Budapesti féktárcsa csere gyorsan és megbízhatóan
Cseréltesd le féktárcsáidat szakértőinkkel! Kérj ingyenes árajánlatot még ma, és tudd meg a legjobb árakat!
Ne keresgélj és telefonálgass!
Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá
Mennyibe kerül?
Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá
Árak megismeréseSzakemberek értékelésekkel
Beszélj a szakemberekkel, hasonlítsd össze az értékeléseiket és tapasztalukat, majd válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet
Valódi értékelések
Mindez ingyen
Kérj árajánlatot budapesti szakemberektől
Ellenőrzött értékelések a Qjob szakemberekről
475 vélemény
frissítve 25 szeptember 2025Ádám K.
Nagyon elégedett vagyok a Generál profit Kft. szakembereivel, akik a féktárcsa cseréjét végezték nálunk Budapesten. A munka gyorsan és precízen ment, mindössze másfél órát vett igénybe, és az ár is kedvező volt, mindössze 45 000 forintért. Az egész folyamat során profi hozzáállást tapasztaltam, és a végeredmény kiváló. Bátran ajánlom őket mindenkinek, aki megbízható autószervizt keres!
Árajánlat chatbenNézd meg, mások mit rendelnek a Qjob-on
Féktárcsa csere
A biztonságos fékezéshez nem elég a jó reflex: a féktárcsa állapota döntően befolyásolja a fékút hosszát, a pedálérzetet és a menetstabilitást. A Qjob.hu-n különböző, minősített autószerelők és fékrendszer specialisták kínálnak féktárcsa cserét, egyenként értékelésekkel és átlátható árakkal. Nem egyetlen műhely szolgáltatását ajánljuk, hanem több, egymástól független szakemberét, akiknél szabadon választhat időpontot, alkatrész-minőséget és helyszínt. Ha Budapesten sűrű forgalomban közlekedik, a gyakori fékezés, a lámpáknál történő intenzív megállások és a rövid, városi etapok különösen terhelik a tárcsákat.
Mikor időszerű a csere? Ha a pedál lüktet, fékezés közben a kormány remeg, a tárcsák fényesre égtek vagy barázdáltak, ha a minimális vastagság (TH min) alá koptak, vagy ha túlmelegedés miatt elszíneződtek. Átlagos személyautóknál az első tengely féktárcsái 40–70 ezer km között érik el a csereszintet; sportos vezetésnél, utánfutó-vontatásnál vagy hegyi utaknál ez akár 25–35 ezer km is lehet. A gyártók megadják a megengedett ütést (pl. ≤0,05 mm) és a vastagsági tűrést – a szerelő ezeket mérőórával és mikrométerrel ellenőrzi csere előtt. Fontos az is, hogy a tárcsa és betét együtt dolgozik: elhasználódott vagy üveges fékbetéttel az új tárcsa is hamar egyenetlen lesz.
Sok tévhit kering a “futómű-problémának” tűnő rázásról, pedig a kiváltó ok gyakran a féktárcsa oldalütése vagy a kerékagy korróziója. A jó szakember a cserét mindig tiszta felületre, a kerékagy síkjának megtisztítása után végzi, nyomatékkulccsal, keresztsorrendben húzva meg a kerékcsavarokat, elkerülve a tárcsa “húzását”. Ehhez hozzá tartozik a vezetőcsapok tisztítása, a hőálló zsír használata és a csúszófelületek megfelelő kezelése. A Qjob.hu profiloldalain a szerelők leírják, milyen eljárást követnek, milyen nyomatékértékeket alkalmaznak, és vállalnak-e próbakört, utánhúzást vagy utólagos ellenőrzést.
- Hibadiagnosztika
- Vastagságmérés
- Kerékagy tisztítás
- Tárcsa csere
- Betét beépítés
- Nyomatékellenőrzés
- Próbakör
A tárcsaanyag és a vezetési profil összhangja meghatározza a várható élettartamot. A sima öntöttvas tárcsa csendes és olcsó, a magas széntartalmú (HC) verziók jobban bírják a hőingadozást, míg a perforált vagy mart tárcsák gyorsabban hűlnek, de igényesebb bejáratást és minőségi betétet igényelnek. Ha az autó főként városban fut, kímélőbb lehet egy komfortbetét közepes súrlódási együtthatóval; országúti tempónál vagy nagy tömegű autóknál érdemes jobb hőállóságú betétet választani. Több Qjob.hu-s szakember többféle alkatrészcsaláddal dolgozik, a gyári specifikációtól az OEM-minőségű és prémium márkákig, és függetlenül ismertetik a komplett költséget: alkatrészt, munkadíjat és – kérés esetén – mobil kiszállást.
