
Az átlagos kattintásonkénti fizetés (CPC) a Google Ads felületén 6,5 - 625 Ft-ba kerülhet a Keresési hálózat (Google Search Network) esetén és kevesebb, 195 Ft- ba a Google Display hirdetés (Google Display Network). Általánosságban véve, a közepes méretű vállalkozások esetében a Google hirdetés árak 26.000 – 1.950.000 Ft környékén mozognak, melybe nem számoltuk bele az esetlegesen felmerülő további kiadásokat, például a szoftvert.
Szükséged van segítségre a Google Ads kezelésében? |
Keress hozzáértő szakembert a Qjob-on! |
Google hirdetés kezelési árak
Árkategória |
Árak |
---|---|
Átlagos ár |
30.000 Ft |
Minimum ár |
5.000 Ft |
Maximum ár |
2.000.000 Ft |
Tartalomjegyzék
- Google hirdetés árak 2023-ban
- Mennyibe kerülhet egy Google Hirdetés?
- Mennyit költenek a vállalkozások erre?
- PPC Menedzsment szakértelemmel
- PPC Menedzsment Szoftver
- Mennyit kell fizetned egy kattintásért?
- Mi is az a Google Ads?
- Hogyan is működik a Google Ads/ Google AdWords?
- Hogyan állíthatok be reális költségkeretet és ajánlatot?
- Miért hirdess a Google Ads segítségével?
- Segítségre van szükséged az árak meghatározásában?
- Gyakori kérdések
Manapság, a kis- és középvállalkozásoknak (SMB) 65 százaléka fektet be a kattintásonkénti fizetés -cikkünk további részeiben PPC- alapú hirdetési stratégiába. Sokan közülük fordítják hirdetési kiadásaik nagyrészét a Google hirdetésekre azaz a Google Ads hirdetési felületre (nemrégiben ez még Google AdWords kampány néven volt ismert). Míg a Google Ads lenyűgöző befektetési megtérülést (ROI: Return On Investment) kínál, sok vállalkozás kíváncsi a Google hirdetés árak mikéntjére és arra, hogy mennyit is érdemes költeni a Google Ads szolgáltatásra. A cikkben válaszolunk ezekre a kérdésekre!
Tegyük fel, hogy van egy terméked, amelynek előállítása 26.000 Ft-ba kerül, az eladási ára pedig 52.000 Ft. Ebből te eladsz 6 darabot a Google Ads-hirdetések eredményeként. A teljes bevételed 312.000 Ft lesz, a Google Ads-költsége pedig az adott esetben szintén 52.000 Ft. A ROI értéke (312.000 Ft - (156.000 Ft + 52.000 Ft)) / (156.000 Ft + 52.000 Ft), azaz 50%.
ROI = (bevétel - eladott áruk költsége) / eladott áruk költsége
Nade készen állsz e arra hogy beleáshasd magad a Google hirdetés árak rejtelmeibe? Arról hogy hogyan is működik ez és más vállalatok mennyit költenek rá? Olvasd hát tovább ezt a gyors útmutatót a Google hirdetésekről! Ha szeretnél megbízni valakit a google adwords kampány kezelésével és kiadásaid kontrollálására, lépj kapcsolatba Qjob egyik profi szabadúszójával!
Google hirdetés árak 2023-ban
Amennyiben sietősre fognád, vess egy pillantást az összefoglaló táblázatunkra a Google hirdetés árak világából.
Google hirdetési költségek
Árbefolyásoló tényezők |
Átlagköltség |
---|---|
Hirdetési Kiadások |
26.000–1.950.000 Ft / hó |
CPC (Google Keresési Hálózat) |
6,5-625 Ft / kattintás |
CPC (Google Display Hálózat) |
26-182 Ft / kattintás |
Profi Google Hirdetés Menedzsment |
26.000-325.000 Ft vagy a havi hirdetési kiadások 10-20% -a |
PPC Menedzsment Eszközök |
3.900-273.000 Ft / hó |
Display hirdetési hálózat: avagy képes vagy vizuális hirdetési hálózat, mely több mint kétmillió webhelyből, videóból és alkalmazásból álló hálózat, ahol megjelenhetnek a Google-hirdetések. Érdemes ezt választani ha: Márkaismeretet növelnél inkább, nincs elég releváns kulcsszavad, több konverziót szeretnél.
Szeretnéd, hogy hirdetésed a legalacsonyabb költségek mellett hozzanak új ügyfeleket? |
Megfelelő hirdetés típussal és szakemberrel ez könnyen megoldható! |
Mennyibe kerülhet egy Google Hirdetés?
