Féknyereg felújítása Budapesten most!
Féknyereg felújítás mesterfokon, a legjobb árakon! Kérj ingyenes árajánlatot most, és találd meg a legjobb megoldást!
Ne keresgélj és telefonálgass!
Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá
Mennyibe kerül?
Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá
Árak megismeréseSzakemberek értékelésekkel
Beszélj a szakemberekkel, hasonlítsd össze az értékeléseiket és tapasztalukat, majd válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet
Valódi értékelések
Mindez ingyen
Kérj árajánlatot budapesti szakemberektől
Ellenőrzött értékelések a Qjob szakemberekről
480 vélemény
frissítve 24 szeptember 2025Kati B.
Nagyon elégedett vagyok a Róbert által végzett féknyereg felújítással! A munka gyorsan, mindössze 3 óra alatt elkészült, és a költség is kedvező volt, mindössze 15,000 forintba került. Róbert szakértelme és figyelmessége lenyűgözött, a fékek azóta is tökéletesen működnek!
Árajánlat chatbenBela H.
András fantasztikus munkát végzett a féknyereg felújításánál. Két órát vett igénybe, és a 12,500 forintos ár nagyon megérte. Az autóm most olyan, mint újkorában, és a hozzáállása is kiváló volt. Mindenkinek ajánlom őt!
Árajánlat chatbenEszter K.
István hihetetlenül profi a féknyereg felújítás terén. Csupán 2,5 órát dolgozott, és a 14,000 forintos árért cserébe remek munkát végzett. Azóta biztonságban érzem magam az autómban, köszönöm István!
Árajánlat chatbenZoltán T.
Seres nagyon segítőkész és alapos volt a féknyereg felújítás során. A munka mindössze 3 órát vett igénybe, és a 16,000 forintos költségért cserébe egy remek eredményt kaptam. Az autóm most tökéletes állapotban van!
Árajánlat chatbenAnna P.
Péter munkája a legjobb, amit valaha tapasztaltam! A féknyereg felújítása gyorsan, 2 órán belül elkészült, és az ár is csak 13,000 forint volt. Minden részletre odafigyelt, és az autóm most szuper jól működik!
Árajánlat chatbenLászló M.
Geri nagyon kedves és precíz volt a féknyereg felújításakor. 3 órát töltött a munkával, és a 15,500 forintot teljesen megérte. Azóta biztonságban érzem magam az autóval, és a fékek hihetetlenül jól működnek.
Árajánlat chatbenNézd meg, mások mit rendelnek a Qjob-on
Féknyereg felújítása
Szia! Szükségem lenne egy szakemberre a féknyereg felújításához. Az autón már egy ideje érezni lehet, hogy a fékek nem működnek megfelelően, és azt gyanítom, hogy a féknyereggel lehet a probléma. Kérlek, nézd meg, hogy mi a pontos hiba, és ha szükséges, végezd el a felújítást. Fontos, hogy rendelkezz tapasztalattal a féknyergek javításában, és használj minőségi alkatrészeket. A munkát hétköznap esténként vagy hétvégén szeretném elvégezni, amikor van szabad időd.
Féknyereg javítási szolgáltatás
Helló! Olyan szakemberre van szükségem, aki jártas a féknyereg javításában. Az autómon a hátsó fékek zajosak, és úgy tűnik, hogy a féknyereg nem zár megfelelően. Kérlek, nézd meg a helyzetet és végezd el a javítást. Elvárás, hogy rendelkezz tapasztalattal és megfelelő szerszámokkal. A munka elvégzésére péntek délután lenne ideális, de rugalmas vagyok az időponttal kapcsolatban.
Féknyereg felújítás
Szia! Szükségem lenne a féknyereg felújítására, mert az autóm fékrendszere nem működik megfelelően. Kérlek, ellenőrizd, hogy mi a pontos probléma, majd végezd el a szükséges javításokat vagy cseréket. Fontos, hogy legyen tapasztalatod az autós fékszerelés terén, és csak megbízható alkatrészeket használj. A munkamenetet hétvégén szeretném, ha megoldható lenne.
Féknyereg alkatrészek cseréje
Helló! Az autóm féknyergével bonyodalmaim adódtak, és szükségem lenne egy szakemberre, aki segít cserélni az alkatrészeket. Kérlek, nézd át a féknyereg állapotát, és amennyiben szükséges, cseréld ki a hibás darabokat. Elvárás, hogy rendelkezz karbantartási tapasztalatokkal és saját szerszámokkal. Ideális lenne, ha a munkát jövő szombaton tudnád elvégezni.
