Article Image

Mennyibe kerül egy Facebook hirdetés?

A különböző vállalkozások átlagosan havi 78–234.000 Ft között költenek Facebook hirdetésekre. CPC esetén a Facebook hirdetés ára átlagosan 47 Ft kattintásonként.
Árkalkulátor
Nincs időd böngészni??Árkalkulátor

A Facebook hirdetés árak alakulása legfőképpen 2a választott hirdetési modelltől függ, például CPC (cost-per-click azaz kattintásonkénti költség) vagy CPM (cost-per-thousand-impressions, tehát megjelenés utáni fizetés). Amennyiben CPC-t használsz, a Facebook hirdetés ára körülbelül 47 Ft-ot tesz ki kattintásonként. Ezzel ellentétben a CPM esetén a Facebook hirdetés ára átlagosan 2.785 Ft minden ezer megjelenés után.

Facebook hirdetés statisztikák

Szeretnéd, hogy a te Facebook hirdetésed legyen a leghatékonyabb? Probáld ki most!

Megbízok egy szakembert

Tartalomjegyzék

A Facebook-on keresztüli hirdetések világszerte megbízható stratégiává váltak a  vállalkozások számára, a platformon mintegy 7 millió aktív hirdetővel. Ha a céges Facebook oldal létrehozása után annak népszerűsítésén gondolkodsz, akkor valószínűleg egy kérdésed van: Mennyibe is kerül egy Facebook hirdetés?

Gyere és olvass tovább a Facebook hirdetés árak levezetéséhez, beleértve hogy különböző  hirdetési modellek esetében (például cost-per-like (CPL) és cost-per-download (CPA)) mekkora kiadásra számíthatsz!

Facebook számítógépen és telefonon

Abban az esetben, ha egyszerre szeretnél csökkenteni a hirdetéseid költségén és fejleszteni a közösségi média hirdetési stratégiádon, kerülj kapcsolatba a Qjob egyik szakemberével akik örömmel állnak rendelkezésedre!

Az emberek 74% -a használja a közösségi médiát a vásárlási döntés meghozatalakor, így egy betonerős közösségi média jelenlétével megkönnyítheted döntésüket. Járj utána, miként valósíthatod meg céljaidat, egy térítésmentes javaslat kérésével még ma.

1. Hogyan is alakulhatnak a Facebook hirdetés árak 2024-ben?

A Facebook hirdetés árak általánosságban véve 47 Ft kattintásonként, vagy 310 Ft minden ezredik megjelenítés után. Az olyan Facebook kampány készítése esetében ahol a cél a minél több kedvelés elérése vagy  egy adott alkalmazás letöltése, átlagosan 46 Ft/kedvelés  és letöltésenként 2730 Ft kiadására számíthatsz .

A Facebook hirdetési költségek hasznos lebontásához nézd meg ezt a táblázatot:

Átlagos Facebook hirdetés árak

Hirdetési Modell

36 Ft/kattintás

Cost-per-click (CPC)

240 Ft/megjelenés

Cost-per-thousand-impressions (CPM)

45 Ft/kedvelés

Cost-per-like (CPL)

2100 Ft/letöltés

Cost-per-action (CPA)

Míg a cikkünkhöz alapul vett mélyreható AdEspresso tanulmány csaknem 300 millió dollárnyi Facebook hirdetést dolgozott fel, vegyük figyelembe hogy ezek a számok csak átlagok.

Facebook hirdetés árak hirdetési modell szerint

Vállalkozásod magasabb vagy alacsonyabb Facebook hirdetési költségeket tapasztalhat majd több tényező miatt, például a hirdetés elhelyezés, a célpiac, az ágazat és egyéb okok miatt.

Szeretnél alacsony áron új ügyfeleket szerezni? Facebook hírdetéssel könnyű!

Megbízok egy szabadúszót

2. Hogyan működnek a Facebook hirdetés aukciók?

Mielőtt kiderítenénk, hogy a különböző tényezők hogyan befolyásolják a Facebook hirdetés árak alakulását, megkönnyítheti dolgunkat ha rálátunk a Facebook hirdetés licitek működésére és megpróbáljuk megérteni azt. Amint ez megtörténik, el is kezdheted a Facebook hirdetéseid optimalizálását. Vegyük úgy a továbbiakban, mintha a Facebook egy nagy licitház lenne!