Kíváncsi vagy a Google hirdetések áraira? Az átlagos kattintásonkénti fizetés (CPC) 5 - 500 Ft a Keresési hálózaton és 195 Ft a Google Display hálózaton. Bár a legtöbb vállalkozás alapjáraton havi 26.000 – 1.000.000 Ft között költ el a fizetett hirdetési céljaira, nincs bevált séma a gyakran feltett kérdésre. Fedezd fel a részleteket, hogy megtudj, mennyibe fog kerülni a Te hirdetésed!
Neked ezen a platformon rendkívüli hatalmad van abban, hogy mennyit költesz, és mikor költesz, és a saját belátásod szerint növelheted vagy csökkentheted hirdetési kiadásaid. Éppen ezért ez az árazási rugalmasság az egyik legnagyobb előnye a Google Ads-nak.
Mennyit költenek a vállalkozások Google hirdetések esetében?
Annak ellenére, hogy a legtöbb vállalkozás havi 26.000 – 1.950.000 Ft között költ a Google hirdetések szolgáltatásra, hirdetési költségeik különbözőek. Az olyan tényezők, mint az iparág, a termékek, a szolgáltatások és a versenytársak, mind befolyásolják hirdetési költségeiket a Google Ads szolgáltatásban. Jobb betekintésért lesd meg meg a CPC arányok lebontását a Google Ads szolgáltatásban:
Google hirdetés átlagos árak iparág szerint
Iparág |
Átlagos CPC (Keresési hálózat) |
Átlagos CPC (Display hálózat) |
---|---|---|
Tanácsadás |
85 Ft |
33 Ft |
Autóipar |
146 Ft |
56 Ft |
B2B* |
196 Ft |
58 Ft |
Fogyasztói Szolgáltatások |
378 Ft |
128 Ft |
Társkeresés |
164 Ft |
63 Ft |
E-kereskedelem |
69 Ft |
27 Ft |
Oktatás |
142 Ft |
42 Ft |
HR |
121 Ft |
36 Ft |
Pénzügy és Biztosítás |
179 Ft |
64 Ft |
Egészségügy és Gyógyszeripar |
155 Ft |
60 Ft |
Otthon és Lakberendezés |
174 Ft |
68 Ft |
Ipari Szolgáltatások |
152 Ft |
59 Ft |
Jogi szolgáltatások |
399 Ft |
224 Ft |
Ingatlanközvetítés |
140 Ft |
53 Ft |
Technológia |
224 Ft |
86 Ft |
Turizmus és Vendéglátás |
92 Ft |
35 Ft |
*B2B: business-to-business: ez esetben a szolgáltatást vagy terméket hirdető eladó és a vevő is egyaránt vállalat
A legtöbb esetben a magasabb CPC-vel rendelkező iparágak többet költenek a Google Ads szolgáltatásra. A fogyasztói szolgáltató szektor például átlagosan csaknem 300 Ft-t fizet kattintásonként, ami az iparágban jelenlévő vállalkozásokat a havi Google hirdetési kiadások jelentős növelésére sarkalhatja.
A vállalatoknak további Google Ads-költségek is felmerülhetnek, beleértve:
PPC Menedzsment szakértelemmel
Amikor a vállalkozások befektetnek a PPC-be, nem ritka, hogy egy PPC szakembert választanak a feladatra.
Találd meg a neked megfelelő PPC szakembert a Qjobon , a tökéletes Google hirdetés hirdetési kampány eléréséhez!
A PPC-kampányok vezetésének és irányításának részeként a választott PPC ügynökséged havi kezelési díjat számít fel. Ez az arány havi 20.000 Ft és 1.000.000 Ft (speciális egyedi ajánlat esetén) között mozog, és nem tartalmazza a havi hirdetési kiadásokat.
Egyes esetekben a választott ügynökség vagy szabadúszó alkalmazása esetén a kezelési díj a hirdetési kiadások bizonyos százaléka lehet.
Ez általában 12-30 százaléka a hirdetési kiadásaidnak. Azaz, ha a költségkereted 390.000 Ft- ra van beállítva és a választott ügynökség/szabadúszó 15 százalékot kér belőle, az alap 390.000 Ft Google hirdetés árak mellé még 58.500 Ft is hozzáadódik a hirdetés profi beállításáért!
PPC Menedzsment Szoftver
A vállalkozások egyszerűsíthetik a belső PPC-menedzsmentet ingyenes és fizetős PPC szoftverekkel is, mint például a WordStream, a Shape vagy az Acquisio. Bár nem kötelezőek, ezek az eszközök segíthetnek cégednek az ajánlatok optimalizálásában, a Google hirdetések értékelésében és egyebekben.
