Kitől rendeljünk weboldalkészítést? Ár- és költségáttekintés a Qjob.hu-tól

Kire bízzuk weboldalunk készítését? Milyen tényezőktől függ az ár? Érdemes-e túlfizetni egy céget, vagy inkább spóroljunk és egy szabadúszó fejlesztőre essen a választásunk? Járjunk utána a témának együtt.

Mennyit kellene fizetnem egy weblap készítéseért? - ez az egyik leggyakrabban felmerülő kérdés ügyfeleink körében. És ez nem véletlen. Manapság már szinte mindenki honlapokat készít, a magánvállalkozó szabadúszóktól a nagyobb digitális ügynökségekig. Az ajánlatok közötti árbeli és minőségi különbségek pedig kolosszálisak.

  1. Kire bízzuk weboldalunk készítését?
  2. Milyen tényezőktől függ az ár?
  3. Érdemes-e túlfizetni egy céget, vagy inkább spóroljunk és egy szabadúszó fejlesztőre essen a választásunk?

Járjunk utána a témának együtt.

Hogyan számoljuk ki weboldalunk létrehozásának költségeit?

A marketingügynökségek releváns ajánlatait böngészve azt tapasztaltuk, hogy többen közülük nem adnak a honlapjukon tájékoztatást a náluk megrendelt weboldalkészítésért fizetendő fix összegekről.


Weboldal kell? Nem probléma! Hozz létre egy feladatot a Qjob-on és válaszd ki a legjobb fejlesztőt

Feladat létrehozása


Egyúttal minden második ilyen honlap költségkalkulátort működtet. Az ügyfelet a következőkről kérdezik meg:

  1. A weboldalkészítés célja? (értékesítés, piaci ismertség növekedése, vállalati anyagokra feliratkozók körének kibővítése)
  2. Vannak-e kész prototípus, illetve már megírt szövegek a leendő webhely számára
  3. Milyen legyen a dizájn - sablonos vagy egyedi?
  4. Céges stílus, logó?
  5. Milyen üzleti területen tevékenykedik a cég?
  6. A webhely funkcionalitása (egyszerű weboldal adatgyűjtő űrlapokkal és gombokkal; vagy katalógussal, bevásárlókosár- és személyes fiók rendszerrel rendelkező webáruház)?

A kalkulátorok, űrlapok (kvízek), az adatgyűjtés bonyolultabb formái szintén növelik a készítendő webhely árát. Egy webhelykonstruktor funkcionalitása nem tesz lehetővé egyedi kvízek létrehozását. A fejlesztőnek harmadik féltől származó fizetett eszközöket kell használnia, így a weboldal költsége tovább nő.

A legnagyobb probléma a magyar piacon azonban nem a fix árak hiánya. A legtöbb ügynökség és szabadúszó fejlesztő is a következőket veszi figyelembe egy weboldalkészítés költségének kiszámításakor:

  • a webhely képernyőinek / blokkjainak száma (minél hosszabb a weboldal, annál drágább)
  • blokkcsomagok száma (például egy 3, 6, 9, 12 képernyőből álló webhely)
  • szöveges karakterek száma
  • a webhelyre feltöltött termékkártyák száma
  • a szövegíró óradíja.

A fentiek következtében egy ördögi kör jön létre. A vállalkozás tulajdonosa a marketingköltségeken akar spórolni. A marketingügynökség vezetője alulfizeti a szövegírót, a lehető legkisebbre csökkentve a blokkok számát az oldalon. A szövegíró pedig - pont ellenkezőleg - direkt hosszabb szövegeket kreál, attól az egyetlen gondolattól vezérelve, hogy a projekt minél drágábbá kell sikeredjen.

Nincs csapatmunka - mindenki maga fölé húzza a takarót. Az “eredményt” a webhely minősége szenvedi meg - senki sem gondol a végső célra - a vásárlóra. A szövegíró nem prototípusban gondolkodik, hanem szövegekben és elszigetelt képernyőkben. Mindez így egy alapvetően helytelen megközelítés.

Mennyibe kerül a weboldal, ha egy szabadúszó fejlesztőt alkalmazunk?