Itt van egy áttekintés a Facebook hirdetési aukcióhoz vezető lépésekről:

  • A hirdető bejelentkezik az Ad Manager-be, hogy kampányt és hirdetést hozhasson létre
  • A hirdető kiválasztja a napi költségkeretét (vagy azt a maximális összeget, amelyet naponta elkölthet a szolgáltatásra)
  • A hirdető kiválasztja, hogy milyen műveletért fog fizetni, például megtekintésekért, kattintásokért vagy letöltésekért
  • A hirdető demográfiai, érdeklődési és eszköz szerinti szűrés alapján meghatározza a célközönségét → hirdetés célzás
  • A hirdető hozzáadja kreatív tartalmait, például a hirdetéseit, képeit és videóit
  • A hirdető jóváhagyja és elindítja hirdetést

Amint lehetőség nyílik egy hirdetés megjelenítésére, Facebook hirdetési licit történik közted és a konkurens hirdetések közt mintha csak egy tényleges piacon járnánk:

  • A Facebook osztályozza az összes lehetséges hirdetés ajánlatát, a becsült műveleti arányokat és a hirdetés minőségét
  • A Facebook a becsült műveletek arányát és a hirdetés minőségét felhasználja a hirdetés relevanciájának meghatározásához
  • Ezután a Facebook az ajánlat, a becsült cselekvési ráta és a hirdetés minősége alapján meghatározza hirdetés értékét
  • A Facebook kiválasztja a nyertes hirdetést - vagy a legmagasabb összértékű hirdetést → ez a hirdetés lesz megjelenítve a felhasználónak végül!

A hirdetési licit alapján könnyen átlátható, mely mutatók számítanak leginkább a hirdetésekre és azok költségeire:

  • Hirdetési ajánlat
  • Becsült cselekvési ráta
  • Hirdetés minősége
  • Hirdetés relevanciája

Ha optimalizálni tudod ezeket a mutatókat, például a hirdetések minőségének és relevanciájának emelésével a felhasználók számára, sikeresen csökkentheted a Facebook-hirdetések költségeit. A Facebook szerint, a legrelevánsabb hirdetések kevesebbe kerülnek, ám több képernyőidőt töltenek a felhasználókkal.

Olvass tovább, hogy megszerezd a szükséges tudást a mutatókról és azok optimalizálásáról.

3. Milyen tényezők befolyásolják a  Facebook hirdetés árakat?

A Google Ads PPC ( kattintásonkénti fizetés) hirdetési költségeihez hasonlóan, számos tényező befolyásolja a Facebook hirdetési árakat. Ha reális költségvetést szeretnél felépíteni a vállalkozásod számára, akkor először meg kell értened, hogy ezek a tényezők hogyan is működnek.

A hat Facebook hirdetés árakat befolyásoló tényező: 

1. Célközönség

Az alapos AdEspresso által végzett kutatás kimutatta, hogy a célközönség kiválasztása kulcsfontosságú a Facebook hirdetés árak menetében. Akár egy adott életkorra, nemre vagy érdeklődésre összpontosítasz, a hirdetési kiadások aszerinti változására számíthatsz.

Példának okáért, ha a hirdetésed főképp nőket céloz meg, a CPC-d esetlegesen 21 Ft- tal növekedhet. Ez az arány 13 Ft -tal több mint férfiak esetében! Életkort tekintve, az 55-65 év körüli avagy idősebb felhasználók megcélzása általában lényegesen magasabb költségekkel járnak, mint a 25-34 éves felhasználókra összpontosító Facebook kampány esetében.

Hogy miért?

A Facebook felhasználói között az 55 és 64 éves korosztály mindösszesen a Facebook felhasználók 10%-át teszik ki. Bár ez elsőre egy egész jó aránynak tűnhet, a közelébe sem érhet az 25-34 évesek közel 24%-os Facebook felhasználói táborának.

