást tud nyújtani egy virtuális asszisztens, annál magasabb a munkadíja is. Alapvető asszisztensi feladatok mellé, szinte már-már másik szakmákba nyúló kompetenciákkal egyre szélesítheti szolgáltatási körét. Ilyenek például a következők:
a. Adminisztrációs szolgáltatások
Ezek az úgymond alapszolgáltatások egy virtuális asszisztens repertoárjában! Ilyenek például az ügyfélszolgálat, kapcsolattartás, emailezés, dokumentumkezelés, iktatás, excel táblázatok kezelése, adminisztrálás, hr feladatok, levelezés, vevőszolgálat, megrendelések kezelése, postai ügyintézés, adatrögzítés stb.
b. Vezetői szolgáltatások
Ezek tipikusan az ügyvezetői asszisztensi feladatok, mint például az ügyvezető emailjeinek kezeése, utazással kapcsolatos ügyintézés, ügyviteli feladatokban való részvétel, hivatali ügyintézés, céges autó- és telefon flotta ügyintézése, találkozók szervezése, tárgyalások előkészítése és ezeken való részvétel, tolmácsolás, fordítás stb.
c. Számlázási és könyvelési szolgáltatások
Azon virtuális asszisztensek, akik könyvelői képzettséggel rendelkeznek, nagyon keresettek a piacon.
Virtuális asszisztens munkában
d. Vegyes szolgáltatások
Ide sorolhatunk mnden egyéb feladatot, mint például a marketinges, online-marketinges szakmához kapcsolódó szolgáltatásokat és a grafikai munkákat, illetve IT alapszolgáltatásokat is.
Lendületes, profi online asszisztenst keresel? |
Hozz létre egy feladatot és szűrd a jelentkezőket 2 percen belül! |
Technikai tudás szintje
Amint már említettem feljebb, a gyakorlattal egyenesen arányosan emelkedik a virtuális asszisztens javadalmazása is, függetlenül a munkaviszony jellegétől. Minél profibb valaki, annál értékesebb a munkaerő piacon.
Helyszín, földrajzi elhelyezkedés
Nem elhanyagolható tényező, noha online munkavégzésről és home office-ról van szó. Frekventáltabb helyről bedolgozni nyilván jobban hoz a virtuális asszisztens konyhájára, mint egy kevésbé frekventált településen végzett szolgáltatás. Iparvárosok és virágzó vállalkozói környékek agglomerációjában a legfelkapottabb a szakma, tehát itt van a legnagyobb kereslet virtuális asszisztensekre.
4. Hogyan fizesd meg a virtuális asszisztensed munkáját?
Virtuális asszisztens óradíjas elszámolás
Az óradíjas elszámolás szinte az egyik leggyakoribb és legkorrektebb kifizetési forma, amennyiben külsős megbízottként dolgozik a virtuális asszisztens. A konkrét feladatokkal eltöltött pontos időt ma már számos Applikáció segítségével tökéletesen mérhetjük, sőt a megbízó és megbízott közt is megosztható real time módban online.
Átlag óradíjnak a brutto 3.500-4.000 Ft tekinthető attól függően, mennyi időt vesz igénybe az adott feladat. Általában minél több az óraszám, annál kedvezőbb áron dolgozik a virtuális asszisztens. A követketkező diagramon az átlagos virtuális asszisztens óradíjjakat szemléltetünk.
Feladat, vagy projekt alapú elszámolás
Lehetőség van megállapodást kötni például vállalkozási szerződéssel egy-egy konkrét feladatra, melynek elvégzése után a szerződésben rögzített mukadíjat fizetük ki a virtuális asszisztensünknek.
Átalánydíjas elszámolás
Átalánydíjas elszámolás azt jelenti, hogy napi / heti, vagy havi fix összeget fizetünk az asszisztensnek, hogy naponta, hetente, vagy havonta bizonyos meghatározott ideig a rendelkezésünkre álljon, s ezalatt elvégezze számunkra a kiadott feladatokat.
Csomag alapú elszámolás
Sok virtuális asszisztens dolgozik csomag alapon, amely több funkciót is tartalmaz egy adott fix időkeretbe foglalva.
Többnyire három csomag létezik előre meghatározott, fix áron: kis, közép és nagy csomag. A csomagok tartalmazzák a leggyakoribb feladatokat, átláthatóak mindkét fél részére és tiszta elszámolást biztosítanak. Ez a második legkedveltebb kifizetési forma.
Általánosságban jellemző a virtuális asszisztensekre - amennyiben egyéni vállalkozó -, hogy alanyi adómentesen számláznak, tehát nem terheli plusz áfa a fizetendő munkadíját.
Csomagárak átlagárai a következők:
- kis csomagok: 70.000-90.000 Ft heti 20 órában
- közepes csomagok: 95.000-115.000 Ft heti 30 órában
- nagy csomagok: 120.000-160.000 Ft heti 40 órában,
- prémium csomagok: körülbelül 180.000-200.000 Ft heti 60 órában.
