Mennyibe kerül az arculattervezés 2024-ben?
Az arculattervezés ár költsége 60.000 és 290.000 Ft között mozog, az átlagos díjazás 150.000 forint. A márkatervezők szabadon határozhatják meg az áraikat, az ügynökségek átlagosan jóval többet számítanak fel, mintsem a szabadúszók. A legkeresettebb márkaépítő ügynökségek több tízezer forintot is elkérhetnek szolgáltatásaikért, bár ez inkább kivétel, mint norma.
Szeretnél egy sikeres céget, vállalkozást? |
Ennek elengedhetetlen része egyedi, kreatív megjelenítés! Kérj segítséget a profiktól! |
Tartalomjegyzék
- Mennyibe kerül az arculattervezés?
- Mitől függ az arculattervezés költsége?
- Mennyibe kerül a márkaépítés?
- Mit tartalmaz a márkaépítés költsége?
- Milyen többletköltségekkel jár a márkaépítés?
- Érdemes márka dizájnt készíttetni?
- GYIK
A márkaépítés költségei szerteágazóak lehetnek
Átlagos költség |
150.000 Ft |
Minimális költség |
60.000 Ft |
Maximum költség |
290.000 Ft |
A költségek kezelésének megkönnyítése érdekében a szakember már a kezdeti konzultáció során ismerteti a költségeket. Meghatározzák azt is, hogy mennyi ideig fog tartani maga a projekt.
Mitől függ az arculattervezés költsége?
Az arculattervezés költsége több tényezőt nézve is változik, többek között:
- Az arculattervezési szolgáltatás típusa
- A munka terjedelme
- A te vállalattípusod
- Pályázati díjak
- Az átdolgozások száma
- Idő
- Tapasztalat
- Helyszín
Az arculattervezési szolgáltatás típusa
Általában a legkevesebbet az újonnan képzett tervezők számítanak fel az arculattervezésért, ami körülbelül 60.000 Ft-nál kezdődik. Óvakodj attól, aki ennél kevesebbet kér, mivel a munkának eredetinek és kiváló minőségűnek kell lennie! Bár néha a nagyon jó diplomás tervezők is kevesebbet kérnek annak érdekében, hogy felépítsék a portfóliójukat. Ha elfogadható árat, de egy kicsit több tapasztalatot keresel, akkor egy vezető tervező 200.000 és 450.000 Ft közötti összeget számít fel egy céges arculat elkészítéséért. A vezető tervezők átlagosan 10-15 éves tapasztalattal rendelkeznek ebben az iparágban.
A középmezőnyben helyezkednek el a kis ügynökségek, amelyek jellemzően 300.000 és 700.000 Ft közötti összeget számítanak fel az arculattervezés ár kalkulálásakor. Egy ügynökség előnye, hogy a különböző kreatívok közösen dolgoznak a márkádon, nem pedig csak egy tervező egyedül. Ez magában foglalhat olyan szakembereket, mint például stratégák, marketingguruk, szövegírók.
A legdrágább márkatervezés a kivételes márkaügynökségektől származnak, amelyek akár 1.500.000 Ft-ot és még annál is többet érhetnek, mint szolgáltatás. Az ilyen ügynökségek nem mindenhol állnak rendelkezésre, bár hozzá kell tenni, hogy a legeslegjobb tehetségeknek adnak otthont. Kiterjedt portfólióval rendelkeznek, amely ismert márkaterveket tartalmaz.
A munka terjedelme
A márkatervezés magában foglalhat egyszerűen egy logót, vagy a márka irányelvek létrehozását, amelyek figyelembe veszik az üzenetküldést, a színpalettát és hasonló arculati elemek fontosságát. A munka összetettsége befolyásolja a költségeket! A konzultáció során az általad kiválasztott szakember megállapítja veled a munkaterületet, hogy ennek megfelelően tudja beárazni a projektet.
A vállalatod típusa
A márkakialakítás költségei a saját cégtípusodtól függően változhatnak. Egyes tervezők vagy ügynökségek egy adott iparágra is specializálódhatnak, mint például az éttermi vagy a kiskereskedelmi márkaépítés. A hiánypótló munkák esetében előfordulhat, hogy többet kell fizetned ahhoz, hogy találj valakit, aki a te iparágadra vagy stílusodra specializálódott.
