Fékbetét cserélés gyorsan Budapesten

Találd meg a legjobb fékbetét cserét kínáló szakértőt, aki a legkedvezőbb áron segít! Kérj ingyenes árajánlatot most!

Ne keresgélj és telefonálgass!

Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá

Mennyibe kerül?

Te döntesz: megadhatod a vállalt összeget, vagy megvárod a szakemberek ajánlatait.

Árak megismerése

Szakemberek értékelésekkel

Beszélj a szakemberekkel, hasonlítsd össze az értékeléseiket és tapasztalukat, majd válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet

Valódi értékelések

Mindez ingyen

Kérj árajánlatot budapesti szakemberektől

Nézd meg, mások mit rendelnek a Qjob-on

Fékbetét csere: gyors és biztonságos megoldások mindennapi autózáshoz

A fékbetét csere nem halogatható feladat: egy időben elvégzett fékbetétcsere nemcsak lerövidíti a fékutat, de megóvja a tárcsát, a csapágyakat és a fékrendszer többi elemét is a felesleges kopástól. A Qjob.hu-n több, egymástól független autószerelő és fékspecialista dolgozik, akik valós értékelésekkel és részletes profilokkal segítenek eligazodni. Így könnyen találhat megfelelő szakembert akár munka utánra vagy hétvégére is, rejtett díjak nélkül, előre egyeztetett áron.

Ha a fékezéskor fémes csikorgást, dorombolást hall, a pedál hosszan „ül”, vagy a kormány remeg, akkor ideje időpontot foglalni. A modern autókban a kopásjelző lámpa is figyelmeztet, de a hang és a hosszabb fékút gyakran hamarabb megjelenik. Átlagosan 25–40 ezer km-enként indokolt a fékbetétek cseréje, városi araszolásban, nagy tömegű autóknál, vagy erősebb motorfék használat mellett akár hamarabb is. A helyes diagnózis része a tárcsa vastagságának és ütésének mérése, a vezetőcsapok mozgásának ellenőrzése, valamint a fékfolyadék állapotának felmérése.

  • Állapotfelmérés
  • Tárcsa mérés
  • Betétek cseréje
  • Csúszósínek tisztítása
  • Vezetőcsapok kenése
  • Próbakör és ellenőrzés

A Qjob.hu-n elérhető szerelők a fékbetét csere során gyári előírások szerint dolgoznak: nyomatékkulcs használata, a dugattyú visszanyomásakor a fékfolyadék szintjének kontrollja, a csatlakozók tisztítása és a csúszósínek finom pasztázása is része a korrekt kivitelezésnek. A fékspecialista a próbakör során többek között 50–0 km/h fékezési tesztet végez, ellenőrzi az egyenesfutást és a kormányreakciót, majd szükség esetén korrigálja a beállításokat. Kérésre fékfolyadék-cserét, ABS-szenzor diagnosztikát, kézifék beállítást is vállalnak, akár mobil szerelő formájában, helyszíni kiszállással.

Nem kötelező a legdrágább fékbetétet választani: fontosabb a minősítés (ECE R90), a megfelelő anyagösszetétel és a jármű tömegéhez, teljesítményéhez illő hőállóság. A városi használatban a kevésbé poroló, csendes kompozit betétek praktikusak, sportos vezetéshez a félfémes vagy kerámia keverék stabilabb lehet. Érdemes párban cserélni a tengelyen: ha az egyik oldalt újítják, a másikat is kell, különben a fékerő eloszlása aszimmetrikus lesz.

Fékbetét csere Budapesten – árak, időigény, opciók

Egy átlagos fékbetétcsere (első tengely) 60–90 perc, hátsó tengelyen kézifék integrációtól függően 70–120 perc. A végösszeget befolyásolja a jármű típusa, a féknyereg kialakítása (elektromos rögzítőfék, fix/úszónyerges rendszer), a betét minősége és hogy szükséges-e tárcsa vagy szenzor csere is. Az alábbi táblázat irányárakat mutat be munkadíjra és átlagos ráfordításra, alkatrész nélkül; a Qjob.hu rendszerében a szakik konkrét ajánlatot adnak az alvázszám és a fotók alapján.

Munka típusaÁtlagos időMunkadíj (HUF)
Első fékbetét csere (kisautó)60–75 perc16 000–22 000
Hátsó fékbetét csere (dob nélkül)70–90 perc18 000–26 000
Hátsó fékbetét csere (elektromos kézifék)90–120 perc24 000–34 000
Tárcsa+betét csere (első tengely)90–120 perc28 000–42 000
Tárcsa+betét csere (hátsó tengely)100–140 perc30 000–46 000
Fékbetét csere prémium betéttel70–90 perc20 000–28 000
Kopásjelző szenzor csere15–25 perc4 000–8 000
Vezetőcsap tisztítás/kenés külön20–30 perc4 000–6 000
Helyszíni kiszállás (opció)3 000–8 000

Az alkatrészárak széles sávban mozognak. Egy megbízható, ECE R90 jelölésű első betét garnitúra 12 000–28 000 Ft között található kis- és kompakt autókhoz, középkategóriában 20 000–45 000 Ft, nagy SUV-oknál 35 000–70 000 Ft. Tárcsából a megfelelő vastagság és szellőzés a döntő: darabára 15 000–60 000 Ft típusfüggően. A Qjob.hu-n dolgozó autószerelők a megrendelésnél segítenek típusazonos alkatrészt választani, és igény esetén beszerzik, számlával és garanciával.