Az olyan szolgáltatás-közvetítő felületeken, mint a Qjob.hu, ahol több szabadúszó is jelen van, rengeteg a weboldalkészítés-megrendelés: a megrendelők meghatározzák az árat, a magánvállalkozó szakemberek pedig versenyeznek a projektekért (általában dömping révén).


Tudj meg pontos árakat


Egy weboldalkészítőn megalkotott honlap ára 10 000 és 50 000 forint között mozog. A fejlesztési időszak 1-2 nap. A kimenet: egy közönséges egyoldalas weboldal (sablonterv stock fotókkal).

A továbbiakban a szövegíró kitölti a weboldalt az ügyfél által biztosított kész tartalmakkal, vagy a megrendeléskor egy briefben megfogalmazott elvárások alapján a semmiből írja; itt szó sincs bármilyen marketing elemzésről. Egy másik költségkimélő lehetőség - szövegek átírása a versenytársak webhelyeiről. Ez a weboldalkészítési lehetőség akkor releváns, ha az ügyfélnek nincs büdzséje weboldalra és hirdetésekre, például egy olcsó termék piacra hozása, vagy egy start-up vállalkozás esetén (amikor tesztelni kell egy üzleti ötlet működőképességét).

Az olcsóbb, szokványos weboldalak hátrányai:

  • az oldal szürke, unalmas látványvilága nem vonzza az ügyfél figyelmét
  • az oldal nem fedezi a célközönség igényeit, nem “tud” komplex / drága terméket értékesíteni
  • nem sikerül elszakadni a versenytársaktól (a ajánlat nem magyarázza el az ügyfélnek, miért éppen itt érdemes vásárolnia, miben kedvezőbb az adott ajánlat az ugyanilyen vagy hasonló szolgáltatások / áruk piacán)

A Qjob.hu-n drágább szabadúszói ajánlatokkal is találkoztunk - ezek az úgynevezett landing oldalak létrehozására vonatkoznak és itt már

100 000-150 000 forintot kellene elköltenünk.

A munkálatok volumene itt sokkal nagyobb, de marketingelemzésnek és prototípuskészítésnek még itt is nincs helye. Az ügyfél nem a webhely minőségéért, hanem a feladatot teljesítő freelancer portfoliójában rögzített magas értékelésekért fizet.

Ha pedig a megrendelő közvetlenül (szolgáltatás-közvetítő bevonása nélkül) talál egy szabadúszót és szerződés nélkül alkalmazza őt, egyértelműen a saját pénzét kockáztatja. A “magán szektoros szakember” elillanhat az előleg kifizetése után, nem tarthatja be a határidőket, hozzáértés hiányában teljes egészében elpazarolhatja a reklámozásra szánt büdzsét. S mindemellett semmilyen pénzügyi felelősséget nem visel a feladat teljesítéséért.

Megrendelés egy digitális ügynökségnél - ahol valós árra számíthatunk

Minél ismertebb egy digitális ügynökség, annál nagyobb összeget kér egy weboldal készítéséért. A toplistás ügynökségek 500000 – 1500000 forintot kérhetnek egy egyoldalas webhelyért.

Mitől ilyen nagy az ár:

  • az ügynökség sikeres, jól működik és jól is el tudja adni magát (stílusos honlap, marketingeszközkészlet, népszerűség a közösségi oldalakon)
  • aktuális, sikeres projekteket bemutató portfolió (előző megrendelések pozitív eredményei, számokban kimutatva)
  • ügyfelek szöveges és videó értékelései.

A nagyobb ügynökségek nemcsak weboldalakat készítenek, hanem teljeskörű marketinges megoldásokat is kínálnak - a közösségi oldalak vezetésétől kezdve az értékesítési tölcsérek, menedzseri szkriptek, sablonok, kereskedelmi ajánlatok kidolgozásáig.

Középső árfekvésű ajánlatokat az egyszerűbb webhelyek készítésével foglalkozó ügynökségektől kapunk. Az eredmény itt egy egyedi dizájnú landing oldal lesz. Természetesen, ebben az esetben van szerződés is, ezért az ügynökség felelősséget vállal a feladat teljesítéséért.

Mi a különbség ügynökség és ügynökség között?