Amikor a Facebookon hirdetsz, konkrét célokat vagy közönségattribútumokat is megcélozhatsz, beleértve:

  • Szabadtéri kikapcsolódás
  • Meditálás
  • Filantrópia
  • Futball
  • Ingázók

Ez a hasznos funkció befolyásolhatja, hogy mennyiért is tudsz hirdetni a Facebook segítségével, amennyiben nagy értékű attribútumokat célzol be vagy széles érdeklődési köröket. Például, ha gyakori utazókat/ingázókat célzol meg, a gyakori nemzetközi utazókkal szemben, akkor szélesebb közönséged van, amely további kiadásokat okozhat.

Míg a nagy értékű attribútomok segíthetnek elérni a kiszemelt piacot, az érdeklődési kör szélesítése inflációt okozhat a célközönségednél az alacsony értékű felhasználók bevonásával. Mivel ezek a felhasználók gyakran kattintanak a Facebook hirdetés megtekintésére, de nem cselekszenek tovább (nem vásárolnak, regisztrálnak vagy töltenek le) megcélzásuk gyengén teljesítő  Facebook kampányt eredményezhet.

Azt ajánljuk, hogy fókuszáld kampányod azokra az emberekre, akik a legjobban számítanak, és a legnagyobb értéket kínálják vállalkozásodnak. Bárhogy is nézzük, nem célszerű fizetni azokért a kattintásokért vagy megtekintésekért, amelyek nulla értéket kínálnak, ha hosszú távú céljaidat nézzük, például eladásokat és felkereséseket.

Szeretnéd reklámod beállítását egy profire bízni?

Találj profi szakembert!

2. Hirdetési költségkeret

Amikor hirdetési kampányt indítasz a Facebookon, be kell állítanod egy hirdetési költségkeretet.

A költségvetésedtől függetlenül, legyen az havi 78.000 vagy 325.000 Ft , hatással lesz arra, hogy a Facebook hirdetés árak és Facebook hirdetés típusok mennyibe kerülnek a vállalkozásod számára. Ha 78.000 Ft  költségkeretet állítasz be, az befolyásolja hirdetésed teljesítményét és a közösségi média marketing kampányod általános eredményeit is.

Például, ha vállalkozásod Facebook hirdetés kampányt indít, amelynek havi költségkerete 31.200 Ft, akkor maximális ajánlatot állíthatsz be kattintásonként 33 Ft értékben. Mivel egy Facebook hirdetés átlagos CPC-je 47 Ft könnyen belátható, hogy az ajánlat nem versenyképes, és valószínűleg alacsony számú megjelenítést és kattintást eredményezne!

A közösségi média stratégái a napi Facebook hirdetési költségkeretet legalább 1560 Ft értékben javasolják.

Míg a magas Facebook hirdetés árak extra hatékonyságot biztosítanak, természetesen van lehetőség egy alacsonyabb költségvetés alkalmazására is. Döntéshozóidnak  alaposan át kell gondolnia mi illik jobban a cég jelenlegi helyzetéhez. Egy alacsonyabb színvonalú Facebook hirdetés és kampány kevesebb konverziót is fog eredeményezni, limitáltsága okán.

3. Hirdetési ajánlat

A választott hirdetési ajánlatod szintén befolyásolhatja a Facebook hirdetés árakat. A Facebook több stratégiát is ajánl számodra, mint például:

A legalacsonyabb költségű ajánlattételi stratégia: Ez az opció, ( más néven automatikus ajánlattétel), segíti vállalkozásod abban, hogy a lehető legalacsonyabb kattintásonkénti vagy műveletenkénti költséget érhesd el. Célja a költségvetés hatékony felhasználása, ezért a cégek általában ezzel a stratégiával indulnak el a Facebook hirdetések hosszú útján.

Célköltség-ajánlattételi stratégia: Ez az opció, más néven kézi ajánlattétel, azon igyekszik hogy elérje a kívánt kattintásonkénti költséget vagy műveletet. Ezt a stratégiát azonban kizárólag csak alkalmazástelepítési, konverziós, lead-generációs vagy termékkatalógus-értékesítési kampányokhoz használhatod.

A licit stratégiától, valamint az ajánlattétel összegétől függően magasabb vagy alacsonyabb Facebook hirdetés árakkal találkozhatsz. A legtöbb esetben a kézi licitálás magasabb hirdetési költségekkel jár, míg az automatikus ajánlattétel általában a legtöbbet hozza ki a költségkeretből.