Pályázati díjak
Ha a tervezőnek vagy az ügynökségnek ötleteket kell kidolgoznia a pályázati anyagokhoz, és időt kell szakítania arra, hogy eljöjjön és bemutassa ezeket számodra, akkor ezért a szolgáltatásért plusz díjat számíthat fel. A pályázati díjak nem feltétlenül szokványosak, de a nagyobb ügynökségek esetében számolni kell velük!
Az átdolgozások száma
A márkatervezők általában feltüntetik, hogy a szolgáltatásuk hány átdolgozást tartalmaznak az arculati elemek során. Ha azonban túl sok átdolgozásra van szükséged, akkor ez több időt vesz igénybe, és ezért ennek fedezésére plusz számlát állíthatnak ki. Ha már a kezdetektől fogva rendkívül világos kommunikációt folytatsz, minimálisra csökkentheted az ilyen költségeket, és sokkal gyorsabban lezárhatod a projektet.
Idő
A márkatervezők általában fix díjat számítanak fel, bár egyesek óránként is számlázhatnak. Az általad kiválasztott szakember árképzési struktúráját a projekt megkezdése előtt ismertetik veled, hogy mindenki egy oldalon álljon.
Tapasztalat
Egyes márkatervezők autodidakta módon, kevés tapasztalattal rendelkeznek, mások pedig a világ legjobb márkatervező irodáiban dolgozhattak. Ha a márkaterveződ hivatalos képesítéssel és széles körű tapasztalattal rendelkezik a tervezés és a marketing területén, valószínűleg többet fog kérni, mint az, aki nem rendelkezik ilyen képesítéssel.
A portfóliójuk és ügyféllistájuk megtekintése remek módja annak, hogy megállapítsd a tapasztalatukat! Ideális esetben sok tapasztalattal kell rendelkezniük az általad megadott területen, mivel például egy gyermekjátékokat gyártó cég márkázása nagyon különbözik egy fintech vállalat márkázásától.
Kreatív csapat munka elengedhetetlen a nagyobb arculattervezésnél!
Helyszín
A márkatervező vagy ügynökség székhelye befolyásolja a költségeket. Egy junior vagy középszintű márkatervező által készített márkaterv ára alapján Debrecen-ben 120.000 Ft-al, Budapest-en pedig 150.000 Ft-al kell számolnod ugyanezért a szolgáltatásért. Fővárosként Budapesten valószínűleg több tervező dolgozik. Ráadásul a megélhetési költségek is magasabbak Budapesten. Mindkét tényező megdobja az árat, különösen a legtehetségesebb márkatervezők esetében.
Az arculattervezés átlagos költségei Magyarország különböző városaiban
Arculattervezés Budapesten |
150.000 Ft |
Arculattervezés Debrecenben |
120.000 Ft |
Arculattervezés Miskolcon |
110.000 Ft |
Arculattervezés Szegeden |
140.000 Ft |
Arculattervezés Szombathelyen |
140.000 Ft |
Arculattervezés Győrben |
150.000 Ft |
Mennyibe kerül a márkaépítés?
A márkaépítés teljes költsége attól függ, hogy mire van szüksége a vállalkozásodnak, legyen az egy kisarculat vagy akár egy nagyarculat kialakítása.
Lényegében: Ügynökségi idő + a te időd + a vállalkozás fizikai eszközeinek létrehozásának vagy megváltoztatásának költségei = a márkaépítés költsége.
