Budapesti féktárcsa csere gyorsan és megbízhatóan

Cseréltesd le féktárcsáidat szakértőinkkel! Kérj ingyenes árajánlatot még ma, és tudd meg a legjobb árakat!

Ne keresgélj és telefonálgass!

Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá

Mennyibe kerül?

Ismertesd röviden a feladatot, mi pedig elküldjük azt a megfelelő szakembereknek, akik ajánlatot fognak tenni rá

Árak megismerése

Szakemberek értékelésekkel

Beszélj a szakemberekkel, hasonlítsd össze az értékeléseiket és tapasztalukat, majd válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet

Valódi értékelések

Mindez ingyen

Kérj árajánlatot budapesti szakemberektől

Nézd meg, mások mit rendelnek a Qjob-on

Féktárcsa csere

A biztonságos fékezéshez nem elég a jó reflex: a féktárcsa állapota döntően befolyásolja a fékút hosszát, a pedálérzetet és a menetstabilitást. A Qjob.hu-n különböző, minősített autószerelők és fékrendszer specialisták kínálnak féktárcsa cserét, egyenként értékelésekkel és átlátható árakkal. Nem egyetlen műhely szolgáltatását ajánljuk, hanem több, egymástól független szakemberét, akiknél szabadon választhat időpontot, alkatrész-minőséget és helyszínt. Ha Budapesten sűrű forgalomban közlekedik, a gyakori fékezés, a lámpáknál történő intenzív megállások és a rövid, városi etapok különösen terhelik a tárcsákat.

Mikor időszerű a csere? Ha a pedál lüktet, fékezés közben a kormány remeg, a tárcsák fényesre égtek vagy barázdáltak, ha a minimális vastagság (TH min) alá koptak, vagy ha túlmelegedés miatt elszíneződtek. Átlagos személyautóknál az első tengely féktárcsái 40–70 ezer km között érik el a csereszintet; sportos vezetésnél, utánfutó-vontatásnál vagy hegyi utaknál ez akár 25–35 ezer km is lehet. A gyártók megadják a megengedett ütést (pl. ≤0,05 mm) és a vastagsági tűrést – a szerelő ezeket mérőórával és mikrométerrel ellenőrzi csere előtt. Fontos az is, hogy a tárcsa és betét együtt dolgozik: elhasználódott vagy üveges fékbetéttel az új tárcsa is hamar egyenetlen lesz.

Sok tévhit kering a “futómű-problémának” tűnő rázásról, pedig a kiváltó ok gyakran a féktárcsa oldalütése vagy a kerékagy korróziója. A jó szakember a cserét mindig tiszta felületre, a kerékagy síkjának megtisztítása után végzi, nyomatékkulccsal, keresztsorrendben húzva meg a kerékcsavarokat, elkerülve a tárcsa “húzását”. Ehhez hozzá tartozik a vezetőcsapok tisztítása, a hőálló zsír használata és a csúszófelületek megfelelő kezelése. A Qjob.hu profiloldalain a szerelők leírják, milyen eljárást követnek, milyen nyomatékértékeket alkalmaznak, és vállalnak-e próbakört, utánhúzást vagy utólagos ellenőrzést.

  • Hibadiagnosztika
  • Vastagságmérés
  • Kerékagy tisztítás
  • Tárcsa csere
  • Betét beépítés
  • Nyomatékellenőrzés
  • Próbakör

A tárcsaanyag és a vezetési profil összhangja meghatározza a várható élettartamot. A sima öntöttvas tárcsa csendes és olcsó, a magas széntartalmú (HC) verziók jobban bírják a hőingadozást, míg a perforált vagy mart tárcsák gyorsabban hűlnek, de igényesebb bejáratást és minőségi betétet igényelnek. Ha az autó főként városban fut, kímélőbb lehet egy komfortbetét közepes súrlódási együtthatóval; országúti tempónál vagy nagy tömegű autóknál érdemes jobb hőállóságú betétet választani. Több Qjob.hu-s szakember többféle alkatrészcsaláddal dolgozik, a gyári specifikációtól az OEM-minőségű és prémium márkákig, és függetlenül ismertetik a komplett költséget: alkatrészt, munkadíjat és – kérés esetén – mobil kiszállást.