A PPC-kezelő eszközök havi 3.900- 273.000 Ft kerülhetnek, bár ingyenes lehetőségek is rendelkezésedre állhatnak.
Most, hogy megismerted a Google Ads költségeinek alapjait, készen állsz arra, hogy többet megtudj a platformról és a hirdetési aukcióról, amelyek befolyásolják hogy a Google hirdetés árak mennyibe kerülnének neked? Olvass tovább!
Mennyit kell fizetned a Google Ads-hirdetésre történő kattintásért?
Az, hogy mennyit kell fizetnie a Google Ads-hirdetésre leadott kattintásért, számos tényezőtől függ, többek között:
- Iparág
- Ügyfél életút
- Piaci trendek
- Költségvetés
- Licit
- Kulcsszavak
- Célközönség beállítások
- Hirdetés ütemezése
- Hirdetés rangorolása
- Minőségi mutató
Bár az iparágad nem tudod persze megváltoztatni, ne aggódj más tényezőket sikeresen befolyásolhatsz, mint például az ütemezést, a célközönséget és a minőségi mutatót! Fel tudod javítani a Landing Paged a minőségi pontszám növelése érdekében, vagy megváltoztatod mikor is jelenjen meg a hirdetésed a hirdetésütemezés beállításain keresztül
Tekintsd meg a feljebb levezettett Google Ads iparágankénti árképzését.
Mi is az a Google Ads?
A Google Ads, azaz az egykori Google AdWords a Google PPC hirdetési platformja.
Ezt a felületet használhatod Google hirdetések létrehozására, ajánlattételre meghatározott kulcsszavakra, és annak meghatározására, hogy mennyit is vagy hajlandó fizetni a hirdetésre leadott minden egyes kattintásért, mert a fizetés valós időben történik meg az aukciós rendszerben.
Amikor a felhasználók rákeresnek az általad kiválasztott kulcsszóra, és az ajánlatod magasabb, mint amit más hirdetők erre a kulcsszóra, akkor hirdetésed a keresési eredmények tetején jelenik meg, mellette pedig egy kis címke jelzi, hogy az egy fizetett megjelenés.
A Google Ads legjobb része az, hogy csak akkor fizetsz, ha a felhasználó valóban rákattint a hirdetésedre! Nem számít, hányszor jelenik meg, vagy hány ember látja - te csak akkor fizetsz, ha valaki rákattint és felkeresi a webhelyed.
Kampányonként is beállíthatod a napi és a havi költségkeretet. Tehát, miután találtál egy nyerő kulcsszót, amelyre tudsz licitálni, és egy jövedelmező hirdetést készíteni, nyugodtan hagyhatod futni a kampányt, tudván, hogy nem fogod túllépni a meghatározott költségkereted.
A legjobb Google reklámra van szükséged? |
Bízz meg egy szakembert! |
Hogyan is működik a Google Ads/ Google AdWords?
A Google Ads költségeinek vizsgálatakor elengedhetetlen a platform működésének megértése. Ez azért van, mert a Google aukciós rendszerének kialakítása szerepet játszik a hirdetés költségeiben, és ennek a rendszernek a megértése segíthet reális költségkeret kialakításában a hirdetési kampányodhoz.
A Google Ads licit modellt használ a hirdetések elhelyezésének és költségeinek meghatározásához. A hirdetési licit akkor kezdődik, amikor a felhasználó keres valamit Google-on. Ha a keresési lekérdezés megfelel azoknak a kulcsszavaknak, amelyekre a hirdetők aktívan licitálnak, a jogosult hirdetések licitre kerülnek.
Az aukción belül a hirdetés elhelyezését és a kattintásonkénti költséget a reklám rangja határozza meg. Hirdetésed rangja két dolgon alapul - az adott kulcsszóra vonatkozó maximális ajánlaton és a hirdetés minőségi mutatóján.
Rövid áttekintésként a hirdetés minőségi pontszám a kulcsszót érintő relevancia, az átkattintási arány (hány felhasználó kattint rá vs hányszor jelenítette meg) kombinációja határozza meg és bármely olyan oldal, amelyre a felhasználók a hirdetésre való kattintás után érkeznek.
A hirdetés rangsorának képlete tehát egyszerű:
(A maximum CPC licited) x (A hirdetésed minőségi pontszáma*)
*QS: Quality Score
Tehát, ha egy adott kulcsszóra vonatkozó maximális ajánlatod 4 , és a hirdetésed minőségi pontszáma 8, akkor a hirdetés rangsora 32. Egy aukción belül a legmagasabb hirdetési helyet nyeri az, aki a legmagasabb hirdetési rangsorral rendelkezik.
