Mercedes kormánymű felújítása Budapesten

Újítsd meg Mercedes kormányművedet a legjobb szakértőkkel! Kérj ingyenes árajánlatot most, és találd meg a legkedvezőbb megoldást!

Ne keresgélj és telefonálgass!

Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá

Mennyibe kerül?

Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá

Árak megismerése

Szakemberek értékelésekkel

Beszélj a szakemberekkel, hasonlítsd össze az értékeléseiket és tapasztalukat, majd válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet

Valódi értékelések

Mindez ingyen

Kérj árajánlatot budapesti szakemberektől

Nézd meg, mások mit rendelnek a Qjob-on

Mercedes kormánymű felújítás – mit jelent a gyakorlatban

A Mercedes kormánymű felújítás nem sablonmunka: a különböző évjáratok, karosszériák és hajtásláncok más-más hibaképet hoznak, ezért a megbízható eredmény alapja a pontos diagnosztika és a típusismeret. A Qjob.hu-n különböző, önállóan dolgozó autószerelők és kormánymű-specialisták kínálnak megoldást, így több stílusból, árazásból és elérhetőségből választhat, nem egyetlen cég kereteire szorítva. Ez különösen akkor érték, ha gyors határidőt vagy extra garanciát keres, esetleg a költséget szeretné alacsonyan tartani jó minőségű utángyártott alkatrészekkel.

A felújítás célja, hogy a kormányzás pontossága és visszajelzése visszatérjen a gyári szint közelébe, miközben megszűnnek a kopásból eredő jelenségek, mint a holtjáték, a kattanás, a gumis érzet, az olajfolyás vagy az elektromos szervó hibakódjai. A gondosan elvégzett munka mérhető: egyenesfutásnál kevesebb korrekcióra lesz szükség, parkoláskor csökken a súrlódás, és a kormány középállása egyértelműen érezhető lesz. A felújítók mérik és dokumentálják a fogasléc axiális játékát, a tömítések tömörségét, az elektromos nyomatékszenzor jelalakját, illetve az előfeszítést – ezek adják a tartósság zálogát.

  • Állapotfelmérés
  • Szétszerelés
  • Tisztítás
  • Csapágyozás
  • Tömítéscsere
  • Beállítás

A munkához speciális célszerszámok szükségesek: bordás szíjfeszítő rögzítők a W204/W212 motoroknál, torx/imbusz készlet a házszéthúzáshoz, hidraulikus pad a nyomásteszthez, valamint diagnosztikai interfész (Xentry/Star kompatibilis) a szervóvezérlő alapbeállításaihoz. A felújítás során a szakemberek a fogasléc mikrobordás felületét mikrométerrel ellenőrzik, a csapágyfutók érdességét vizsgálják, és szükség esetén új feszítő gyűrűt, bronzperselyt, tűgörgőt kap a ház. Hidraulikus rendszereknél az olajspecifikáció kritikus; a legtöbb modellnél a gyártói ajánlással kompatibilis szervoolajat használnak, és légmentesítéssel zárják a folyamatot, hogy a szivattyú ne kavitáljon.

Az elektromos szervós (EPS) modellek külön figyelmet igényelnek: a nyomatékszenzor kalibrációja, a végállás-tanítás és a szoftververziók egyeztetése a diagnosztika része. Tipikus példa, hogy a W176 vagy a CLA esetében a kormánykeresztcsukló felől érkező kotyogást sokan kormányműhibának hiszik, miközben elég a kardáncsukló cseréje és a fogasléc előfeszítésének ellenőrzése. Ezzel szemben a W211/W212 hidraulikus rendszereinél gyakori a szimmering kiperemeződése és a ház minimális kopása; ilyenkor a felületek polírozása és az oversize tömítés a tartós megoldás.

Mercedes kormányrendszer javítás: típushibák és megoldások

A kormánymű hibáinak forrása modellfüggő. A W203–W204 sorozatoknál a fogasléc külső szimeringjei öregednek, hidegindítás utáni “nyöszörgés” észlelhető, majd olajpára jelenik meg a porvédő alatt. A W211-ben gyakori a csillapító persely kopása, ami éles fordításnál kattanó hangot ad. Az ML és GL SUV-oknál a nagyobb kerékméret és a terhelés miatt a kardánkeresztcsukló és a támasztócsapágyak kapnak többletterhelést; a felújítás része a csapágykészlet cseréje és a precíz centrírozás. Haszonjárművön, például a Sprinteren a futásteljesítmény miatt a fogasléc és a perselyek egyenletes, de érezhető kopást mutatnak – 300–400 ezer kilométer környékén ez tipikus karbantartási tétel.

Az EPS kormányművekben a nyomatékszenzor és a motorvezérlő egység is okozhat kódokat. Ha a kormány “elhúz”, vagy középen ideges, a kormányszög-jeladó tanítása sokszor önmagában megoldja; más esetben a szenzor csere és a szoftver újrakalibrálása szükséges. A szerviztechnikus a próbakör után oszcilloszkópos méréssel nézi a jel torzítását, és kizárja a mechanikus szorulást. A hidraulikarendszereknél a szivattyú sípolása, a habosodás és a keményedő kormány a levegősödés jele; itt a csövek tömítettségét, a visszafolyó ág állapotát és a nyomásszabályzót ellenőrzik. A pontos ok feltárása 30–60 perc mérésből és szemrevételezésből megvan.