Jobb arculattal jobban keresel? Érdekel? |
Kérj ingyenes ajánlatot a Te céged arculatára! Csupán egy kattintás! |
A márkatervezéssel kapcsolatos szolgáltatások árlistája, az árak a 2024-es magyarországi átlagárakat takarják, részletes árkidolgozás érdekében keresd szakembereinket!
|
Legalacsonyabb díj |
Legmagasabb díj |
Logó tervezés |
65.000 Ft |
100.000 Ft |
Névjegykártya tervezés |
19.000 Ft |
30.000 Ft |
Kisarculat tervezés ára |
120.000 Ft |
500.000 Ft |
Arculati kézikönyv |
190.000 Ft |
700.000 Ft |
Katalógus |
72.000 Ft |
300.000 Ft |
Nagyarculat tervezés |
210.000 Ft |
900.000 Ft |
Aláírás (html) |
8.000 Ft |
12.000 Ft |
Márka iránymutatások |
350.000 Ft |
900.000 Ft |
Csomagolástervezés |
300.000 Ft |
750.000 Ft |
A fenti márkaépítési árképzési táblázat, valamint a fizikai eszközök létrehozására vagy megváltoztatására vonatkozó további beszállítói becslések összegyűjtése segítségével nagyjából meg tudod becsülni a vállalkozásodnak a márkaépítési költségeit.
Mit tartalmaz a márkaépítés költsége?
Végül rátérünk a téma lényegére! Mit tartalmaz a márkaépítés költsége, ha egy márkaépítő szakemberrel dolgozol együtt?
Először is, minden attól függ, hogy milyen szolgáltatásokban állapodtok meg és hogy ez a márkastratégia, a márkaidentitás, vagy pedig mindkettő együttes megközelítése. A tömörség és a lényegre törés kedvéért nézzük meg a „mindkettő” együtt megközelítést, mivel ez minden alapot lefed.
Arculattervezésnek a közös folyamata
Márkaaudit vagy felfedező ülésszak
A márkaaudit minden márkaépítési projekt első lépése, legyen szó akár márkastratégiáról, akár márkaidentitás-projektről. Az audit mindkét érintett fél számára áttekintést és betekintést nyújt a vállalat jelenlegi helyzetébe. Egy új vállalat vagy márka nulláról történő indításakor az audit nem lehetséges.
Ezt egy felfedező ülés helyettesíti, ahol a cél az, hogy a lehető legtöbbet megtudjunk az új vállalkozásról. A márkaauditok vagy felfedező ülések történhetnek személyesen vagy virtuálisan, bár úgy tapasztaljuk, hogy a személyes ülések jobb eredményeket hoznak. A cél az, hogy mindenre fény derüljön, és mindkét fél tisztában legyen azzal, hogy hol tart most a vállalat, és hol szeretne tartani.
Márka stratégia
Ha az ügynökség vagy a szakembered a márkastratégián dolgozik, akkor a következők meghatározásán fog ügyködni:
- A célközönség azonosítása
- Márkaértékek - milyen értéket képvisel a márkád az ügyfeleid számára
- Márkaígéret - mit jelent az ügyfeleid számára
- Márkapozícionálás - hol helyezkedik el a piacon
- Versenykutatás- és elemzés
- Márkaküldetés - a végső célok
- Márkatörténet - a küldetés "miértje", miért kezdted el azt csinálni, amit csinálsz
- Hangnem - hogyan kommunikálsz és milyen nyelvet használsz
- Márka pillérei - a márka fő pillérei és mozgatórugói
- A bemutatkozó beszéd - 30 másodperces magyarázat a márkádról és arról, hogy mi a célja
Mindezt egy rendezett dokumentumba csomagoljuk, amelyre szükség esetén hivatkozhatsz.
Ha ezután továbbléptek, és együtt dolgoztok a márkaarculaton, gyakori, hogy mind a stratégia, mind a céges arculat irányelvei egy nagyobb "márkaútmutatón" belül helyezkednek el.
Márkaidentitás
A márkaidentitás a márka vizuális megjelenítése. Ez az a része a márkaépítési folyamatnak, amelyre mindenki mindig előre akar ugrani. Mégpedig azért, mert izgalmas látni, ahogy a víziód életre kel!
Tudtad, hogy az arculat meghatározó hatással van a céged jelenére és jövőjére? |
Újíts meg az arculatod és legyél sikeres márka tulajdonos! |
A márkaidentitás jellemzően a következő terveket tartalmazza:
- Elnevezés és üzenetküldés
- Logótervezés
- Logótervezés zárolás (vízszintes és függőleges változatok)
- Üzleti anyagok (névjegykártyák, levélpapírok, stb.)
