Egyszemélyes autószervíz

Autószerelő mester. Fülöp, maszek autószervíz tulajdonos gondolatai arról, hogyan vállalkozzunk tisztességesen

Fülöp már 4 éve foglalkozik autójavítással. Előtte saját autószervíze volt Pécsett, de nemrég Budapestre költözött, hogy megint mindent a nulláról kezdjen.

Új ügyfeleket szerzek, közvetítők és jutalék nélkül keresek pénzt a Qjob.hu segítségével - Regisztrálj ingyen!

Kezdetben egyszál csavarhúzóval felszerelkezve kereste fel ügyfeleit, mostanra saját kisteherautó javító műhely tulajdonosa és a Qjob-on a “Szállítójármű javítás” kategóriában vezeti a toplistát.

Azért jött Budapestre, hogy kipróbálja önmagát

Mobiltelefon javítással nem lehet sok pénzt keresni, más a helyzet a gépjárművekkel: egy nyolcmillió forintos autót nem dob el az ember, még érdemes megjavítani. Ezért foglalkozom gépjárművekkel, és mellette egész életemben folyamatosan tanulok.

Egy évvel ezelőtt költöztem Pécsről Budapestre, ahol volt egy kis autószerelő műhelyem: tuningolással, autómosással, autóriasztó beszereléssel, valamint autóüveg javítással foglalkoztunk. Aztán plafonba ütköztem: a lakosság alacsony fizetőképessége és a magas árkategóriájú autók alacsony száma miatt nem találtam kedvemrevaló megrendeléseket. Én viszont kihívást jelentő feladatra vágytam, meg akartam valósítani önmagam. Egy szó mint száz, mindent otthagytam és elköltöztem Budapestre, hogy mindent megint a nulláról kezdjek.

A fejem mint egy USB-memóriakártya: amit oda beprogramozok, utána azzal fog működni.

Kitaláltam magamnak egy életmód játékot. Fogtam 50.000 forintot és megpróbáltam ennyiből a fővárosban megélni.

Alkalmi munka: Megbízható, becsületes autószerelő 13. kerület - 25 000 Ft.  - Ajánlatot adok

Mikor megérkeztem, rögtön nekiláttam a piaci viszonyok, a trendek feltérképezésének, az adatok összegyűjtésének, a saját piaci résem megtalálásának. Az autószerelő mesterek lényegében igyekeznek minnél gyorsabban lefölözni a hasznot, markonragadni a munkadíjat és kész. Ez nem az én utam, én a nehéz feladatokat választom. Ami más embernek nehézség, én abban lehetőséget látok. Tisztában vagyok vele, hogy egy embernek folyamatosan be kell ruháznia a saját szakmai fejlődésébe, mert a fejünk egy USB memóriakártya: amit oda beprogramozunk, utána azzal működünk.

Budapesten az emberek megszokták, hogy gyorsan lehet pénzt keresni

A fővárost kezdetben nyomasztónak és elképesztőnek találtam, amikor láttam, hogy az emberek képesek egymást becsapni. Vidéken, ha valaki egy másik embert néhányszor becsap, akkor azt kiközösítik, senkivé válik az emberek szemében, itt viszont hatalmas az emberfolyam.

Először egy autószalonban helyezkedtem el, ahol egyértelmű utasítást kaptam a szalon vezetőségétől: mi itt nem megjavítjuk az autókat, hanem csak elfedjük a hiányosságokat. Elkendőzzük a hibát, és azt mondjuk: “Minden rendben van”. Megérkezik az ügyfél átvenni az elkészült gépjárművét, át is nézi, aztán egy idő múlva ismét elromlik. Szomorú képlet.

Nekem a lelkiismeretem nem engedte hogy így dolgozzak, és felmondtam

Budapesten az emberek megszokták, hogy gyorsan lehet pénzt keresni, az autójavítás viszont munkaigényes dolog. Időt, pénzt kell belefektetni és hozzáértő munkatársakat kell kiválasztani hozzá. Én a következő elvhez tartom magam: ha valaki engem megbíz egy munkával, én nem kérdezem meg, hogy mennyi lesz a fizetség, hanem csak annyit kérek, adjanak nekem egy hetet. Aztán a megbízó eldöntheti, hogy megfelelek-e neki vagy sem, aztán térünk csak rá a munkadíjra.