Féktárcsa és fékbetét csere ára
Az árakat befolyásolja a jármű típusa (kompakt, SUV, prémium), a tárcsa kialakítása (tömör/szellőztetett, egy- vagy két részes), a betét minősége és az, hogy szükséges-e járulékos munka (pl. féknyeregvezetők felújítása vagy rögzítő csavarok cseréje). Az alábbi táblázat gyakori, átlátható csomagárakat mutat a Qjob.hu-n megtalálható szakemberek átlagos ajánlatai alapján. Ezek tájékoztató jellegű bruttó összegek, a pontos díjat a szerelő az autó adatai és a választott alkatrész után véglegesíti.
Szolgáltatás | Átlagár | Időtartam |
---|---|---|
Első tengely féktárcsa csere (pár) | 18 000–35 000 Ft | 60–90 perc |
Hátsó tengely féktárcsa csere (pár) | 18 000–32 000 Ft | 60–90 perc |
Fékbetét csere (tengelyenként) | 10 000–18 000 Ft | 30–45 perc |
Tárcsa+betét csomag (első tengely) | 26 000–48 000 Ft | 90–120 perc |
Prémium/perforált tárcsa szerelés | 22 000–55 000 Ft | 90–120 perc |
Kerékagy tisztítás + rögzítőcsavar | 4 000–8 000 Ft | 15–25 perc |
Fékfolyadék csere és légtelenítés | 8 000–15 000 Ft | 30–40 perc |
Féknyereg vezetőcsap szerviz | 6 000–12 000 Ft | 20–35 perc |
Mobil kiszállás felára (opció) | 3 000–8 000 Ft | - |
A fenti munkadíjakhoz az alkatrész ára adódik. Egy középkategóriás autóhoz egy pár szellőztetett első tárcsa 28 000–60 000 Ft, a betétek 12 000–35 000 Ft között mozognak márkától függően. Nagy átmérőjű, két részes vagy bevágott tárcsák ennél drágábbak lehetnek. Sok szakember vállal alkatrész-beszerzést, de ha saját tárcsát és betétet visz, azt is felszerelik – ekkor fontos a kompatibilitás (átmérő, vastagság, minimális vastagság, hűtőcsatorna kialakítás, rögzítési furatkiosztás). A szerelő az ajánlatban rögzíti az elvégzendő tételeket, a garancia feltételeit és az átvizsgálás pontjait, így elkerülhetők a meglepetések.
Érdemes kalkulálni a “járulékos” percekkel is: rozsdás rögzítőcsavar vagy berohadt tárcsa esetén a munka időben elhúzódhat, és szükség lehet behatoló olajra, melegítésre vagy csavar cserére. Ha az autó elektronikusan rögzített kézifékkel (EPB) szerelt, a hátsó betét/tárcsa cseréhez diagnosztikai eszköz kell, amely a szervizmódot aktiválja – a Qjob.hu-n több mobil szerelő ilyen eszközzel dolgozik. A pontos leírást az ajánlati üzenetben kérheti: hány lépés, milyen ellenőrzések, milyen nyomatékkal kerülnek vissza a kerekek (pl. 110 Nm), és jár-e bejáratási útmutató.
Féktárcsa csere menete
A kifogástalan fékhatás a részleteken múlik. A fékrendszer specialista először megméri a tárcsa vastagságát több ponton, ellenőrzi a radiális és axiális ütést, majd megnézi a betétek kopását és az egyenletességet. Ezután jön a kerékagy felületének tisztítása drótkoronggal és korrózió-eltávolítóval; a minimális felületi egyenetlenség is lüktetést okozhat. Az új tárcsa felhelyezése előtt lekerül a védőolaj, a felfekvő felületeket zsírtalanítja, a rögzítő csavart előírás szerint húzza meg. Ha a féknyereg vezetőcsapja akad, azt szétszedi, megtisztítja és magas hőmérsékletű zsírral látja el. Új betétek esetén a csúszófelületeket vékonyan kezeli, elkerülve az üvegességet.