- Értékesítési prezentáció és marketinganyagok
- Vásáron való megjelenés/környezet
- Csomagolástervezés
- Jelzések
- Honlaptervezés
- Bármilyen más anyag, amire vállalkozásodnak szüksége van
Márkaarculatod a teljes márkastratégia vizuális megnyilvánulása. Az erős márkastratégia és a márkaarculat együttes működése hozza létre az erős márkát!
Márka irányelvek
Végül pedig a márkastratégiát és a márkaidentitást össze kell állítani a márkairányelvek megalkotásához. A márkairányelvek dokumentumban mindent meg kell találnod, ami a márkáddal, annak ügyfeleivel, versenytársaival, megjelenésével, kommunikációjával és még sok mással kapcsolatos.
A márkairányelvek lényegében a "márka bibliája". Ezek a te legfontosabb forrásaid, ha a márkádról van szó! Ezeket meg kell osztanod (vagy akár csak egy csökkentett változatát) az alkalmazottaiddal, és részét kell képezniük a beszoktatási kézikönyvüknek - annak érdekében, hogy a vállalaton belül mindenki ugyanazon az oldalon álljon. Márkairányelveid egy élő, lélegző dokumentum, amelyet idővel ki kell egészíteni. Add ki őket, amikor új hirdetéseket készítesz, frissítsd fel őket, amikor új tehetséges ötleteket létrehozol! A márkairányelvek a márka éltető elemei!
Milyen többletköltségekkel jár a márkaépítés?
Amint arról már beszéltünk, a márkaépítés többletköltségei a vállalkozás méretétől függnek. Ha egy kis pékséget vezetsz, a költségek nem fognak túlságosan nagy, például négy számjegyű összegekbe kerülni.
Ha egy nemzetközi logisztikai és szállítmányozási vállalat vezetője vagy, amelynek 200 teherautóból álló flottája van, és mindegyiknek új feliratozásra van szüksége, akkor sokkal nagyobb végszámlával kell számolnod. Íme néhány alapvető dolog, amire érdemes odafigyelni, ha a további márkajelzés költségeiről van szó. A szakemberektől különböző csomagajánlatokat is kérhetsz! Többnyire a minimál csomag 3-4 logókoncepció tervezését, 3D vizualizációt, közösségi médiához használatos profilképet, korlátlan módosítási kört foglal magába.
Ezzel szemben az arculat csomag a 3-4 logókoncepción és a korlátlan módosítási körön kívül, a kiválasztott logóval ellátott levélpapírt is magába foglalja, névjeggyel, borítékkal, arculati dokumentációval és ppt sablonnal karöltve. A nagyarculati csomag az arculati csomag teljes tartalmán felül még e-mail aláírást, HTML hírlevelet, fejléceket a közösségi média platformjainkhoz, hirdetés és dekor koncepciókat is biztosítja, illetve az arculati kézikönyv teljes elkészítését foglalja magába.
Feliratozás
Ha bármilyen fizikai helyiséggel rendelkezel, valószínűleg változtatnod kell a feliratokon. Ez lehet egy üzletfelirat, egy tábla az irodád felett, ablakgrafika vagy bármilyen más típusú felirat, amit csak el tudsz képzelni. Ha már korábban is dolgoztál egy jó hírű feliratozó céggel, akkor érdemes lesz a márkaépítési vagy márkaátalakítási folyamat korai szakaszában friss árajánlatot kérned tőlük. Valószínűleg ez lesz az egyik legnagyobb költséged, hacsak nem használsz rengeteg nyomtatott anyagot!
Írószerek
Az írószerek általában elég olcsók. Sőt, minél többet vásárolsz, annál olcsóbb lehet. Például egy új névjegykártya tervezés, boríték ára 25.000 illetve 15.000 Ft összegbe kerülnek, melyre rájön még az áfa. Ha tehát tudod, hogy sok írószert fogsz használni, akkor kezdetben nagyobb mennyiséget vásárolj. Így később alacsonyabbak lesznek a költségeid!