Féktárcsa és fékbetét csere ára

Az árakat befolyásolja a jármű típusa (kompakt, SUV, prémium), a tárcsa kialakítása (tömör/szellőztetett, egy- vagy két részes), a betét minősége és az, hogy szükséges-e járulékos munka (pl. féknyeregvezetők felújítása vagy rögzítő csavarok cseréje). Az alábbi táblázat gyakori, átlátható csomagárakat mutat a Qjob.hu-n megtalálható szakemberek átlagos ajánlatai alapján. Ezek tájékoztató jellegű bruttó összegek, a pontos díjat a szerelő az autó adatai és a választott alkatrész után véglegesíti.

SzolgáltatásÁtlagárIdőtartam
Első tengely féktárcsa csere (pár)18 000–35 000 Ft60–90 perc
Hátsó tengely féktárcsa csere (pár)18 000–32 000 Ft60–90 perc
Fékbetét csere (tengelyenként)10 000–18 000 Ft30–45 perc
Tárcsa+betét csomag (első tengely)26 000–48 000 Ft90–120 perc
Prémium/perforált tárcsa szerelés22 000–55 000 Ft90–120 perc
Kerékagy tisztítás + rögzítőcsavar4 000–8 000 Ft15–25 perc
Fékfolyadék csere és légtelenítés8 000–15 000 Ft30–40 perc
Féknyereg vezetőcsap szerviz6 000–12 000 Ft20–35 perc
Mobil kiszállás felára (opció)3 000–8 000 Ft-

A fenti munkadíjakhoz az alkatrész ára adódik. Egy középkategóriás autóhoz egy pár szellőztetett első tárcsa 28 000–60 000 Ft, a betétek 12 000–35 000 Ft között mozognak márkától függően. Nagy átmérőjű, két részes vagy bevágott tárcsák ennél drágábbak lehetnek. Sok szakember vállal alkatrész-beszerzést, de ha saját tárcsát és betétet visz, azt is felszerelik – ekkor fontos a kompatibilitás (átmérő, vastagság, minimális vastagság, hűtőcsatorna kialakítás, rögzítési furatkiosztás). A szerelő az ajánlatban rögzíti az elvégzendő tételeket, a garancia feltételeit és az átvizsgálás pontjait, így elkerülhetők a meglepetések.

Érdemes kalkulálni a “járulékos” percekkel is: rozsdás rögzítőcsavar vagy berohadt tárcsa esetén a munka időben elhúzódhat, és szükség lehet behatoló olajra, melegítésre vagy csavar cserére. Ha az autó elektronikusan rögzített kézifékkel (EPB) szerelt, a hátsó betét/tárcsa cseréhez diagnosztikai eszköz kell, amely a szervizmódot aktiválja – a Qjob.hu-n több mobil szerelő ilyen eszközzel dolgozik. A pontos leírást az ajánlati üzenetben kérheti: hány lépés, milyen ellenőrzések, milyen nyomatékkal kerülnek vissza a kerekek (pl. 110 Nm), és jár-e bejáratási útmutató.

Féktárcsa csere menete

A kifogástalan fékhatás a részleteken múlik. A fékrendszer specialista először megméri a tárcsa vastagságát több ponton, ellenőrzi a radiális és axiális ütést, majd megnézi a betétek kopását és az egyenletességet. Ezután jön a kerékagy felületének tisztítása drótkoronggal és korrózió-eltávolítóval; a minimális felületi egyenetlenség is lüktetést okozhat. Az új tárcsa felhelyezése előtt lekerül a védőolaj, a felfekvő felületeket zsírtalanítja, a rögzítő csavart előírás szerint húzza meg. Ha a féknyereg vezetőcsapja akad, azt szétszedi, megtisztítja és magas hőmérsékletű zsírral látja el. Új betétek esetén a csúszófelületeket vékonyan kezeli, elkerülve az üvegességet.