Sokan tévesen értelmezik a csereszolgálatás fogalmát

Manapság sokan tévesen értelmezik a csereszolgáltatás fogalmát: egy szolgáltatás és az érte járó fizetség cserél gazdát. Ehelyett csak az anyagi ellenértéket akarják megkapni. Ennek az alapvető törvényszerűségnek a figyelmen kívül hagyása miatt üzleti vállalkozások mennek tönkre: autószervízek néhány hónap elteltével lehúzzák a rolót.

Egy vállalat életképességének a megőrzéséhez biztos anyagi alapok kellenek, amelyek biztosítják a két éven keresztüli lábonmaradást, és akkor senkit nem kell becsapni a megélhetéshez. Ez a fajta anyagi biztonság fokozatosan épül fel, ezzel szemben mindenki az azonnali pénzhez jutásra hajt.

Egyszer betévedtem egy autószervízbe valahogy, és a következő kép fogadott. Behoztak egy autót és felnyitották a motorháztetőt. És amikor az ügyfél éppen elfordult, a szerelő egy késsel átvágta az ékszíjat és így szólt: “Hűha! Ennek a motornak annyi!”

Egy csavarhúzó és némi improvizáció

A Qjob-on az egész történet ott kezdődött, hogy egyetlen csavarhúzóval felszerelkezve érkeztem a megrendelőhöz. Muszáj volt improvizálni, elterelni az ügyfél figyelmét, és eközben az autó javításával is haladni kellett, minőségi szolgáltatást kellet nyújtani.

Egyik nap egy Toyota Camry sérült lökhárítóját kellet megjavítanom - emelő nélkül. Naphosszat csúsztam-másztam a térdemen, az utolsó pénzemen vettem egy gázmelegítőt, hogy bele tudjam olvasztani a javítóhálót a sérülésbe. Minderre a járdaszegélyen, zuhogó esőben került sor. A megrendelő még meg is tapsolt.

Egyszemélyes autószervíz Budapest

Én már ott tartok, hogy képes vagyok az autószervízekkel egyenrangú munkát végzni.

Alkalmi munka: Első szélvédő csere - 30 000 Ft.  - Ajánlatot adok

A munkám során a pénzügyi tervezés alapelveihez tartom magam: nem költök többet annál, mint amennyit keresek. Van megtakarítási alapom, ebbe szoktam félretenni kisebb-nagyobb összegeket, hogy aztán ebből finanszírozhassam az eszközbeszerzéseket. Ezen a héten az autókereskedések szervízei által is használt színvonalú Renault berendezésekkel bővítettem az eszközparkomat, a múlt héten a Volvo volt soron.

Szeretnék Budapesten szakmai értelemben növekedni és létrehozni a saját csapatomat. Jelenleg két főt foglalkoztatok, akikre rá tudom bízni az egyszerűbb munkákat, ezáltal nekem több időm marad a jelentős megrendelésekkel járó feladatok elvégzésére. Szeretnék egy széles ügyfélszegmenst megszólítani: a kispénzű ügyfeleket, a középosztályt és a tehetős réteget. Én már elértem azt a szintet, ahol az autószervízekkel egyenrangú munkát tudok végezni. Lényegében, az én vállalkozásom egy egyszemélyes autószervíz.

80%-os konverziós statisztika

Amikor megszületett bennem a felismerés, hogy vállalkozni szeretnék, akkor felmentem a Qjob-felületére, kitöltöttem a személyes adataimat a Profilom alatt, és rákattintottam néhány ajánlatra. De nem kaptam egy megrendelést sem, és azt gondoltam magamban: bizony nem megy a szervíz. De aztán egy pár nap elteltével azt mondtam magamnak: “Álljunk csak meg egy pillanatra! Valószínűleg valami nem stimmel az ajánlatommal”.

Nekiláttam átalakítani az ajánlatomat, elemeztem a megrendelők visszajelzéseit, hogy megértsem, mi az, ami iránt az embereknek igénye van. Most fordított sorrendben beszélek a tapasztalataimról, a probléma megoldási módjáról. Az én esetemben a kulcskérdést megrendelővel való érintkezési pont megtalálása jelentette.