Írószerek átlagárai 2024-ben Magyarországon, arculattervezés során
Névjegykártya tervezés |
25.000 Ft |
Boríték |
15.000 Ft |
Marketing anyagok
Attól függően, hogy milyen típusú marketinganyagokra van szükséged, ezek is elég olcsók lehetnek. A szórólapok 20.000 Ft-ba kerülnek, nagyobb mennyiség esetén. A görgős bannerek általában 15.000 Ft-nál kevesebbe. Hacsak nem tervezel egy hatalmas vásárlási kiállítási standot vásárolni, a marketinganyagoknak nem kell túl sokat hozzáadniuk a teljes arculattervezés ár költségéhez. Ha pedig egy hatalmas új kiállítási standot vásárolsz, vigasztald magad azzal a tudattal, hogy az új márkaarculatoddal együtt nagyszerűen fogsz kinézni!
Csomagolás
A csomagolástervezés egy kicsit trükkös lehet az arculat kialakítás során, mert nagyon függ attól, hogy hány terméket és milyen típusú csomagolást használsz. Ha minden, amit kiküldesz, nyomtatott dobozba kerül, akkor mérd fel, hogy mennyi régi márkád csomagolása maradt meg, és döntsd el, hogy mit tegyél velük.
Érdemes-e újrahasznosítanod 10.000 dobozt? Valószínűleg nem. 100 darabot? Egyenesen viheted is az újrahasznosítóba! Ezután a dobozgyártónak egyszerűen meg kell adnod az új rajzot, és a csomagolást összhangba szükséges hozni az új márkával.
Járművek
A feliratozó járművek meglehetősen olcsók lehetnek. Tehát ha csak egy vagy két céges járműved van, ne aggódj! Ha nagy teherautó-flottával rendelkezel, akkor érdemes lesz több emberrel is beszélni, és megpróbálni a legjobb ajánlatot kialkudni.
Íme egy tipp:
Gyakran előfordul, hogy a feliratozó cégek mind a "tényleges" táblákat, mind pedig a járműtáblák feliratozását kínálják. Nézd meg, hátha jobb árat kaphatsz, ha mindezt egy Qjob szakemberen keresztül intézed!
Érdemes márka dizájnt készíttetni?
Az első benyomás sokat számít, ha márkaépítés elkezdéséről van szó. Egy elavult, szakszerűtlen vagy máshonnan másolt márkadizájn egyszerűen nem fog beválni. Ehelyett egy márkatervező a vállalkozásodnak minden aspektusát figyelembe veszi, amikor a vállalkozásod dizájnját és üzeneteit megtervezi.
Legyen szó akár a feliratokról, a névjegykártyákról, a logótervezés lehetőségeiről, a weboldalról vagy a közösségi médiáról - biztos lehetsz benne, hogy márkaarculatod a helyén van, ha azt egy profi márkatervező gondosan összeállította! Keresd meg a legjobb szakembert a feladatra a Qjob oldalán még ma!
Gyakran ismételt kérdések
Mennyibe kerül egy név márkázása?
Alapvetően a tényezők befolyásoló hatását nézve, 80.000-től kezdve 290.000 Ft-ig terjed az átlagos költséghatár, amit a márkaépítés során rá kell szánjunk a brand-re.
Mennyit kérnek el a logótervezés során?
A különböző logótervezés csomagok ára hazánkban 40.000 és 85.000 Ft között mozognak.
Mennyi idő alatt juthatok új logóhoz?
A tapasztalatok alapján, a végleges logó rendszerint egy héten belül kerül a megrendelők által kiválasztásra, melyet e-mail formájában kapnak meg. Ha számodra CD formában van szükség a logóterv kézhez kapására, úgy a választott szállítási mód által szükséges időintervallum hosszabbít az átvétel határidején.
Mit tartalmaz egy márkacsomag?
Szakembere válogatja. 3D vizualizáción át, logótervezésen keresztül a HTML hírleveleken, e-mail aláírásig egészen a közösségi médiában használatos profilképet is tartalmazhatja.
A Qjob-ot hónapról-hónapra egyre több szakember és megbízó használja. Ennek köszönhetően egyre hatékonyabban találhatnak egymásra megbízó és megbízott. Megnézhetjük a szakemberek ajánlásait, referencia munkáit, a készségeiről tájékozódhatunk a profilukon.
Hagyj megjegyzést