Féktárcsa szabályozás Budapest szívében

Találd meg a legjobb féktárcsa szakértőt, aki garantáltan a legjobb áron kínálja szolgáltatásait! Kérj ingyenes ajánlatot most!

Ne keresgélj és telefonálgass!

Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá

Mennyibe kerül?

Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá

Árak megismerése

Szakemberek értékelésekkel

Beszélj a szakemberekkel, hasonlítsd össze az értékeléseiket és tapasztalukat, majd válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet

Valódi értékelések

Mindez ingyen

Kérj árajánlatot budapesti szakemberektől

Nézd meg, mások mit rendelnek a Qjob-on

Féktárcsa szabályozás elvégzése

Budapest
11 órája

Szia! Olyan szakembert keresek Budapesten, aki tapasztalt a féktárcsák szabályozásában. A feladatom, hogy alaposan ellenőrizze és szükség szerint beállítsa a féktárcsákat a járművemen, hogy azok biztonságosan és hatékonyan működjenek. Elvárom, hogy legyen megfelelő szakmai tapasztalat és megfelelő szerszámokkal rendelkezzen, hiszen precíz munkára van szükség. A munkát lehetőség szerint a helyszínen, a saját műhelyében vagy a megadott időpontban Budapesten szeretném elvégeztetni. Kérem, jelezze, hogy vállalná-e a feladatot, és adjon egy árajánlatot is!

Féktárcsa szabályozás

Budapest
5 hónapja

Szia! Szükségem lenne egy megbízható autószerelőre, aki segítene a féktárcsák szabályozásában. Az autóm fékberendezése nem működik megfelelően, és úgy érzem, hogy a féktárcsák vagy a fékbetétek cserére szorulnak. Kérlek, nézd meg alaposan a rendszer állapotát, és ha szükséges, végezd el a cserét. Fontos, hogy tapasztalt legyél, és legyen megfelelő szaktudásod a fékrendszerek terén. Az időpont rugalmas, de minél előbb megoldanám a problémát.

Féktárcsák állapotának ellenőrzése

Budapest
5 hónapja

Helló! A napokban észrevettem, hogy az autó fékjei furcsa zajokat adnak ki, így szeretnék kérni egy szakembert, aki ellenőrizné a féktárcsákat. Kérlek, vizsgáld meg alaposan, hogy van-e kopás vagy sérülés rajtuk. Azt is szeretném, ha tájékoztatnál arról, hogy szükség van-e cserére, és ha igen, akkor milyen költségekkel kell számolnom. Előny, ha már dolgoztál hasonló feladaton, és tudsz referenciát adni. Várom a válaszod!

Féktárcsák cseréje

Budapest
5 hónapja

Üdv! Szeretnék segítséget kérni a féktárcsák cseréjéhez. Az autóm már elég régi, és úgy gondolom, hogy a féktárcsák elérkeztek a cserélés pillanatához. Kérlek, hozd magaddal a szükséges alkatrészeket, és végezd el a munkát a lehető legprecízebben. Fontos, hogy tapasztalattal rendelkezz, mert nem szeretném, ha bármilyen probléma merülne fel a fékrendszerrel. Az autó garázsban áll, szóval van helyed a munkához.

Fékrendszer átvizsgálása és javítása

Budapest
5 hónapja

Hello! Az utóbbi időben sokat problémázom a fékrendszeremmel, és szeretnék kérni egy szakértőt, aki átvizsgálja és javítja a féktárcsákat. Kérlek, vizsgáld meg alaposan a fékeket, és javasolj megoldásokat. Ha bármilyen alkatrészt cserélni kell, kérlek, tájékoztass a költségekről előre. Fontos, hogy a munka a hétvégén történjen, mert hétköznap dolgozom. Várom a válaszod, köszönöm!

Féktárcsa beállítása

Budapest
5 hónapja

Szia! Szeretném, ha segítenél beállítani a féktárcsákat, mert úgy érzem, hogy nem működnek optimálisan. Kérlek, vizsgáld meg, és ha szükséges, végezz el bármilyen beállítást vagy cserét. Fontos, hogy rendelkezésedre álljanak a megfelelő eszközök, és tudj referenciát adni. Az időpont a jövő hét közepén lenne ideális számomra. Kérlek, írj vissza, ha vállalod a feladatot!

Féktárcsa szabályozás: mikor indokolt és hogyan zajlik a szolgáltatás?

A féktárcsa szabályozás olyan precíziós beavatkozás, amelynek célja a tárcsa felületének síkba hozása és a vastagság egyenletessé tétele. Ha fékezésnél a kormány rezonál, pulzál a pedál, vagy furcsa hangot hallani, gyakran nem azonnali csere szükséges, hanem méréssel igazolt szabályozás. A Qjob.hu-n elérhető szerelők, autószerelők és gépműhelytapasztalattal rendelkező szakik különböző műhelyháttérrel vállalják a munkát – nem egyetlen cég, hanem több, eltérő profilú szakember, átlátható áron és gyors átfutással.