Féknyereg karbantartás
Szia! Az autómon a féknyereg karbantartására keresek szakembert. Az utóbbi időben furcsa zajokat hallok fékezéskor, és szeretném, ha alaposan átnéznéd a rendszert. Azt szeretném, ha szakmai tapasztalattal rendelkeznél a féknyergek javításában, és biztosítanád, hogy a munka során csak minőségi anyagokat használsz. Ideális lenne, ha a kivitelezés hétköznap este történne.
Féknyereg cseréje
Helló! Szükségem lenne egy szakemberre a féknyereg cseréjére, mert az autóm fékei nem reagálnak megfelelően. Kérlek, nézd meg a helyzetet, és ha szükséges, végezd el a cserét. Kérlek, főleg olyan szakember jelentkezzen, aki rendelkezik tapasztalattal az autós fékszerelés terén. A munkát a jövő héten szeretném megvalósítani, de rugalmas vagyok az időponttal kapcsolatban.
Féknyereg felújítás: mikor időszerű?
A fékrendszer hibátlan működése az egyik legfontosabb biztonsági tényező, és ennek központi eleme a féknyereg. A fékbetéteket a tárcsához szorító nyergek belsejében dugattyúk, tömítések és vezetőcsapok dolgoznak, amelyek a használat, a hőingadozás, az útszennyeződések és a korrózió hatására elkopnak vagy megszorulnak. Ilyenkor a fék hatásfoka romlik, a pedál érzet bizonytalanná válik, a jármű iránytartása fékezéskor megváltozhat, a fékút meghosszabbodik. Az időben elvégzett féknyereg felújítás nemcsak a biztonságot állítja helyre, hanem megelőzi a drágább alkatrészek, például a féktárcsák idő előtti cseréjét is.
Tipikus jel, amikor a jármű egyik oldala melegszik, a kerék nehezen forog kézzel, vagy a felni szokatlanul koszolódik fékporral. A csikorgás, kattogás és a pedál lüktetése szintén a nyereg hibájára utalhat. Amennyiben állás után meg-meg fog a kerék, gyakori ok a vezetőcsapok berágódása vagy a porvédők sérülése. Szivárgó fékfolyadék, puha pedál és egyenetlen betétkopás esetén pedig a dugattyú-tömítések cseréje válik szükségessé. Egy tapasztalt autószerelő ezekből a jelekből néhány perc alatt felállítja a gyanút, majd szétszerelés után pontos képet ad az állapotról.
- Pedál mélyebbre esik
- Egyik oldal melegszik
- Csikorgó hangok
- Egyenetlen kopás
- Fékolaj szivárgás
- Rángató fékezés
A felújítás általában a féknyereg teljes szétszerelésével indul. A szakember megtisztítja a házat, a dugattyút és a csapágyazást, majd cseréli a tömítéseket, porvédőket, vezetőgumikat és – ha szükséges – a dugattyút. A vezetőcsapok felületkezelést és új kenőanyagot kapnak, a csavarok nyomatékra húzva kerülnek vissza. A visszaszerelést légtelenítés és próbafutás követi. Modern személyautóknál, főleg ESP-vel, a rendszer megfelelő légtelenítése diagnosztikai eszközt igényel, ezért fontos, hogy a munkát hozzáértő fék specialista végezze.
Aki sokat közlekedik városban, ahol gyakori a lassítás és a megállás, hamarabb találkozhat a hiba tüneteivel. Ráadásul a felnik mögé kerülő sós lé és por télen különösen agresszíven támadja a porvédőket és a csapokat. Ilyen körülmények között az éves ellenőrzés erősen ajánlott. Egy tapasztalt szerelő a fékpofák kiszerelése nélkül is észreveszi a kezdeti nyomokat, ami időben elindított felújítást és alacsonyabb költséget jelent a tulajdonosnak.
Féknyereg felújítás menete és minőség
A minőségi féknyereg felújítás alapja az állapotfelmérés, a dokumentált munkamenet és a megfelelő alkatrészválasztás. A gyakorlott autószerelő első körben ellenőrzi a fékbetét vastagságát, a tárcsa felületét, a hőelváltozás nyomait (kékülés, repedés), valamint a vezetőcsap gumi harangjainak tömítettségét. Ha a dugattyú krómozott felületén barázda, pórusos korrózió vagy felrakódás látszik, cserére van szükség, mert a tömítés nem tud tartósan zárni. A nyereg házát alkatrészmosóban tisztítják, a csatornákat átöblítik, majd sűrített levegővel szárítják. A beépítéshez hőálló, fékrendszerhez engedélyezett kenőanyagok használata kötelező.