Virtuális asszisztens átlagos csomagárak 2023
Csomag (havi időkerettel) |
Minimum |
Maximum |
Mini csomag (1-10 óra) |
15.000 Ft |
40.000 Ft |
Kis csomag (20 óra) |
70.000 Ft |
90.000 Ft |
Közepes csomag (30 óra) |
95.000 Ft |
115.000 Ft |
Nagy csomag (40 óra) |
120.000 Ft |
160.000 Ft |
Prémium csomag (60 óra) |
180.000 Ft |
200.000 Ft |
5. Melyek az átlagos virtuális asszisztens árak és munkabérek?
Az alábbi táblázatban 2023-ra vonatkozó Virtuális asszisztens árakat láthatjuk, mégpedig szétbontva összesen megdolgozott óra/hónap.
Virtuális asszisztens díjak 2023 Magyarország
|
Óradíj |
Havidíj |
|
Minimum |
Maximum |
Átlag |
|
1-9 óra/hó |
3.500 Ft |
5.000 Ft |
21.250 Ft |
10-19 óra/hó |
3.900 Ft |
5.000 Ft |
63.000 Ft |
20-29 óra/hó |
3.700 Ft |
4.500 Ft |
80.000 Ft |
30-39 óra/hó |
3.400 Ft |
4.500 Ft |
93.000 Ft |
40+ óra/hó |
3.000 Ft |
4.000 Ft |
160.000 Ft |
60 óra/hó |
2.750 Ft |
3.000 Ft |
185.000 Ft |
A virtuális asszisztensi díjak és munkabérek áttekintése
Virtuális asszisztenst akár pár órára, vagy akár teljes munkaidőben is foglalkoztathat szinte bárki, akinek szüksége van adminisztratív, vagy technika segítségre. Egy órás adatrögzítést átlag 2.750-5.000 Forintért végez el nekünk a virtuális asszisztens, havi 20 órában általánosan 80.000 Forintért, havi 40 órában pedig körülbelül 160.000 Forintért áll rendelkezésünkre, természetesen számlával.
Általános virtuális asszisztensi díjak
Általánosságban az a tendencia, hogy egy virtuális, azaz távolról (otthonról/home office-ból) dolgozó asszisztenst óránként bruttó 3.500-4.000 Forintért bízhatunk meg különféle feladatokkal.
Az díjat befolyásolja, hogy az asszisztens milyen képzettséggel, illetve szakmai tapasztalattal rendelkezik.
az árat illetően További változók lehetnek a különböző egyéb szakmai kompetenciák, mint például a szövegírás, grafikai tudás, könyvelői képesítés stb.
Virtuális asszisztens árak, szövegírói készséggel
Egyes virtuális asszisztens szakemberek a hagyományos irodai, asszisztensi feladatok mellett szövegírást is vállalnak. A szövegíróra akkor van szükség, ha például a honlapunkra szeretnénk meggyőző, szakmailag korrekt, a célközönségünk szája íze szerint megfogalmazott és a legfőképpen a keresőkneknek tetsző szeretnénk.
A szövegíró rendkívül jól fejlett kommunikációs készségével és ráérző képességével ütős reklámszöveget, termékleírást, vagy bemutatkozó szöveget tud alkotni a megbízójának.
Átlagos óradíj 4.000 Ft, illetve a legelterjedtebb elszámolási mód ebben a szegmensben a karakter alapú fizetés. A karakterszám szóköz nélkül értendő, de természetesen formázott szövegről van szó, de fizetni a karakterek után kell. Általánosságban beruttó 2-10 Ft/karakter a munkadíj.
Olyan virtuális asszisztens kell, aki jó szövegírói készséggel rendelkezik? |
Bízz meg őt a szövegírással is! Találj itt |
Virtuális asszisztens szövegírói készséggel is rendelkezhet
Virtuális asszisztens árak, ügyfélszolgálati készséggel
Amennyiben nincs időnk a vendégek, ügyfelek kezelésével foglalkozni, lehetőségünk van megbízni egy kifejezetten ügyfélszolgálatra specializálódott virtuális asszisztenst.
Rábízható elektronikus kapcsolattartási feladatok például a megrendelések ügyintézése, telefonos, vagy online ügyfélszolgálat, email kezelés, iktatás, adminisztráció, időpnt foglalások, tanácsadás, panaszkezelés stb. Minden ami az ügyfelekkel kapcsolatos. Óradíjuk nagyjából bruttó 3.400-3.700 Ft/óra
Virtuális asszisztens egyben ügyfélszolgálati szolgálatatást is nyújt
Virtuális asszisztens árak, üzlet adminisztrációs készséggel
A mindennapi vállalkozási ügyintézéssel kapcsolatos adminisztratív teendők elvégzése elengedhetetlen egy cég életében, de legtöbbször erre a cégvezetőnek egyáltalán nincs ideje, vagy kompetenciája.