Az időpontválasztás rugalmas: csúcsidőn kívül gyorsabban vállalható a fékcsere, sőt egyes fékspecialisták expressz szolgáltatást is kínálnak, amikor 24 órán belül fogadnak. Ha nincs saját szerelőállvány, kérhető mobil szerelő, aki a parkolóban vagy garázsban, az előírásokat betartva végzi a munkát. Ilyenkor a felületnek vízszintesnek, jól megvilágítottnak kell lennie, és biztosítani kell a kerékékeket, emelőpontokat.

Fékbetétcsere megrendelése és gyakori kérdések

A megrendelés folyamata egyszerű: feltölti az autó adatait (évjárat, motor, alvázszám), csatol 2–3 fotót a jelenlegi betétekről és a tárcsa pereméről, megadja a preferált időpontot, majd több, egymástól független szakembertől kap ajánlatot. A profilokban olvasható a valós ügyfélvisszajelzés, a végzett munka típusa, a biztosított garancia és a kiszállási zóna. A döntést megkönnyíti, ha megírja a vezetési szokásait: napi város, országút, hegyi utak, utánfutó-vontatás.

Mikor kell azonnali fékbetét csere? Ha fémes hangot hall fékezéskor, ha a pedált nagy erővel kell nyomni, ha a műszerfalon világít a kopásjelző, vagy ha a felni szokatlanul forró rövid úton is. Ilyenkor ne használja az autót fölöslegesen, és kérjen azonnali időpontot. A fékbetétek végleges elkopása a tárcsát is tönkreteszi, ami többszörös költséghez vezet.

Kell tárcsát is cserélni? Nem mindig. A döntést a minimális vastagság (MIN TH) és az ütés mértéke alapján hozza meg a szerelő. Ha a perem érezhető, a felület barázdált, vagy a vastagság közelít a határértékhez, a tárcsa csere indokolt. Új betét régi, bordás tárcsán hangos, és egyenetlenül kopik.

Hogyan járassam be az új betéteket? Az első 200–300 km-en kerülje a hirtelen, vészfékezés közeli lassításokat. Több közepes fékezés után hagyja visszahűlni a rendszert. Ez segíti az egyenletes felületképződést, csökkenti a nyikorgást és növeli az élettartamot.

Van garancia? A Qjob.hu-n dolgozó autószerelők és fékspecialisták a munkadíjra vállalnak garanciát, az alkatrészekre a gyártói feltételek érvényesek. A számla és a munkalap tartalmazza a felhasznált anyagokat, a nyomatéki értékeket és a mérési eredményeket (tárcsa vastagság, ütés).

Mit tegyek, ha nyikorgást hallok csere után? Ellenőriztesse a csúszósínek tisztaságát, a betét hátoldalának pasztázását és a tárcsa felületi állapotát. Normál bejáratás mellett a hang gyakran megszűnik. Tartós zaj esetén lehet anyagösszeférhetetlenség vagy túl alacsony munkahőmérsékletű keverék a kiváltó ok.

Miért különbözőek az árak? Egy kompakt autó úszónyerges első fékje gyorsan és könnyen bontható, míg egy nagy teljesítményű vagy prémium modellnél a féknyereg konstrukciója, az elektromos rögzítőfék és a nagy átmérőjű tárcsa több időt igényel. Ezen felül a szerelő műhelye, szerszámai, mobilitása és az elérhetőség (esti, hétvégi időpont) is befolyásolhatja a munkadíjat.

Hasznos, ha a megrendelésnél előre jelzi: volt-e korábbi fékprobléma (ferdeség, vibráció), milyen betét márkát szeretne, és kéri-e a fékfolyadék víztartalmának mérését. A fékfolyadékot jellemzően 2 évente célszerű cserélni; egy 3% feletti víztartalom érezhetően rontja a forráspontot, hosszabb pedálutat okoz. A profi szerelő rövid bemutatóval elmagyarázza a különbséget az organikus, a félfémes és a kerámia betétek között, és segít megtalálni a használathoz illőt.

Ha több autó van a háztartásban, érdemes összevonni a munkát: a szakik kedvezményt adhatnak a második tengely vagy a következő autó munkadíjából. Céges flottáknál a rendszeres, negyedéves állapotfelmérés megelőzi a drága tárcsacseréket, és kiszámíthatóbbá teszi a karbantartást. A Qjob.hu átlátható rendszerében a megrendelő és a szerelő közvetlenül egyeztet, a munkát üzenetben dokumentálják (fotó előtte–utána), ami különösen hasznos garanciális kérdésekben.

Amennyiben Budapest környékén közlekedik sokat, számoljon a gyakori hideg-meleg ciklusokkal és poros környezettel: előre beütemezett ellenőrzéssel a fékbetét csere ritkábban válik sürgőssé. A városi stop–go forgalom különösen megterheli a hátsó betéteket az elektronikus fékerőelosztás miatt, ezért a hátsó tengelyt se hagyja ki az ellenőrzésből.

A fékrendszer az autó legfontosabb biztonsági egysége. Amikor fékcsere előtt áll, ne a legolcsóbb megoldást keresse, hanem azt az autószerelőt, aki mérési adatokat ad, megfelelő szerszámparkkal dolgozik, és vállalt határidővel felel a minőségért. A Qjob.hu-n több, egymástól független szakember közül választhat, részletes ajánlatokkal és rugalmas időpontokkal, hogy a fékbetétek cseréje nyugodt, átlátható és tartós eredményt adjon Budapest forgalmában is.

Azért vagyunk, hogy segítsünk!

Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Elérhetőek vagyunk éjjel-nappal. Hívj minket most!

06 (1) 490 0436