A felújító készletek minősége széles skálán mozog. Léteznek gyári (OE), gyári beszállítói (OEM) és utángyártott (Aftermarket) szettek. A megbízható fék specialista a jármű típusához, teljesítményéhez és használati körülményeihez választ készletet. Például erősebb, nagy tömegű autóknál vagy vontatásra használt járműveknél a hőterhelés jelentősebb, ezért célszerű magasabb hőállóságú porvédő és dugattyú alkalmazása. A dugattyú anyaga lehet acél, alumínium vagy kompozit; városi használathoz az acél tartóssága előny, sportos vezetéshez a kompozit kedvező hővezetése csökkenti a betét túlmelegedését.
A munkafolyamat ideje általában oldalanként 60–120 perc, de erősen függ a korrózió mértékétől és attól, szükséges-e menetjavítás vagy csavarcsere. Teljes tengelyre vetítve, négydugattyús nyergeknél akár 3–4 óra is indokolt lehet. A szakszerűség ellenőrzésének egyik módja a visszajáró dugattyú teszt: kézi pumpálás és visszahúzás során ellenőrzik a súrlódást és a tömítés előfeszítését. Továbbá mérik a betétek párhuzamosságát és a tárcsa ütését (0,04–0,08 mm felett korrekció szükséges). A jó szerelő próbakört végez, hőkamerával ellenőrzi a bal és jobb oldal hőmérséklet-különbségét; 15–20 Celsius-foknál nagyobb eltérés már problémát jelezhet.
Az elvégzett felújítás után javasolt 200–300 km bejáratás: fokozatos fékezések, hőfokcsúcsok elkerülése, és a kerekek kézzel történő ellenőrzése hosszabb útszakaszok után. A fékfolyadék kora kulcstényező; két év felett tipikusan 3% körüli nedvességet tartalmazhat, ami forráspont-csökkenést és gőzzárat okoz erős fékezésnél. Érdemes a felújítással egy időben a folyadékot is cserélni, így a rendszer egészében megújul. A különböző szerelők a munkára jellemzően 6–12 hónap garanciát adnak, feltételekkel: szabályos bejáratás, időszakos ellenőrzés és a megadott nyomatékok betartása.
A felületen nem egyetlen cég dolgozik: egymástól független autószerelők és fékrendszer-specialisták vállalnak munkát, különböző ár- és határidő-szintekkel. Ez előny, mert kiválasztható a hozzád közel eső műhely, a neked megfelelő árkategória és a kívánt minőségi szint. Budapesten nagy a lefedettség, így sürgős esetben akár aznapra is található időpont, míg ritkább típusoknál is rendelkezésre állnak tapasztalt szakemberek.
Féknyereg felújítás árak és idő
A költségek három fő tényezőből állnak össze: a felújító készlet ára, a munkadíj és az esetleges járulékos tételek (fékfolyadék, menetjavítás, csavar- és csúszka-csere). A személyautók jelentős részénél egy első féknyereg felújító készlet ára 6 000–18 000 Ft, a hátsóké 7 000–22 000 Ft között mozog. A munkadíj tipikusan 12 000–28 000 Ft/nyereg, de négydugattyús sportnyergeknél magasabb lehet. Ha a dugattyút is cserélni kell, az oldalaként további 8 000–20 000 Ft. A teljes végösszeg így átlagosan 30 000–65 000 Ft/nyereg, extrém korróziónál vagy speciális típusnál 80 000 Ft felett is alakulhat.
Munkatípus | Mit tartalmaz | Ártartomány (Ft) |
---|---|---|
Alap felújítás, első | Tömítés, porvédő, tisztítás | 24 000–42 000 |
Alap felújítás, hátsó | Tömítés, csúszka szett | 26 000–45 000 |
Dugattyú csere | Új dugattyú beépítése | 8 000–20 000 |
Vezetőcsap csere | Csapok, gumi, kenés | 6 000–12 000 |
Fékfolyadék csere | Légtelenítés, DOT4/5.1 | 8 000–15 000 |
Menetjavítás | Helicoil, nyomaték | 7 000–18 000 |
Rozsda eltávolítás | Homokszórás/vegyszeres | 5 000–14 000 |
Sportnyereg felújítás | 4 dugattyú, prémium szett | 48 000–90 000 |
Mobil kiszállás | Helyszíni diagnosztika | 6 000–12 000 |
Árajánlat kérésekor érdemes megadni a jármű pontos típusát, évjáratát, motor- és fékrendszer-változatát (például Bosch, ATE, TRW), valamint fotót küldeni a hibás nyeregről. A legtöbb szerelő már az információk alapján megmondja, várhatóan csak szervizkészlet kell-e, vagy dugattyú és csúszka is. Az időtartam jellemzően 1–2 óra oldalpáronként, a teljes autó mindkét tengelyén 3–5 óra. Ha a csavarok berohadtak, plusz idő és költség merülhet fel. Az élő időpontok között sokszor található esti és hétvégi opció is, ami különösen hasznos, ha Budapesten napközben nem tudod leadni az autót.
