Budapesti kormánymű felújítása gyorsan és professzionálisan

Fedezd fel a legjobb lehetőségeket Passat kormányműved felújítására! Kérj ingyenes árajánlatot most, és találd meg a legkedvezőbb árat!

Ne keresgélj és telefonálgass!

Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá

Mennyibe kerül?

Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá

Árak megismerése

Szakemberek értékelésekkel

Beszélj a szakemberekkel, hasonlítsd össze az értékeléseiket és tapasztalukat, majd válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet

Valódi értékelések

Mindez ingyen

Kérj árajánlatot budapesti szakemberektől

Nézd meg, mások mit rendelnek a Qjob-on

Passat kormánymű felújítás: mikor időszerű?

A Volkswagen Passat kormányműve nagy terhelést kap a magyar utakon, ezért bizonyos használat után természetes a kopás. Ha tompa koppanást hall a kormánynál, holtjáték jelentkezik, nehézzé válik a kormányzás, szivárog az olaj a porvédő harmonika környékén, vagy az autó kanyarban “úszik”, a felújítás nem halogatható. A hiba figyelmen kívül hagyása további alkatrészek (pl. gumiágyak, gömbfejek) gyors kopását és a gumiabroncsok egyenetlen elkopását okozhatja, ami végül drágább javításhoz vezet. Budapesten a sűrű forgalom és a gyakori parkolási manőverek különösen felgyorsíthatják ezeket a tüneteket.

A Qjob.hu-n több, egymástól független autószerelő és kormánymű-specialista dolgozik, eltérő műhelyháttérrel és árképzéssel. Ez a sokszínűség lehetővé teszi, hogy olyan szakembert válasszon, aki pontosan a Passat generációjához (B5, B6, B7, B8) ért, és az Ön költségkeretéhez is illeszkedik. A felújítás egyes esetekben elegendő (szimeringek, perselyek, fogasléc felületkezelés), máskor a csere vagy rész-csere a racionális döntés – erről a kiválasztott szerelő egyértelmű diagnózis alapján ad tanácsot.

  • Holtjáték-mérés
  • Szivárgásvizsgálat
  • Futómű-ellenőrzés
  • Fogasléc tisztítás
  • Szimeringcsere
  • Próbaút és állítás

Két Passat azonos évjárattal is eltérően viselkedhet: a hidraulikus rendszerek másképp öregszenek, az elektromechanikus (EPS) kormányművek pedig szenzorhibákra hajlamosabbak. A gyakorlott szakember nemcsak hallásra és tapintásra hagyatkozik, hanem lógásmérést, nyomáspróbát, diagnosztikai kiolvasást (szöghelyzet- és nyomatékszenzor) is végez. Így elkerülhető, hogy feleslegesen nagy munkát vállaljon be az autó, például teljes cserét egy javítható egység helyett.

VW Passat kormánymű javítás és csere

A VW Passat különböző generációi eltérő kormánymű-kialakítással készültek. A B5-B6 szérián gyakori a hidraulikus fogasléces rendszer, amelynél az olajszivárgás és a perselykopás a fő hibaforrás. A B7-B8 platformon elterjedt az elektromechanikus megoldás, melynél a vezérlő, a nyomatékszenzor és a motor csapágyai igényelnek figyelmet. A Qjob.hu független szakemberei a felújítás során a kopó tömítéseket és csapágyakat cserélik, a fogaslécet polírozzák vagy újraköszörülik, szükség esetén felújított vagy új alkatrészt illesztenek be, majd beállítják a középállást és futóművet.

MunkafázisÁtlagos időÁr (Ft)
Hiba diagnosztika30–60 perc8 000–15 000
Hidraulikus kormánymű felújítás1–2 nap75 000–135 000
Elektromechanikus (EPS) felújítás1–3 nap120 000–190 000
Tömítés- és szimeringkészlet12 000–28 000
Fogasléc köszörülés/polírozás3–5 óra25 000–45 000
Nyomatékszenzor kalibrálás1–2 óra15 000–30 000
Futómű beállítás (4 kerék)45–60 perc18 000–28 000
Kormánymű csere (ki-be szerelés)3–6 óra45 000–80 000
Felújított egység betétdíj20 000–40 000

Az árak erősen függenek a megoldástól: ha a fogasléc felülete ép és a szivárgás csak a szimeringnél jelentkezik, a felújítás gazdaságos. Ha a fogasléc rovátkás vagy a perselyek korábban cserélve voltak és újra lógás tapasztalható, a csere felé billen a mérleg. Elektromechanikus egységnél a vezérlőpanel hőkárosodása megkívánhatja az elektronika javítását is. A budapesti műhelyek közül többen vállalnak expressz megoldást, de ennek felára lehet; ezt a Qjob.hu-n az ajánlatkérésekből gyorsan összevetheti.