Hirdetési licit esetén a Facebook minden ajánlattevőt (és hirdetésüket persze) a következő három tényezővel értékeli:

Licit: Azaz, hogy mennyit is vagy hajlandó fizetni egy felhasználó interakciójáért. Akár  83 Ft- ért is licitálhatsz minden kattintásért. A Facebook elmondása szerint a megfelelő licit a legerősebb hirdetés fejlesztési eszköz.

Várható cselekvési mutatók: A becsült cselekvési arányok megmutatják annak valószínűségét, hogy a felhasználók interakcióba lépnek-e hirdetéseiddel, például ha rákattintanak a hirdetésedre vagy letöltik az alkalmazást. Versenyképes Facebook hirdetés eléréséhez magas becsült műveleti arányra van szükség, ami azt jelenti, hogy releváns tartalmú hirdetést kell létrehoznod a siker érdekében a célközönséged számára.

Hirdetés minősége és relevanciája: a felhasználók  pozitív illetve negatív interakciói a hirdetéseddel meghatározzák az adott Facebook hirdetés minőségét és relevanciáját. Egy jó minőségű  Facebook hirdetés és a relevancia nagyban növelheti sikered a licitben.

Amennyiben az általad készített Facebook hirdetés éri el a legmagasabb összértéket, te nyerted a licitet! Ez a fő célunk Facebook hirdetés feladás esetén, ez azt jelenti, hogy versenytársaid hirdetése helyett a tiéd fog megjelenni a célközönség számára.

Míg egy agresszív licit növelheti az összértéket, emeli a Facebook hirdetés árak összértékét is. Ezért vállalkozásodnak elsősorban egy releváns, jó minőségű hirdetés létrehozására kell összpontosítania. Ezután nyugodtan felmérheted az  licit stratégiád és ajánlattételi befektetésed.

4. Célkitűzés

Facebook hirdetés feladás esetén mindenképp választanod kell egyet a lentebb felsorolt hirdetési célkitűzésekből:

  • Ismeretség
  • Megfontolás
  • Konverzió

Facebook hirdetés célok

Amint kiválasztod a fő célkitűzésed, tovább is lépünk a speciális célok kiválasztásához, ezek a következőek a Facebook hirdetés típusok esetében:

Ismeretség

  • Márkaismeretség
  • Elérés

Megfontolás

  • Forgalom
  • Alkalmazástelepítések
  • Aktivitás
  • Videómegtekintések
  • Érdeklődőkeresés
  • Üzenetek

Konverziók

  • Katalógus alapján történő értékesítés
  • Konverziók
  • Bolti forgalom

Legtöbb esetben az értékesebb célok, például a bolti forgalom vagy az értékesítés magasabb Facebook hirdetés árak alakulásához vezethet. Ez azért van, mert ezek a cselekvések, mint például a termékvásárlás, azonnali értékkel bírnak a vállalkozások számára. Hiszen egy webshop-értékesítés azonnali bevételt hoz a vállalkozás számára!

A hatékony Facebook kampány építése során azonban fontos megjegyezni a márkaismertség értékét. Amikor a vásárlói tölcsér korai szakaszában eléred és kapcsolatba lépsz a felhasználókkal, növelheted az érdeklődésüket a márka iránt, és tovább ösztönözheted őket az értékesítési tölcséren lefelé, ami pedig vásárlást eredményez és a Facebook marketing céljaid beteljesülését.
 

Annak ellenére, hogy ez a művelet később történik meg, valós és kézzelfogható értéket kínál vállalkozásod számára. Csökkentheti a Facebook hirdetés árak mértékét is, mivel a legtöbb cég kevesebbet fizet az ismeretséggel és a megfontolásokkal kapcsolatos célokért, mint a konverzióval kapcsolatos célokért.

Az egyetlen különbség a konverzió átfutási ideje. Beszélgetéssel kapcsolatos céllal azonnal kapcsolatba lépsz egy vásárolni vágyó felhasználóval. Ehhez képest a megfontolás és a ismeretség szakaszában lévő felhasználóknak valamivel több időre van szükségük a konverzió előtt.