1. A minőség

Egyes ügynökségek végeznek marketingelemzést, mások csak beszélnek róla (ezért nem képesek bemutatni tevékenységük stádiumait és eredményeit: a célközönség elmetérképét, a konkurenciát elemző táblázatot, a szituációs elemzéshez használt üzleti esetek példáit.

2. A szakértőcsapat

Minél több szakember dolgozik egy projekt megvalósításán, annál jobb az eredmény. Marketingszakértő, szövegíró, dizájntervező, elrendezés-tervező, tesztelő - ezek a szakemberek kell részt vegyenek egy webhely létrehozásában.

3. A munkafolyamat

Vannak olyanok, akik irodában dolgoznak, és vannak, akik távmunkában. Ez utóbiak alkalmazása kedvezőbb az áralakulás szempontjából (a projekt árát nem befolyásolja az irodahelyiség bérleti díja, a munkába járás költségek, az irodafelszerelési kiadások stb.).

4. Az üzleti folyamatok zökkenőmentessége

A csapatmunka koordinátora a projekt menedzser. Ő felügyeli a határidők betartását és a weboldalkészítés minőségét is. Egy ilyen szakember hiányában a megrendelő kénytelen lesz saját maga ellenőrizni az együttműködés minden egyes stádiumát.

5. Tapasztalat

Érdéklődjön az ügynökség által teljesített projektek mennyisége iránt, kérdezze meg, milyen eredménnyel voltak a korábbi kész projektek az ügyfelek pénzügyi mutatóinak alakulására (azaz milyen volt a webhely által hozott nyereség). A legjobb az, ha az ügynökség nemcsak weboldalak készítésével, hanem a reklámhirdetések, statisztikaelemző eszközök beállításával, a konverziós ráta növelésével is foglalkozik.

Egy ilyen cég hosszútávon is érdekelt a együttműködésben, a medrendelői eladásszám növekedésében, tisztában van azzal, hogy a webhelyet rendszeresen karbantartani és tesztelni kell.

150000 Ft egy webhelyért egy ügynökségnél - mese vagy valóság?

Egyes ügynökségek 150000-200000 Ft összegért vállallnak webhelykészítést. Rendszerint a megrendelő technikai feladata vagy egy, az eladandó termékről szóló brief alapján dolgoznak.

Egyes cégek a webhelykészítés alatt csak az üres prototípus kidolgozását értik, a szövegeket külön díj ellenében írják meg.

Az ügynökségek egy része elvégzi a célközönség és a versenytársak marketing célú kutatását, a dizájn területén viszont szokványos megoldást kínál (a landing oldalt közvetlenül egy weboldalkészítőben rakja össze anélkül, hogy előtte egyedi dizájnt rajzoljon hozzá a Figma dizájneszközben).

De nem mindegyik ügynökségnél van marketingszakértő. Íme egy példa, hogyan készül egy weboldal egy ilyen cégnél. A szövegíró megírja a szövegeket, a dizájntervező megalkotja a prototípust. Figyeljük meg a sorrendet: először a szöveg és csak utána a prototípus (nálunk a megközelítés az ellenkezője ennek).

Landing oldal a Qjob-group csapatától

A Qjob-group által vállalt webhelykészítés átlagos ára 300000-375000 forint. A szolgáltatás magában foglalja a következőket:

  1. Briefek kidolgozása az ügyféllel folytatott, akár 4 óráig is tartó szóbeli megbeszélés alapján, (eredmény: szabványos és egyedi brief minden egyes üzleti tevékenységhez). Az egyedi brief 30-60 kérdést tartalmaz az eladandó termékre, az ügyfél cégére, a versenytársakra, a vásárlói közönségre vonatkozóan.
     
  2. A termék és a konkurensek marketing célú elemzése, a célközönség szegmentálása.
    10-12 versenytárs üzleti tevékenységének tanulmányozása 20-30 paraméter alapján (Egyedi értékesítési javaslat (-ok), reklámhírdetések, garancia, ár, a megrendelő cég előnyei, statisztika stb.)
    A célközönség szegmentálása és 1-2 portré készítése, a termékkiválasztás kritéruimainak, a célközönség félelmeinek, kívánságainak, tiltakozásainak körülírása. Azon kulcsszavak gyüjtése, mely alapján a vevő keresi a terméket / szolgáltatást a neten (a piaci igény elemzése).
     