Nem minden hiba kormánymű-eredetű. A kormány “kopogását” okozhatja a kormányösszekötő, a stabilizátorpálca vagy a lengőkar szilentje is. Ezért fontos a teljes futómű átvizsgálása a felújítás megkezdése előtt. Egy tapasztalt autószerelő mérési jegyzőkönyvet ad, fotókkal a kopásról, és megmutatja a holtjátékot. Így pontos képet kap arról, miért ennyi a munkaidő és az ár.

Kormánymű felújítás Passathoz – tippek és garancia

Felújítás előtt készítse elő az autó adatait: alvázszám, évjárat, motor- és váltótípus, kormánymű kódja (ha olvasható). Ezek segítenek, hogy a kormánymű-specialista azonnal a megfelelő tömítéskészletet és csapágyakat rendelje. A B7-B8 Passatoknál hasznos a diagnosztikai hibakódok listája (pl. G269 nyomatékszenzor jel), mert a szoftveres és kalibrációs lépések ideje és költsége eltér a tisztán mechanikus javítástól. Ha a kormánymű kivételéhez segédkeret süllyesztés szükséges, a szerelési idő nőhet; ilyenkor célszerű előre egyeztetni a futómű-beállítás időpontját is.

Mi történik a műhelyben? A felújítás során a szakember szétszereli a házat, ellenőrzi a fogasléc pittingjét, méri a vezetőpersely kopását, tisztítja a csatornákat, majd új szimeringeket, O-gyűrűket, porvédőket épít be. A hidraulikus rendszert légteleníti és gyári előírás szerinti nyomáson teszteli. Elektromechanikus kivitel esetén a motor és a vezérlő csatlakozások kontaktjait visszaállítja, majd kalibrálja a kormányállás- és nyomatékszenzort. A próbaút után elvégzi a kormány középállás beállítását, és kinyomtatja a geometria adatait (dőlésszög, összetartás).

Garancia tekintetében a Qjob.hu-n dolgozó független mesterek 6–12 hónap jótállást adnak hidraulikus felújításnál, és 12–24 hónapot a felújított EPS egységekre, futásteljesítmény-korláttal (például 20–30 ezer km). Érdemes írásban rögzíteni, mire terjed ki a garancia: szivárgásmentesség, holtjáték, szenzorkalibráció, valamint a szerelési munkadíj újraelvégzése hiba esetén. Ha az autó Budapesten napi használatban van, kérdezzen rá az expressz határidőre és a csereegység elérhetőségére – így minimálisra csökkenthető a kiesés.

Időzítés szempontjából egy átlagos hidraulikus Passat kormánymű felújítás 1 munkanap, ha nincs rendkívüli kopás. Erős rovátkák vagy házhibák esetén a fogasléc köszörülése és a ház perselyezése még +1–2 napot igényelhet. EPS egységnél a kalibrációval és a szoftverfrissítéssel együtt 1–3 nap a reális. A költségtervezésben segít, ha három különböző szerelőtől kér ajánlatot a Qjob.hu-n: az egyik lehet kedvezőbb munkadíjban, a másik gyorsabb határidőben, a harmadik pedig hosszabb garanciát kínálhat.

Mikor nem érdemes felújítani? Ha a fogasléc kráteres, a vezetőpersely futófelülete megnyílt, vagy az EPS vezérlő hőkárosodása több ponton látható, ilyenkor a csere/felújított egység a biztonságosabb. A megbízható szerelő ezt fényképekkel támasztja alá, és felajánlja a régi egység betétdíjas leadását. Ne felejtse: a kormánymű állapota közvetlenül befolyásolja a fékasszisztens és a menetstabilizáló rendszerek reakcióit is, ezért a pontos beállítás életvédelmi kérdés.

Összegzésként: a Passat kormánymű felújítását érdemes olyan szakemberre bízni, aki naponta foglalkozik VW-kkel, ismeri a tipikus hibákat és beszerezhető alkatrészeket, és vállal írásos garanciát. A Qjob.hu-n több, egymástól független autószerelő és hidraulika szerelő kínál megoldást; nézze meg a korábbi értékeléseket, hasonlítsa össze az árakat és a határidőket, és kérjen célzott ajánlatot a Passat pontos adataival. Így reális költség mellett, átlátható munkalépésekkel kaphat jól kormányozható, biztonságos autót – akár már a következő budapesti munkanapra.

Azért vagyunk, hogy segítsünk!

Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Elérhetőek vagyunk éjjel-nappal. Hívj minket most!

06 (1) 808 9788