Hivatali ügyek, számlák, szállítók, megrendelések, táblázatkezelés, alkalmazottakkal kapcsolatos ügyek, autó- és/vagy telefon flotta ügyintézés, céges utak stb. és még sorolhatnám. Rendkívül hasznos egy ilyen virtuális asszisztens, s a legnagyszerűbb ebben, hiogy a legkisebb vállakozás is megengedheti magának, hiszen akár heti/havi pár órában is megbízható egy szakmebre erre a feladatra, óránként bruttó 3.500-4.500 Forintért.
Virtuális asszisztens árak, grafikusi készséggel
A grafikus a mai modern, internet alapú és meglehetősen vizuális élmény fokuszú világunkban a legkeresettebb szakma, vagy tudás!
Minden, amivel találkozunk a mindennapokban, grafikai munkákhoz kapcsolódik vagy így, vagy úgy. Akciós újság, szórólap, weboldal design, névjegy, brosúra, hirdetések on- és offline, reklámok, videók stb. A sor szinte végtelen hosszú.
Nem csoda hát, hogy a grafikusi készséggel rendelkező virtuális asszisztensek a legkeresettebb szakemberek a piacon. Óradíjuk is a legmagasabb az iparágban, nagyjából bruttó 4.500-5.000 Forint, de még akár ennél több is lehet, de mindenképpen megéri a megbízónak hosszútávon!
6. Hogyan keress és válassz virtuális asszisztenst?
Hogy mégis hogyan keressünk és találjuk meg a számunkra legmegfelelőbb virtuális asszisztenst, erre egyértelműen a legnagyszerűbb mód az online szakember kereső weboldal, mint például a Qjob!
Ez egy olyan online fórum, ahol a szakember és a megbízó virtuálisan, azza az interneten köt megbízást. Egy remek találkozási pont két fél között, ráadásul garantáltan a legmegbízhatóbb szakemberek regisztrálhatnak a rendszerbe, ellenőrizzük őket, s a kifizetési módszer is abszolút biztonságos! Ráadásul a megbízónak egy fillérjébe sem kerül a felület használata! A szakember az elvégzett munka után a Qjob számára kifizeti a jutalékot a munkadíjából.
Csak annyit kell tenned, hogy kiírod az elvégeztetni kívánt feladatot és az összeget, amit erre rá tudsz áldozni. Ezután hamarosan Téged bombáznak meg a szakemberek az ajánlatukkal, neked csak ki kell választanod a legszimpatikusabbat közülük!
7. Gyakori kérdések
Mit csinál egy virtuális asszisztens?
A virtuális asszisztens egy normál asszisztens, aki bizonyos feltételekkel távolról, online (ha úgy tetszik állandó home office-ból) dolgozik a megbízó, vagy munkáltató számára.
Mik a virtuális asszisztens feladatai?
Kis túlzással szinte bármi, ami adminisztrációs és online munkakör.
A virtuális asszisztens feladatai például: piackutatás online, szövegírás, grafikai tervezés, kapcsolattartás, seo szövegírás, excel táblázatkezelés, közösségi média mint facebook oldal kezelése, instagram, twitter, pinterest, youtube stb. felületek kezelése, hirdetések kezelése, ügyfélszolgálat, adatgyűjtés, adminisztráció, könyvelés, honlap / weboldal karbantartás, kisebb grafikai munkák, szövegszerkesztés, kép- és videó vágás, hírlevél küldés, esetleges szerkesztése, online-marketing, grafikai feladatok, könyvelési és számvitel, hr és hivatali ügyintézés, kérdőív készítés stb.
Miért érdemes virtuális asszisztenst alkalmazni?
Mert rengeteg időt és bosszúságot spórolunk vele, hiszen például egy elfoglalt kozmetikusnak nincs ideje az adminisztrációs feladatok mindennapi ellátására, ami akár súlyos büntetéseket is vonhat maga után (pl hivatali mulasztás).
Így a legköltséghatékonyabb és időgazdaságosabb megoldás egy táv-szakembert megbízni bizonyos feladatokra, meghatározott időre, s az üzlet haladhat tovább felfelé, a megbízónak pedig több ideje jut magára és családjára! Abszolút megtérülő befektetés!
Hogy találjunk virtuális asszisztenst?
A legnagyszerűbb és legegyszerűbb a Qjob szakemberkereső használata, ahol akár pár percen belül megtalálhatjuk a számunkra tökéletes, megbízható szakembert!
Kinek van szüksége virtuális asszisztensre?
Bárkinek, akinek munkája, vállalkozás, üzlete mellett nincs ideje, vagy készség a fent említett feladatok elvégzésre. Akár pár órára, vagy egy-egy fix feladatra is megbízhatunk virtuális asszisztenst! Mindenkinek jó szívvel ajánlom, szinte megfizethetetlen segítség, abszolút megfizethető áron!
A Qjob-ot hónapról-hónapra egyre több szakember és megbízó használja. Ennek köszönhetően egyre hatékonyabban találhatnak egymásra megbízó és megbízott. Megnézhetjük a szakemberek ajánlásait, referencia munkáit, a készségeiről tájékozódhatunk a profilukon.