  3. A leendő webhely strukturájának kidolgozása, prototípus készítése a Moqups-ban.
     
  4. Két weblapdizájn-koncepció megalkotása a Figma-ban (konkurens weboldalak vizuális elemzése, kapcsolódó üzleti területeken működő weboldalak elemzése, a piacon létező legjobb ötletek kiválasztása és továbbfejlesztése)
     
  5. A webhely elrendezésénék megalkotása, beleértve a technikai oldalakat (“Köszönjük!”, “404 hiba”) is
     
  6. Biztonsági tanúsítvány bekapcsolása
     
  7. Igény szerint - Google Analytics bekapcsolása.
     

Weboldal rendelése a Qjob.hu-n


Egy kulcsrakész webhelyet a Qjob csapata 17 munkanap alatt hoz létre.

Vannak olyan esetek, amikor nem elegendőek a bevált módszerek, pl.:

  • el kell érni, hogy az adott cég a saját szegmensében az első legyen
  • meg kell lepni a versenytársakat
  • el kell érni a wow-effektust, amelynél az ügyfelek biztosan meg fogják jegyezni az adott céget.

Ezekben az esetekben 400000-450000 Ft alkami tarifa ellenében egy speciális csomagot tudunk ajánlani, melynek keretében:

  • két dizájn-koncepciót ajánlunk fel, egyedi képanyagokkal és egyedi tervezésű ikonokkal
  • kidolgozzuk a színvonalas animációt
  • bekapcsoljuk a mobil-animációt
  • elvégezzük a webhely alapszintű keresőoptimalizálását (relevánsankitöltjük a “title”, “description” mezőket, feljegyezzük a kulcsszavakat, kitesszük a weboldalon a H1, H2, H3 címkéket, a mikroformátum elemeit)
  • widgeteket, chatet, telefoniát, CRM ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert telepítünk a weboldalra
  • elemezzük a bemenő adatforgalom minőségét
  • elemezzük a webhely metrika mutatóit, javaslatokat teszünk az oldal strukturájának, az adatgyűjtő űrlapok és gombok működésének optimizálására.

22 munkanap elteltével kézhez kap egy működő webhelyet, egyedi dizájnnal és a célközönség-, valamint a konkurencia elemzése alapján megalkotott szöveges tartalmakkal. Ajándékba pedig: a webhely mobil eszközökre adaptált verzióját és az első képernyő két változatát, teszteléshez.

Honlapkészítésre van szükséged? Találj ellenőrzött szabadúszót a Qjob.hu-n és spórolj meg akár 40%-ot a cégekkel szemben. Korábbi ügyfelek értékelései, biztonságos fizetés.

Mi nem számolgatjuk a blokkok mennyiségét és a karakterek számát. Amikor a webhely készítését így rendeli meg, egy szakértőkből álló csapat által teljesített összetett szolgáltatásért fizet. És plusz támogatást is kap A/B-tesztelés és eladásnövelés formájában.

A fentiekből következik: egy landing oldal valós ára nem lehet 25000 –50000 forint. Ha minőségi szolgáltatást, drága terméket szeretne eladni, nem érdemes spórolni és egy szabadúszóbörzén rendelni meg a webhelykészítést, mert:

  • először is, így saját pénzét és idejét kockáztatna meg
  • és másodszor - egy szokványos weboldal nem képes eredményesen szolgálni egy modern vállalkozás üzleti érdekeit. 2020-ban a vevők csak annál a vállalkozásnál költik el a pénzüket, amelyben megbíznak, ezért egy webhelykészítő kiválasztásakor nagyon körültekintőnek kell lenni.

Ne felejtsék: a cég weboldala egy hosszútávú befektetés.

Marketingbe befektetett minden egyes forint holnap meghozza a gyümölcsét. Csak ismert ügynökségekhez forduljanak, keressenek rá a referenciákra és ajánlásokra, tekintsék még a korábban megvalósított projekteket, weboldalakat. Ne az alacsony ár legyen a legfontosabb szempont – gondokodjanak inkább eredményekben.

Várjuk visszajelzéseiket a kommentek rovatában!

Gabriella Qjob szakember