Megbízható eredményhez fontos a transzparens folyamat. Kérj fotót a szétszerelt nyeregről, a cserélt alkatrészekről és a beépített készletek cikkszámáról. Jó gyakorlat, ha a szerelő a légtelenítés után rögzíti a pedálkeménységet és az első próbakör adatait (például infrás hőmérővel mért tárcsahőfokok: bal/jobb különbség), továbbá feltünteti a betét-tárcsa állapotát és az ajánlott csereperiódusokat. A fék specialista által adott rövid, írásos jegyzőkönyv később garancia esetén is mérvadó dokumentum.
Hogyan válassz szakembert? Nézd meg az értékeléseket, az elvégzett munkák fotóit, és figyeld, kommunikál-e a kockázatokról. Egy tapasztalt autószerelő nem csak felújít, hanem tanácsot ad a megelőzéshez: milyen időközönként ellenőriztesd a vezetőcsapokat, melyik kenőanyagot használja, és mire figyelj mosásnál (például nagy nyomású víz ne menjen közvetlenül a porvédőkre). Lokalizált szolgáltatók előnye, hogy gyorsan elérhetők, Budapesten pedig nagy az elérhető kapacitás és a számlázási formák választéka.
- Állapotfelmérés
- Szétszerelés
- Tisztítás
- Tömítéscsere
- Légtelenítés
- Próbakör
Végül érdemes számolni azzal, hogy a féknyereg felújítás akkor tartós, ha a környezet is rendben van. Ha a tárcsa üt, a betét üveges, vagy a kerékcsapágy szorul, a nyereg ismét túlterhelődik. Ilyenkor a szakember javasolhat tárcsaesztergálást vagy cserét, illetve a betétek újrapozicionálását. Általános szabály, hogy a bal és jobb oldal mindig párban kapjon azonos minőségű alkatrészt, különben a fékerő-eloszlás felborul, és a jármű egy irányba húz fékezéskor. A jól végzett munka mérhető: rövidebb fékút, egyenletes pedálérzet, azonos hőmérséklet a két oldalon és csendes működés több ezer kilométeren át.
Kapcsolódó szolgáltatások
- Légrugó felújítás
- Légrugó beszerelés
- Toyota váltó felújítás
- VW Golf 5 váltó felújítás
- Automata váltó javítás
- Kormánymű felújítás békéscsaba
- Ford mondeo kormánymű felújítás
- Mitsubishi kormánymű felújítás
- Abs-es autó fék légtelenítés
- Fék felújítás
- Abs javítás
- Abs kocka javítás
- Lökhárító festés javítás
- Szélvédő ragasztás
- Szélvédő fűtőszál javítás
- Alufelni fényezés
- Autó sötétítés
- Teljes autófóliázás
- Autóüveg fólia eltávolítása
- Alvázmosás
- Autóklíma javítás
- Klíma nyomáskapcsoló ellenőrzés
- Chevrolet szerviz
- Subaru szerviz
- Ülésfűtés javítás
Szolgáltatási katalógus
- Kardántengely felújítás
- Gömbfej felújítás
- Kőfelverődés javítás
- Autó karcolás javítás
- Autóüveg fóliázás
- Alufelni javítás
- Teherautó kormánymű javítás
- Utánfutó tengely javítás
- Napellenző javítás
- Autó állapotfelmérés
- Automata váltó hibák javítás
- Autóvillamossági szerviz
- Fényszóró beállítás
- Eredetiségvizsgálat
- Műszaki vizsga
- Autó műszaki vizsga
- Autó vizsgáztatás
- Üzemanyag rendszer tisztítás
- Kerékösszetartás
- Ékszíj csere
- Vezérműlánc szakadás
- Fékfolyadék csere
- Autó klíma javítás
- Autó távirányító javítás
- Generátor javítás
Azért vagyunk, hogy segítsünk!
Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Elérhetőek vagyunk éjjel-nappal. Hívj minket most!
06 (1) 808 9788