Feljavított anyagok is beléphetnek: a felújítók gyakran magasabb minőségű NBR/FKM tömítést, hőállóbb zsírt és korróziógátló bevonatot használnak a házban. A kormány előfeszítése tized newtonméteres tartományban állítandó; túl nagy érték kemény kormányt és gyors kopást okoz, túl kicsi holtjátékot. A gondos beállítás mérhető: álló helyzetben a kormány elfordítási nyomatéka stabilan alacsonyabb lesz, miközben a visszafordulás megmarad. A jó felújítás ismertetőjele, hogy hidegen és melegen is egységes a karakter.

Budapest autóállománya sok Mercedesből áll, ezért a Qjob.hu-n több független hidraulikaszerelő és kormánymű-specialista is elérhető. Vannak, akik a gyors, 24–48 órás cserére koncentrálnak felújított csereegységgel, mások a saját egység felújítását vállalják dokumentált mérésekkel. A helyszíni ki- és beszerelés, futóműállítás és próbakör kérhető opció, így a jármű a munka végén azonnal forgalomképes.

Mercedes kormánymű felújítás árak és átfutási idők

Az árképzés három fő elemből áll: a kormánymű állapota (szivárgás, kopás, elektromos hiba), az alkatrészek minősége (gyári/utángyártott) és a kiegészítő munkák (ki- és beszerelés, futóműállítás, diagnosztika). A Qjob.hu szakemberei átlátható ajánlatot adnak, tételesen bontva a munkadíjat és az anyagköltséget. Az alábbi táblázat reális, Budapest környéki példákat mutat be; a végösszeg az állapotfelmérés után pontosítható.

MunkarészÁrtartomány (HUF)Átfutás
Hidraulikus kormánymű felújítás (W203–W211)95 000 – 155 0002–3 nap
EPS kormánymű javítás (A/B/CLA)120 000 – 190 0002–4 nap
Tömítés- és csapágykészlet18 000 – 38 000
Ki- és beszerelés (személyautó)35 000 – 55 0000,5–1 nap
Ki- és beszerelés (SUV/haszonjármű)45 000 – 75 0001 nap
Futóműállítás (geometria)18 000 – 28 0001 óra
Szervoolaj és feltöltés7 000 – 14 000
Nyomatékszenzor kalibráció15 000 – 25 0001 óra
Csere kormánymű betétdíj20 000 – 40 000visszatéríthető

Átfutásban a tipikus sáv 24–72 óra, de erősen korlátozott alkatrész-ellátásnál vagy korróziós javításnál ez 4–5 napra nőhet. A kormánymű-specialisták többsége 6–12 hónap garanciát ad, futásteljesítmény-korláttal vagy anélkül; a garancia feltétele rendszerint a szivárgásmentes üzem és az időben elvégzett olajcsere. Ha csereegységre van szükség, betétdíjjal számoljon, amely a régi egység leadása után visszajár. A számla tartalmazza a beépített alkatrészek cikkszámait és a beállítási jegyzőkönyvet is – ezt érdemes eltenni a későbbi eladásnál.

Budapesten a közlekedési terhelés és a gyakori rövid távok miatt a kormányrendszer nagy igénybevételt kap. Emiatt a megelőző karbantartás olcsóbb, mint a késői beavatkozás: ha finom szivárgást lát a porvédőn, vagy a kormány “lépcsőzik” kis elfordításnál, érdemes mielőbb felmérést kérni. A Qjob.hu oldalán több, egymástól független autószerelő és hidraulikaszerelő is vállal kiszállást, tréleres mentést, illetve esti átvételt – így munka mellett is megoldható a javítás.

Konkrét példa: egy W212 E-osztály hidraulikus kormányművénél a bal oldali szimering alatti mikroszivárgás és a minimális holtjáték jelentkezett. A feladat a szétszerelés, tisztítás, perselycsere, új tömítés, előfeszítés beállítása, majd olajcsere és légtelenítés volt. A teljes költség 147 000 Ft lett, 3 napos átfutással és 12 hónap garanciával. Másik eset: A-osztály EPS kormányművénél az autó időnként hibakódot dobott és kemény volt a kormány közép körül. Itt szoftveres kalibráció, jeladócserét követő tanítás és mechanikus ellenőrzés adta a megoldást, 128 000 Ft-os végösszeggel.

Hogyan válasszon szakembert? Ellenőrizze a referenciákat, kérjen fotókat a szétszerelt egységről, és ragaszkodjon mérési jegyzőkönyvhöz (játék, nyomaték, nyomás). A független szerviztechnikusok külön erőssége, hogy rugalmas idősávban dolgoznak, és az autó használati profiljához igazítják a beállítást. Ha nagyobb felniket használ, jelezze: a felújító a perselyezést és az előfeszítést ehhez optimalizálhatja, így tartósabb lesz a kormányérzet. Két, egymástól független vélemény összevetése sokszor pár óra plusz szervezés, de tízezreket takaríthat meg.

Összefoglalva: a Mercedes kormánymű felújítás nem csupán tömítéscsere. A minőségi munka mérhető, dokumentált és próbakörrel zárul. A Qjob.hu közösségében több, egymástól független szakember dolgozik, így árban, határidőben és garanciában is talál személyre szabott ajánlatot – és az autója újra úgy fog kanyarodni, ahogyan azt a mérnökök megálmodták.

Azért vagyunk, hogy segítsünk!

Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Elérhetőek vagyunk éjjel-nappal. Hívj minket most!

06 (1) 808 9788