5. Facebook hirdetés elhelyezés

Facebook hirdetés esetében, 6 fő területen tudsz hirdetni:

  • Instagram - hírfolyam
  • Instagram - sztori hirdetés
  • Facebook - hírfolyam
  • Facebook - jobb oldali oszlop
  • Facebook -  Messenger
  • Audience Network

Instagram hirdetésed nem hoz elég új ügyfelet? Bízd rá arra, aki ért hozzá!

Megbízok egy szabadúszót

Ami a közösségi média reklámozását illeti, a Facebook versenyelőnyt kínál az Instagram tulajdonjogával. A Facebookon keresztül könnyedén létrehozhatsz Facebook és Instagram hirdetéseket egyaránt (így az Instagram marketing is kezelésre kerül), amely így igencsak időhatékony megoldás.

Facebook vagy Instagram

Instagram marketing és Instagram Story hirdetés

Az Instagram tartja a legmagasabb CPC arányokat, amikor a Facebook hirdetési költségeiről van szó. Átlagosan a cégek további 33 Ft-t költenek kattintásonként, hogy megjelenjenek az Instagram felületén. Mennyibe kerül az instagram hirdetés? Az Instagram Sztorik esetében a CPC mértéke 30 Ft körül van.

Facebook

Egy Facebookon megjelenő online hirdetés  átlagos CPC-je 32,5 Ft-vel kevesebb, mint az Instagramé. Sokoldalú platformot kínál vállalkozásod reklámozásához, a hirdetések nemcsak a Facebookon jelenhetnek meg, hanem a Facebook Messengeren is, a Facebook kedvelt üzenetküldő alkalmazásán keresztül is.

Audience Network

Az Audience Network amely lehetővé teszi hirdetéseid megjelenését Facebookon kívüli webhelyeken és a mobilalkalmazásokban, még alacsonyabb CPC-t tart fenn, mint a Facebook és az Instagram marketing esetében. A legtöbb esetben a cégek kattintásonként 26 Ft-t  költenek rá (a Facebook átlagos hirdetési költsége alapján).

Bár módosíthatod, hol jelenjen meg Facebook hirdetésed, a Facebook az Automatikus elhelyezéseket ajánlja. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy a közösségi média platform szállítási rendszere a lehető legtöbbet hozza ki hirdetési kiadásaidból azáltal, hogy hirdetéseid olyan platformokra helyezi, amelyek a lehető legtöbb eredményt kínálják.

Ha szeretnéd csökkenteni a Facebook hirdetési költségeid, akkor természetesen ezt a funkciót kikapcsolhatod. Amennyiben kikapcsolod az Automatikus elhelyezéseket, neked nyílik lehetőséged arra, hogy kiválaszd, hol szeretnéd megjeleníteni hirdetéseid, akár a Facebookon, az Instagramon vagy az Audience Networkon.

Facebook hirdetés árak hirdetés helye szerint

6. Hirdetésrelevancia-diagnosztika

Minőségi rangsorolás: Megmutatja hogy milyen a hirdetésed érzékelt minősége az ugyanazon célközönségért versengő, egyéb hirdetésekéhez képest. 

Ha alacsony, az azt jelenti hogy a konkurensek jobb hirdetést hoztak létre a témában. Például, szenzációhajhász bulvár szöveges hirdetések melyek visszatartják az információt magát a felhasznlóktól, így kényszerítve ki a további kattintásokat.

Aktivitási arányszám szerinti rangsorolás: Megmutatja hogy milyen a hirdetésed várható aktivitási arányszáma az ugyanazon célközönségért versengő, egyéb hirdetésekéhez képest?

Alacsony pontszám esetén lehet hogy a felhasználók elakadnak a cselekvés alatt, érdemes átnézni a hirdetés tartalmát mi okozhatja ezt a zavart. Javíts a relevancián, tedd érdekesebbé Facebook hirdetésed!

Konverziós arány szerinti rangsorolás: a hirdetésed várható konverziós aránya az ugyanazon optimalizálásicéllal, ugyanazon célközönségért versengő, egyéb hirdetésekéhez képest.

Szeretnéd növelni reklámod megtérülését? Nálunk találsz szakit rá!