Összeszerelés után kötelező a légtelenítés, a pedál keménységének ellenőrzése és egy óvatos próbakör. A bejáratás (bedding-in) során 200–300 km-en át kerülni kell a hirtelen, vészfékezés-szerű terhelést; inkább többszöri, közepes intenzitású lassítás javasolt 60-ról 20 km/h-ra, hűtési szakaszokkal. Így a betét felülete egyenletesen “ráfekszik” a tárcsára, csökken a nyikorgás és nő a hőállóság. A Qjob.hu-n sok szerelő írásos útmutatót ad ehhez, sőt, van aki 1–2 hét múlva ingyenes vizuális ellenőrzést vállal. Ha rendellenes hang vagy rezgés jelentkezik, időben korrigálható a hiba, mielőtt a tárcsa ismét megégne vagy hullámos lenne.

Speciális eseteknél – pl. nagy futásteljesítményű szolgálati autók, taxik vagy nagy teljesítményű modellek – a szakember javasolhat hőmérsékletjelző festéket, amely megmutatja a csúcs hőterhelést, illetve ajánlhat magasabb hőmérséklet-tűrésű betéteket. Rozsdás kerékagy esetén vékony szigetelő bevonatot használhat, hogy megelőzze az ismételt összeragadást. A rögzítő csavarokat mindig az adott gyártó előírásai szerint húzza meg: a túlhúzás a tárcsa deformációját, az alulhúzás kilazulást okoz. A szerelők a nyomatékkulcs mellett gyakran használják a mérőórát is, és jegyzőkönyvbe rögzítik az értékeket, ami átláthatóvá teszi a munkát.

A városi forgalomban – mint amilyen Budapesten – a rövid menetciklusok és az ismétlődő hideg-meleg váltások fokozzák a hőtágulási feszültségeket. Ezért különösen fontos a minőségi betét, a megfelelő bejáratás és a kerék rendszeres, nyomatékkulcsos visszahúzása gumicsere vagy szezonális kerékcsere után. Évente legalább egyszer, vagy 20 ezer km-enként érdemes fékrendszer-állapotfelmérést kérni: tárcsaoldal-ütés, vezetőcsap, csúszófelület, fékfolyadék forráspont mérése. A Qjob.hu-n elérhető autószerelők ezeket fix díjon vagy komplex fékátvizsgálás részeként kínálják; a profilokban megtalálja a csomag tartalmát, a kedvezményeket és a várható határidőt.

Ha pontos árajánlatot szeretne, készítse elő az autó adatait (évjárat, motor, fékrendszer-kód, esetleg alvázszám), és jelezze, milyen alkatrészminőséget preferál. A legtöbb szakember fotót kér a meglévő tárcsákról, a betétek vastagságáról és – ha hallható – a zaj jellegéről. A gyors kommunikáció pár üzenetben tisztázza, hogy szükség van-e fékfolyadék-cserére, a kézifék állítására, vagy a hátsó tengelyen integrált csapágyas tárcsa cseréjére. Így az időpont is pontosítható, és elkerülhetők a felesleges várakozások.

A féktárcsa csere nem “luxus” karbantartás: közvetlenül befolyásolja a megállási távolságot és az autó irányíthatóságát vészhelyzetben. A Qjob.hu-n több, egymástól független szakember közül választhat, értékelések és referenciaképek alapján. Ellenőrizze az ajánlatok részleteit, a vállalt garanciát és az elérhető időpontokat, és foglaljon olyan szerelőt, aki átláthatóan dolgozik és dokumentálja a mérési eredményeket. Ezzel hosszú távon nemcsak a fékhatást őrzi meg, hanem elkerülheti a korai tárcsakopást, a zajt és a kormányrezgést is.

Azért vagyunk, hogy segítsünk!

Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra! Elérhetőek vagyunk éjjel-nappal. Hívj minket most!

06 (1) 808 9788