Összeszerelés után kötelező a légtelenítés, a pedál keménységének ellenőrzése és egy óvatos próbakör. A bejáratás (bedding-in) során 200–300 km-en át kerülni kell a hirtelen, vészfékezés-szerű terhelést; inkább többszöri, közepes intenzitású lassítás javasolt 60-ról 20 km/h-ra, hűtési szakaszokkal. Így a betét felülete egyenletesen “ráfekszik” a tárcsára, csökken a nyikorgás és nő a hőállóság. A Qjob.hu-n sok szerelő írásos útmutatót ad ehhez, sőt, van aki 1–2 hét múlva ingyenes vizuális ellenőrzést vállal. Ha rendellenes hang vagy rezgés jelentkezik, időben korrigálható a hiba, mielőtt a tárcsa ismét megégne vagy hullámos lenne.
Speciális eseteknél – pl. nagy futásteljesítményű szolgálati autók, taxik vagy nagy teljesítményű modellek – a szakember javasolhat hőmérsékletjelző festéket, amely megmutatja a csúcs hőterhelést, illetve ajánlhat magasabb hőmérséklet-tűrésű betéteket. Rozsdás kerékagy esetén vékony szigetelő bevonatot használhat, hogy megelőzze az ismételt összeragadást. A rögzítő csavarokat mindig az adott gyártó előírásai szerint húzza meg: a túlhúzás a tárcsa deformációját, az alulhúzás kilazulást okoz. A szerelők a nyomatékkulcs mellett gyakran használják a mérőórát is, és jegyzőkönyvbe rögzítik az értékeket, ami átláthatóvá teszi a munkát.
A városi forgalomban – mint amilyen Budapesten – a rövid menetciklusok és az ismétlődő hideg-meleg váltások fokozzák a hőtágulási feszültségeket. Ezért különösen fontos a minőségi betét, a megfelelő bejáratás és a kerék rendszeres, nyomatékkulcsos visszahúzása gumicsere vagy szezonális kerékcsere után. Évente legalább egyszer, vagy 20 ezer km-enként érdemes fékrendszer-állapotfelmérést kérni: tárcsaoldal-ütés, vezetőcsap, csúszófelület, fékfolyadék forráspont mérése. A Qjob.hu-n elérhető autószerelők ezeket fix díjon vagy komplex fékátvizsgálás részeként kínálják; a profilokban megtalálja a csomag tartalmát, a kedvezményeket és a várható határidőt.
Ha pontos árajánlatot szeretne, készítse elő az autó adatait (évjárat, motor, fékrendszer-kód, esetleg alvázszám), és jelezze, milyen alkatrészminőséget preferál. A legtöbb szakember fotót kér a meglévő tárcsákról, a betétek vastagságáról és – ha hallható – a zaj jellegéről. A gyors kommunikáció pár üzenetben tisztázza, hogy szükség van-e fékfolyadék-cserére, a kézifék állítására, vagy a hátsó tengelyen integrált csapágyas tárcsa cseréjére. Így az időpont is pontosítható, és elkerülhetők a felesleges várakozások.
A féktárcsa csere nem “luxus” karbantartás: közvetlenül befolyásolja a megállási távolságot és az autó irányíthatóságát vészhelyzetben. A Qjob.hu-n több, egymástól független szakember közül választhat, értékelések és referenciaképek alapján. Ellenőrizze az ajánlatok részleteit, a vállalt garanciát és az elérhető időpontokat, és foglaljon olyan szerelőt, aki átláthatóan dolgozik és dokumentálja a mérési eredményeket. Ezzel hosszú távon nemcsak a fékhatást őrzi meg, hanem elkerülheti a korai tárcsakopást, a zajt és a kormányrezgést is.
Azért vagyunk, hogy segítsünk!
Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Elérhetőek vagyunk éjjel-nappal. Hívj minket most!
06 (1) 808 9788