Szakembert keresek

Megmutatja hogy milyen minőségű a felhasználói élmény. Próbálj meg javítani a kattintás utáni élményen!

Mire jó a Hirdetésrelevancia-diagnosztika?

 Ezt a kimutatást a gyengén teljesítő hirdetések problémáinak feltárásához használhatod –  és nem olyan hirdetések optimalizálásához, amelyek már teljesítik a hirdetési céljaidat! A rangosorolások együttes vizsgálata sokkalta célszerűbb mintsem külön külön nézni azokat.

Érdemes a gyenge besorolású területek javítani elsősorban, és nem az átlagosan teljesítő hirdetés átlag felettivé alakítása. Mint tudjuk, mindig a leggyengébb láncszem minősíti a csapatot!

Mindaddig, míg hirdetésed aktív, a Facebook folyamatosan figyelemmel kíséri a felhasználói interakciókat, meghatározva, hogy releváns-e. Ezért kell neked is rutinszerűen javítanod a hirdetéseid a visszajelzésekhez mérten. Ezzel a proaktív, bár időigényes folyamattal könnyen javíthatod a Facebook hirdetési kampány teljesítményét, eredményeit és költségeit.

7. Szezon

A vásárlási csúcs szezonokban a vállalkozások általánosan többet költenek reklámra. A megnövekedett hirdetési hely iránti kereslet versenyképes piacot eredményez, ami agresszív ajánlatokhoz és nagyobb kampány költségvetéshez vezethetnek, amelyek megnövelik a Facebookon történő hirdetések költségeit.

Nézzünk néhányat a legdrágább napokból Facebook hirdetések világából:

  • Black Friday
  • Glamour napok
  • Karácsony
  • Szilveszter

Tény, hogy a szezonális tényezők növelhetik a Facebook hirdetés árát, ám valószínűleg te is szívesen hasznot húznál a fogyasztók megnövekedett keresletéből. Válaszként megnövelheted azoknak a nagy igényű hónapoknak a költségkeretét, vagy ellenőrizheted hirdetési stratégiáját a hirdetések minőségének javítása érdekében. Itt 65.000 - 130.000 Ft nagyságra nőhet a fix hirdetési költség.

8. Iparág

Míg a Facebook hirdetések átlagos kattintásonkénti ára 47 Ft, nagyobb betekintést nyerhetsz a várható Facebook hirdetés árak végösszegébe ha megnézed vállalkozásod iparágára milyen árak jellemzőek. Ezek az adatok kicsit pontosabb becslést kínálhatnak, segítséget nyújthat neked a közösségi média marketing költségvetésének összeállításában.

Tekintsd mekkorák a Facebook hirdetés árak az iparágadban:

Ipartól függően, a Facebook hirdetéskezelő költséghatékony lehetőséget kínálhat a márka ismertségének növelésére, potenciális ügyfelek generálására, konverziók ösztönzésére és még sok másra. Még akkor is, ha olyan versenyképes piacon vagy jelen, mint például a fogyasztói szolgáltatások, profitálhatsz a megfelelő közösségi média stratégiából.

Az iparágban jelenlevő versenytársaid szintén azért hirdetnek a közösségi média platformon, mert eredményeket érnek el belőle, legyen szó akár követőkről a közösségi média oldalukon, online vásárlásokról, akár fizikai bolt esetén, így neked sem szabad lemaradnod!

Az alább látható Facebook hirdetés árak lebontása átlagolt, nem pontos értékek, ezért ezeket a számokat főképp viszonyítási alapként használd. Tanulmányozd gondosan át őket, hogy te és a csapatod reális elvárásokkal közelíthessétek meg a kampányotok!

Facebook hirdetés árak iparáganként

Iparág

Átlagos CPC

Divat és Ruházkodás

22 Ft

Autóipar

121 Ft

Szépségápolás

87 Ft

Fogyasztói szolgáltatások

149 Ft

Oktatás

51 Ft

Foglalkoztatás és Munkahelyi Tréningek

172 Ft

Pénzügy és biztosítás

172 Ft

Fitnesz

91 Ft

Otthonfejlesztés

141 Ft

Egészségügy

64 Ft

Ipari Szolgáltatások

103 Ft

Jogi Szolgáltatások

64 Ft

Ingatlanközvetítés

87 Ft

Kereskedelem

34 Ft

Technológia

61 Ft

Turizmus és vendéglátás

30 Ft


4. Facebook hirdetés árak - Gyakran Ismételt Kérdések

Kéne egy gyorstalpaló az elhangzottakból? Tekintsd meg a gyakran ismételt kérdeseket és válaszaikat!
 