A Google a CPC kiszámításához először elosztja versenytársaid hirdetési rangját saját minőségi mutatóddal, ezután az eredményhez hozzáad még 0,01-et. Ez lesz a valós CPC képlete:
(Az alattad szereplő hirdetés hirdetési rangsora) / (A minőségi pontszámod) + 0.01
A legfontosabb megjegyezni valónk itt az, hogy végül akár kevesebbet is költhetsz a Google Ads-re, miközben magasabb hirdetési pozíciót tartaszt, amennyiben a hirdetésed magas minőségi mutatókkal rendelkezik.
Hogyan állíthatok be reális költségkeretet és ajánlatot a Google Ads számára?
Most, hogy alaposan áttanulmányoztuk a Google Ads működését, magad is láthatod, hogy miért az „attól függ” gyakorlati válasz a „Mennyibe kerül egy Google hirdetés ?” kérdésre. Amikor a Google Ads szolgáltatásban hirdetsz, akkor többnyire teljes mértékben ellenőrizheted a hirdetési kiadásokat.
Vannak olyan változók, amelyek felett közvetlen irányítást gyakorolhatsz, mint például a maximális CPC-ajánlat és a hirdetések minősége, de vannak olyan tényezők is, amelyeket nem igazán tudsz ellenőrizni, például versenytársaid max. CPC-ajánlata és a hirdetéseik minősége.
Ez mind a hirdetési aukción belül van. Mielőtt eljutnál erre a pontra, meg kell fontolnod, hogy mennyire versenyképes a piaci résed és mennyire vagy versenyképes a piaci résen belül. Itt bátran mozgasd meg a fantáziád a költségeid csökkentése érdekében.
Optimális költségkeretet szeretnél Google hirdetésednek? |
Bízd szakemberre! |
Tegyük fel, hogy a biztosítás területén dolgozol, és az „autóbiztosítás” kulcsszóra licitálnál. Ez egy széles, erősen versengő kifejezés, amelyre millióan keresnek havonta, ezért valószínűleg igencsak magas lesz a kattintásonként fizetendő összeg.
Ha a lehető legolcsóbbá kívánod tenni Google hirdetés kampányod, végezz néhány kulcsszókutatást, és esetlegesen kevésbé versenyképes, olcsóbb kulcsszavakkal állhatsz elő. Lehet ajánlatot tenni olyan hosszabb és specifikusabb kulcsszavakra is, mint például „furgonbiztosítás időseknek”, és hasonlókra.
Ezeknek a kulcsszavaknak alacsonyabb a keresési volumene, és összességében kevesebb kattintást érhetsz el, de gyakran nagyságrendekkel olcsóbbak, mint az olyan széles, versenyképes kulcsszavak, mint az „autóbiztosítás”. Összekapcsolnak téged a kifejezetten általad kínált szolgáltatásokat kereső felhasználókkal is.
Miért hirdess a Google Ads segítségével?
Míg a Google hirdetés árak változóak és nagymértékben függenek a vállalkozásodtól, az iparágtól, a hirdetési stratégiától és persze a versenytársaktól, a platform óriási előnyöket kínál. Ha azon gondolkodsz, hogy érdekelne egy Google hirdetés, de még hezitálsz akkor segítségül nézd meg a Google Ads előnyeinek lebontását!
Segítségre van szükséged a google ads fiók létrehozásaban? |
Az oldalon regisztrált szabadúszok segíthetnek a google ads hirdetés kezelésben is! Csak kérj egy ajánlatot! |
Facebook Hirdetés vs Google Hirdetés?
Három indok arra, miért is érdemes befektetni a Google hirdetésekbe:
1. Költségkeret feletti irányítás
A Google Ads a legtöbb más hirdetési platformmal szemben első helyen áll, ha a költségvetés-ellenőrzésről van szó. Egy Google Ads-fiók létrehozásához vagy egy Google Ads-kampány futtatásához egyáltalán nincs olyan, hogy minimális befektetés.
Indíthatsz tesztkampányt 1300 Ft / nap költségkerettel is akár!
Eredményeid kizárólag attól függenek, hogy mennyire versenyképesek a kiválasztott kulcsszavak, ám a lényeg, hogy szükség esetén bármikor növelheted a Google hirdetés költségkeretét. Ez a funkció közvetlenül a Google Ads következő előnyéhez vezet.
2. Fokozás/Scale up
Minden, amit a Google Ads szolgáltatással teszel, valós időben történik.