A szakszerű eljárás alapja a minimális tárcsavastagság (MIN TH) betartása. Ha szabályozás után a vastagság az előírt határ alá esik, a szakember csere felé terel – ez biztonsági kérdés. A jól elvégzett szabályozás megszünteti az oldalsó ütést és a vastagság-ingadozást (DTV), jelentősen csökkentve a vibrációt és a fékút szórását. A legtöbb középkategóriás autónál 0,01–0,03 mm tűréshatárt céloznak, mérőórával és mikrométerrel ellenőrizve.

Gyakori kiváltó okok: egyenetlen betétkopás, hőfoltok városi használatnál, helytelen meghúzási nyomaték a kerékcsavarokon, vagy a kerékagy felületének rozsdásodása. A szabályozás során a szakember ezeket a körülményeket is kezeli: az agytisztítás és a megfelelő nyomaték alkalmazása alapfeltétel a tartós eredményhez. Budapesten a szolgáltatók jelentős része mobil kiszállással is dolgozik, így garázsban vagy parkolóban, helyszíni esztergagéppel is elvégezhető a beavatkozás, ha a konstrukció engedi.

Féktárcsa szabályozás Budapesten: árak, opciók és időigény

A fővárosban az árképzés több tényezőtől függ: tárcsa mérete és anyaga (öntöttvas vs. nagy széntartalmú), merev vagy úszó kialakítás, hagyományos vagy perforált/horonkolt felület, illetve hogy első vagy hátsó tengelyről van-e szó. A munkaidejű szabályozás tipikusan 45–90 perc tengelyenként, beleértve a mérést, az agy megtisztítását és a fékbetét-él felcsiszolását, ha indokolt. Kérésre a szakik fékfolyadék-boiling point tesztet is végeznek, ami megmutatja, hogy a rendszer hőterhelése összhangban van-e a használattal.

SzolgáltatásÁr (Ft)Idő
Első tárcsák szabályozása (páronként)24 000–36 00045–70 perc
Hátsó tárcsák szabályozása (páronként)22 000–32 00045–60 perc
Helyszíni mobil szabályozás felára6 000–12 000+15–20 perc
Kerékagy felület-előkészítés4 000–8 00010–15 perc
Tárcsavastagság és DTV mérés3 000–5 00010 perc
Fékbetét élletörés/finomcsiszolás3 000–5 00010–15 perc
Próbaút és nyomatékellenőrzés0–3 00010–20 perc
Sport/perforált tárcsa felára5 000–10 000+10 perc

Az itt szereplő összegek irányárak; az egyes autószerelők és fékrendszer-specialisták eltérő díjszabással dolgoznak, és gyakran csomagajánlatot adnak, ha a két tengelyt együtt kérik. Költséghatékony megoldás lehet, ha a szabályozást a szezonális kerékcserével egy időben végezteti: a fel- és leszerelés ideje és költsége így optimalizálható. Budapesten két alkalommal is találkozhatunk akciókkal: tavaszi felkészítés és őszi ellenőrzési időszak – ilyenkor 10–15% kedvezmény sem ritka a Qjob.hu szakembereinél.

Az ár helyes értelmezéséhez érdemes tudni, hogy a szakember nem csak a felületet munkálja, hanem ellenőrzi a radiális ütést és a futási pontosságot is. Ha az agyferdeség 0,05 mm felett van, előfordul, hogy a féktárcsa szabályozás önmagában nem ad stabil eredményt. Ilyen esetben a szerelő javasolhat csapágyellenőrzést vagy agycserét – ezek külön tételként jelennek meg, és a biztonság miatt nem mellőzhetők.

Féktárcsa szabályozás menete és tipikus hibaforrások

A folyamat rövid, mégis nagy pontosságot igényel. A Qjob.hu-n dolgozó szerelők és gépműhelyes szakik a következő lépések mentén dolgoznak, dokumentált mérési adatokkal. A dokumentáció hasznos: megmutatja a kiinduló és a végső vastagságot, valamint a DTV értékeket, így ellenőrizhető a beavatkozás minősége és a gyártói határértékek betartása.

  • Állapotfelmérés
  • Vastagságmérés
  • Oldalütés-mérés
  • Agytisztítás
  • Esztergálás
  • Felületfinomítás
  • Próbaút

A méréseket mikrométerrel 8–12 ponton, eltolt szögekben érdemes végezni. A vastagságkülönbség 0,015 mm felett már észrevehető pulzálást okozhat. A felület kialakításánál a szakember figyel a megfelelő érdességre (Ra tartomány), hogy a betétek mielőbb felfeküdjenek, de ne csikorogjanak. A túl sima felület hosszabb bejáratási időt, a túl durva pedig zajt és gyorsult betétkopást eredményezhet.