Mennyibe kerül a Facebook hirdetés megjelenések alapján?

Ha hirdetési kampányod a megjelenítésekre összpontosít, a Facebook hirdetések átlagos költsége 312 Ft. Ez az összeg az ezer megjelenítésenkénti költségre (CPM- Cost Per Thousand Impressions) utal, amelyet céged fizet, amennyiben 1000 felhasználó tekinti meg Facebookon a hirdetésed.

Mennyibe kerül a Facebook hirdetés kedvelések alapján?

Ha hirdetési kampányod arra összpontosít, hogy lájkokat szerezzen az oldalához, a Facebook hirdetés árak lájkonként 59 Ft-ba kerülnek . Ezt az összeget fizeted átlagosan egy olyan lájkért, amely a Facebook oldaladon található.

Mennyibe kerül a Facebook hirdetés alkalmazásletöltések esetén?

Ha hirdetési kampányod a letöltésekre vagy az alkalmazás telepítésekre  összpontosít, az átlagos Facebook hirdetések ára letöltésenként 2730 Ft. Ez azt jelenti, hogy te átlagosan 2730 Ft-t fizetsz minden alkalommal, amikor a felhasználó telepíti az alkalmazást.

Milyen befolyásoló tényezők vannak Facebook hirdetés árak esetén?

Azt hogy mik az aktuális Facebook hirdetés árak és hogy mennyibe kerül az Instagram hirdetés számtalan különféle tényező befolyásolhatja, mint például:

Célközönség: A célközönség alakíthatja a Facebook hirdetési költségeit. A hirdetési költségkeret legjobb eredményeinek elérése érdekében nem egy széles, hanem egy meghatározott közönséget kell létrehoznod.

Költségkeret: Míg a nagy hirdetési költségvetés rugalmasságot kínál a hirdetési stratégiában, vállalkozásod persze  kisebb havi hirdetési kiadásokkal is megvalósíthatja hirdetési céljait.

Licit beállítás: Közvetlenül növelheti hirdetési költségeit a Facebookon. Csökkentheted a licit beállítás költségeit, ha az  automatikus ajánlattételi stratégiát választod és magas hirdetési minőségi pontszámot tartasz fenn.

Célkitűzés: A hirdetési kampány céljai, amelyek a tudatosságtól a megfontoláson át a konverzióig terjednek, szintén befolyásolják a Facebook hirdetési árak alakulását. A konverzióval kapcsolatos célok általában magasabbak, mint a tudatossággal kapcsolatos célok.

Elhelyezés: Vállalkozásod automatizálhatja hirdetéseinek elhelyezését, vagy kiválaszthatod te magad is, hogy hol jelenjenek meg azok.

Minőség: Olyan hirdetéseket kell tervezned amelyek bevonják a felhasználói elvárásokat és meg is felelnek  azoknak. Ha így tesz, jelentősen csökkentheti hirdetési költségeit.

Szezon: Népszerű vásárlási szezonban, például karácsonykor vállalkozásodnak magasabb  Facebook hirdetés árak lehetőségével kell számolnia, a hirdetési licitben megnövekedett verseny miatt. Bár ez elkerülhetetlen, a hirdetési költségkeret és az ajánlat módosításával fel tudjátok venni a küzdelmet ez ellen.

Iparág: A legmagasabb hirdetési költségekkel rendelkező piacok magukban foglalják a pénzügyi, biztosítási és fogyasztói szolgáltatásokat. Ha versenyképes szektorban vagy, összpontosíts a legjobb hirdetések létrehozására és a versenyképes ajánlatok beállítására.

A Facebook hirdetés feladás árak elemzéséhez nézd át korábbi részletezésünket.

Mennyibe kerülhet a Facebook hirdetés feladás havonta?