Ez azt jelenti, hogy amennyiben épp egy sikeres Google hirdetés kampányt futtatsz azt azonnal fokozhatod, vagy akár lefokozhatod, amint azt látod hogy egy kampány alulteljesít. Nincs kötve semmilyen szerződéshez, szükséges havi költéshez vagy hasonlóhoz.
A fokozás lehetősége valóban korlátlan a Google Ads használatával. Ha van egy bizonyos kampányod, amely remek eredményeket hoz neked havi pusztán 65.000 Ft kiadásával, te ezt a 65.000 Ft -t bármikor felemelheted 195.000 Ft-ra vagy annál tovább!
3. Analitika
Lehetőséged van arra hogy a kampányod teljesítményével kapcsolatos minden létező adathoz hozzáférhess a Google Ads segítségével, míg a legtöbb tradicionális hirdetési forma esetében - TV, rádió, újság - sajnos csekély mértékű analitikát kapsz. Kampányod sikerességét nehezen tudod belőni, hiszen nem tudod pontosan hányan is láttak a hirdetésed avagy reagáltak rá.
Láthatod, hogy pontosan hányszor jelenítették meg hirdetésed, hányan kattintottak rá, hányan tértek át más oldalakra a kattintás után, vagy hogy melyik napszakban volt az adott Google hirdetés a legsikeresebb. Sőt, információkat kaphatsz arról is, hogy milyen típusú felhasználók kattintanak rá, és még sok másról is!
A Google Ads irányítópultján elérhető adatok mennyisége megdöbbentően széles spektrumú, ez szöges ellentétben áll más hirdetési platformokkal.
Segítségre van szükséged a Google Ads árak meghatározása kapcsán?
Noha a legtöbb vállalkozás havi 26.000 – 1.950.000 Ft-ot költ a Google Ads szolgáltatásra, arra a bizonyos „Mennyibe kerül egy Google hirdetés ?” Kérdésre nincs biztos válasz és nem is véletlenül. Az, hogy mennyit költesz a Google hirdetés kampányodra, csakis rajtad áll!
Megalapozhatod a Google Ads árképzését közvetlenül a költségkeret-ellenőrzéssel és az adatközpontú méretezéssel, vagy közvetett módon is a hirdetések teljesítményével és az iparág versenyképességével. Ez kizárólag rajtad múlik.
Akárhogy is, a Google Ads fantasztikus hirdetési módszer szinte minden vállalkozás számára.
Legrosszabb esetben egy sikertelen tesztkampány miatt elveszítheted a költségkeret egy részét. De ne keseredj el! Amint rájössz, mennyit profitálhatsz egy sikeres Google hirdetési kampányból, azt kérdezed majd, miért nem kezdtem én ezt hamarabb!
Gyakori kérdések
Mi a különbség a Google Keresési Hálózat és a Google Display Hálózat között?
A Google Keresési Hálózatban az emberek azért kereshetnek, hogy információt szerezzenek a termékekről vagy szolgáltatásokról, míg a Google Display Hálózatban az emberek azért látják a hirdetéseket, mert olyan webhelyeken vannak, amelyek relevánsak lehetnek az érdeklődési körükkel vagy a böngészési előzményeikkel.
Hogyan működik az árak kialakítása a Google hirdetéseknél?
Az árakat több tényező befolyásolja, beleértve a keresési kulcsszavak népszerűségét, a hirdetési pozíciókat, a versenyt és az általános hirdetési kiadásokat. Az árak általában kattintásonként alakulnak ki.
Milyen típusú hirdetések állnak rendelkezésre a Google-nál?
A Google hirdetések sokféle formátumot ölelnek fel, beleértve a szöveges hirdetéseket, a videóhirdetéseket, a képes hirdetéseket, a terméklistázási hirdetéseket és sok más típusú hirdetést.
Milyen előnyökkel járhat a Google hirdetések használata a Magyarországi vállalkozások számára?
A Google hirdetések használata növelheti az online láthatóságot, javíthatja a weboldal forgalmát és erősítheti a vásárlói kapcsolatokat. A Google hirdetések célzottak lehetnek, így hatékonyan célozhatják meg azokat az embereket, akik valószínűleg érdeklődnek a termékeik vagy szolgáltatásaik iránt.
Szerző: Kálmán Krisztián |
Frissítve: 2023.03.14. |
Szakember által ellenőrizve: Budai Sándor |
Ellenőrzés dátuma: 2023.03.14. |
A Qjob-ot hónapról-hónapra egyre több szakember és megbízó használja. Ennek köszönhetően egyre hatékonyabban találhatnak egymásra megbízó és megbízott. Megnézhetjük a szakemberek ajánlásait, referencia munkáit, a készségeiről tájékozódhatunk a profilukon.