Hibát okozhat a helytelen kerékcsavar-nyomaték. Ha a szerelő nem keresztmintában húz, vagy túlhúzza a csavarokat, a tárcsa feszültséget kap, amelyet fékezéskor hullámosságként érzékel a vezető. Emiatt a munka végén minden szakember nyomatékkulcsot használ. Ugyancsak kritikus a kerékagy rozsdás pereme: a rozsdaréteg mikronos, de a futás pontosságát jelentősen rontja. Az alapos vezeték-kefés tisztítás és a finom felület-előkészítés tehát nem megspórolható lépés.

Egyes helyzetekben a féktárcsa szabályozás nem javasolt. Ha hő-repedések láthatók, ha a tárcsa vetemedett, vagy a minimális vastagság alatti értéket kapjuk, a csere a biztonságos. Szintén cserére tereli a döntést, ha a tárcsa korábban többször szabályozva volt, és az anyagban feszültségek maradtak. Ilyenkor a szakik gyakran ajánlanak gyártói minősítésű, OE-specifikációjú tárcsát és kompatibilis betétet, hogy a fékegyensúly megmaradjon és a zaj ne növekedjen.

Érdemes gondolni a bejáratásra. A szabályozás után 200–300 km-ig kíméletes fékezés ajánlott: több közepes fékezés 60-ról 20 km/h-ra, rövid hűtési szakaszokkal, vészfékezés nélkül. Ez segít abban, hogy a betétek anyaga egyenletes rétegben épüljön fel a tárcsán, megelőzve a későbbi “hot spot” jelenséget. A legtöbb budapesti szakember részletes útmutatót ad a bejáráshoz, és javasolja az első kontrollt 1–2 hét múlva, főként ha a jármű sokat fut hegyvidéken vagy utánfutót húz.

Akik rendszeresen városi dugóban közlekednek, fokozott hőterhelésnek teszik ki a féket. A rövid távok, a gyakori megállások és a kevés menetszél elősegíti a felületi mázosodást, amelyből később egyenetlen betétátadás alakulhat ki. Ilyenkor a szabályozás jó és gyors megoldás, de a szakik felhívják a figyelmet a minőségi betétek és a megfelelő felni-szellőzés szerepére. Csak így biztosítható, hogy a javítás tartós legyen, és ne térjen vissza néhány ezer kilométeren belül a vibráció.

A szolgáltatást autószerelő, fékrendszer-specialista vagy gépműhelyben dolgozó esztergályos is el tudja végezni, de a legjobb eredmény akkor várható, ha a szakember rendelkezik hordozható tárcsaesztergával és hitelesített mérőeszközökkel. A referenciák és a konkrét mérési protokoll megléte jó minőségbiztosítási jel. A Qjob.hu-n mindezek összehasonlíthatók: értékelések, korábbi munkák fotói, és részletes szolgáltatási leírások segítik a döntést.

Ha a vezető különösen érzékeny a vibrációra – például nagy átmérőjű, 19–21 colos kerekeknél –, a kollégák javasolhatnak utólagos kerék- és fékellenőrzést 500–1000 km után. Ilyenkor ismét mérik a DTV-t, és ellenőrzik, hogy a felületi transzfer egyenletes maradt-e. Ez kis költség, de sok bosszúságtól kímél meg, főleg akik napi ingázásban használják autójukat Budapesten.

Összegezve: a féktárcsa szabályozás nem csodafegyver, hanem egy precíziós helyreállító eljárás. Ha a tárcsa szerkezetileg ép és a méretei engedik, gyors, költséghatékony és biztonságos módszer a remegés megszüntetésére. Többféle szakember kínálja a Qjob.hu-n – eltérő eszközparkkal, időpontokkal és árakkal –, így könnyen megtalálható az a megoldás, amely műszakilag korrekt és pénztárcabarát is.

Azért vagyunk, hogy segítsünk!

Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Elérhetőek vagyunk éjjel-nappal. Hívj minket most!

06 (1) 808 9788
Miért fontos a féktárcsák szabályozása Budapesten?
A féktárcsák szabályozásának fontossága Budapesten a közlekedésbiztonságra vezethető vissza. Mivel a város forgalma gyakran intenzív, a fékek megbízható működése alapvető a balesetek megelőzése érdekében. A jól karbantartott és megfelelően szabályozott féktárcsák csökkentik a megállási távolságot, ami különösen kritikus lehet sűrűn lakott területeken. Emellett a féktárcsák szabályozása segít a légszennyezés csökkentésében is, mivel a hibás fékrendszer nagyobb anyagkibocsátást eredményez.
Milyen előírások vonatkoznak a féktárcsákra Budapesten?
Hogyan lehet ellenőrizni, hogy a féktárcsák megfelelően működnek-e?
Milyen gyakran kell cserélni a féktárcsákat Budapesten?