A cégek havonta átlagosan 60.000– 180.000 Ft-t költenek Facebook hirdetés feladás esetén. Persze, egy nagyvállalkozás akár havi 2 milliót is befektethet a Facebook marketing startégiájukba!

A nagyobb hirdetési költségkeret ugyanakkor nem egyenlő a sikeres hirdetési kampánnyal,előnyt jelent azonban. Nagyobb költségkerettel vállalkozásod több hirdetési kattintásért fizethet, ami több konverziót és bevételt eredményez

A különböző vállalkozások havonta átlagosan 60 – 180.000 Ft között költenek Facebook hirdetések és Instagram hirdetések megjelenítésére. Hogy ezt a koncepciót kicsit jobban megérthessük képzeljük el a következő forgatókönyvet.

“A” vállalkozás 24.000 Ft  havi költségvetést hoz létre a Facebook számára, míg a “B” vállalat 48.000 Ft-t fektet ugyanebbe. Mindkettő az átlagos CPC-t, 36 Ft-t fizet, ami azt jelenti, hogy az “A” vállalkozás 666 kattintást engedhet meg magának. Ehhez képest  “B” vállalat ezzel arányosan kétszer annyiért tud fizetni!.

A Facebook hirdetések világa nem egyszerű, épp ezért sok vállalkozás vállal inkább együttműködést egy profi online marketing szakemberrel. A Qjob szabadúszóinak szakértelmének segítségével lekerülhet válladról a teher és nem neked kell kitalálni a licitet, a megfelelő közönség megcélzását, hanem fókuszálhatsz az üzleted más területeire!

Mennyibe kerülhet a Facebook hirdetés feladás évente?

A vállalkozások évente 377.000 - 1.560.000 Ft-t költenek Facebook hirdetések feladása esetén. Vállalkozásod mérete, valamint a közösségi média marketing stratégiája befolyásolhatja, hogy mennyit is fektetsz be a Facebook reklámokba évente. Még akkor is, ha kis- és közepes méretű vállalkozás (SMB) vagy, több mint 1.560.000 Ft-t költhetsz Facebook hirdetésekre évi szinten.

Tegyük fel, egy webshop aktív Facebook követőtáborral valószínűleg többet fektet bele a Facebook hirdetések feladásába, mintsem az Instagram hirdetések feladásába (ha ott nincsenek annyira jelen) mert kampányaik elősegítik a termék megrendeléseket. Ehhez képest egy jól ismert vállalkozás opcionálisan kevesebbet költhet a Facebook hirdetések kezelése esetén ha már amúgy is figyelemre méltó márkaismerettel rendelkeznek.

Ha azt nézzük évi szinten mennyibe kerül a Facebook hirdetés feladás, elengedhetetlen hogy melyik csatornák által szerezhetnénk a legtöbb értéket. Ha közösségi médiáról van szó, esetünkben Facebookról, óriási megtérülést (ROI) nyújtana, akkor célszerű a hirdetési költségvetés nagyobb részét is a Facebookra irányítani.

Ha még sosem hirdettél a közösségi médiában, először mindenképpen el kell gondolkodnod a célközönségeden és a hozzájuk fűzött céljaidon. Azoknak a vállalalkozáoknak, amelyek aktív közönséggel rendelkeznek a Facebookon, és olyan célkitűzésekkel rendelkeznek, amelyek igazodnak a platform erősségeihez, például a márkaismertség növeléséhez, célszerű befektetni a Facebook hirdetésekbe.


A Qjob-ot hónapról-hónapra egyre több szakember és megbízó használja. Ennek köszönhetően egyre hatékonyabban találhatnak egymásra megbízó és megbízott. Megnézhetjük a szakemberek ajánlásait, referencia munkáit, a készségeiről tájékozódhatunk a profilukon.

Létrehozok egy feladatot!   Szakemberként regisztrálok!

Krisztián, cikk szerzője
Facebook ads szakértője
A cikk szerzője, egy feltörekvő szakember a SEO világában, aki már 3 éve ad értékes betekintést és tanácsokat a digitális marketing területén. Precíz és analitikus megközelítésével Krisztián segít ügyfeleinek megérteni, hogyan működnek a keresőoptimalizálás finomságai és azok milyen hatással vannak a weboldalak teljesítményére.

Hagyj megjegyzést