Kezdetben 10 ajánlatból 1-2-re kaptam viszontválaszt, most az esetek 80 százalékában eredményesek az ajánlataim. Jelenleg csak azokat a megrendeléseket választom ki, amelyeket érdekesnek találok.

Mobil autószervíz

A szervízek megtehetik, hogy a “mindenki jöjjön ide hozzánk” álláspontra helyezkedjenek, én viszont gondoltam egy nagyot, és azt mondtam: “na várjatok csak, majd én odamegyek hozzátok”. Vettem magamnak egy kisteherautót, átalakítottam szerelőműhellyé, és beindítottam a mobil autószervízt. A megrendelők lelkesen üdvözölték az ötletemet.

A kisteherautóm alaposan fel van szerelve méréstechnikai eszközökkel, és amikor az ügyfelek ezt meglátják, akkor rögtön tudják, hogy egy profival van dolguk. Az utóbbi időben egyre több olyan megrendelőt sikerült szereznem, akik szívesen ajánlanak engem másoknak is. Ezen a ponton kezd érvényesülni a “szájról szájra jár a hír” effektus.

A Qjob.hu-ról kapott 500.000 forintos megrendelés

A marketing szakemberek kulcsgondolata: a gépjárműveket nem megjavítani kell, hanem újat kell venni helyettük.

Korunk marketing szakembereinek kulcsgondolata: a gépjárműveket nem megjavítani kell, hanem újat kell venni helyettük.

A múltban egy gépkocsi élettartama 20 év körülre volt tehető, manapság az átlagos élettartam 5-7 év. Az ipari mérnökök azon fáradoznak, hogy egy gépjármű adott futásteljesítmény után romoljon el. Ezért az én szakmámban fontos a higgadt kitartás: ki kell tudni sakkozni, meg kell tudni érteni, hogy miként lehet az autót rábírni arra, hogy ismét működjön.


A Qjob.hu szakemberkeresőn alkalmi feladatot találni és elvégezni azt - egyszerűbb, mint amilyennek tűnik. Regisztrálj, válj szakember és találj feladatot!

Feladat keresése


A komplex diagnosztikáért 12.000 Ft-ot kérek el. Ezért az összegért én kimegyek a helyszínre, megtalálom a hiba okát és helyben elvégzem a kisjavítást.

Széleskörű diagnosztikával is foglalkozom, amikor kimegyek a helyszínre egy oszcilloszkóppal, és megállapítom a szeknnerrel nem látható hibákat. Ennek a költsége 20.000-25.000 Ft között van.

A legnagyobb Qjob-os megrendelésem értéke majdnem 500.000 Ft volt, néhány napon át dolgoztam egy olyan probléma megoldásán, amit senki más nem akart elvállalni.

Az emberséges hangvételű kommunikáció az üzleti életben - nagy ritkaság

A Qjob-nál megértettem, hogy az embereknek mennyire hiányzik az emberséges hangvételű kommunikáció. Az ügyfeleknek sokszor csak a pénze kell, a kedves mosoly már semmit nem jelent. Én a magam részéről mindig őszintén beszélek. Először bizalmatlanul tekintenek rám, de valamivel később megcsördül a telefon és megköszönik a munkámat.

Új ügyfeleket szerzek, közvetítők és jutalék nélkül keresek pénzt a Qjob.hu segítségével - Regisztrálj ingyen!

Nekem tetszik, hogy a szervíztevékenység kihívást is jelent. A munka elvégézést követően a szolgáltató nemcsak a munkadíját kapja meg, hanem értékelésben is részesül. Ebben a tekintetben a szervíztevékenység a helyes dolgokat juttatja érvényre. Először is lehetővé teszi a tehetséges embereknek hogy fejlődjenek, másrészt helyrerakja azokat a “szolgáltatókat”, akik nem etikus módon tevékenykednek.


Ha te is szeretnél egyik blogbejegyzésünk hőse vagy szerzője lenni, küldd el történetedet vagy ötletedet az info@qjob.hu címre.

Fülöp Qjob szakember